Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#2902564
Als alles goed gaat, ben ik over 3 weken peettante. Nu wil ik een mand maken waar ik voor 9 dagen cadeautjes voor mijn zus en haar baby in wil doen. Ze mag dan elke dag een cadeautje openmaken.

Maar nu heb ik geen idee wat ik moet gaan halen voor in de mand. Kunnen jullie mij helpen met ideeën en suggesties. Een cadeautje heb ik al: een zelfgemaakte knuffel. Dan blijven er nog 8 dagen/ cadeautjes over.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
#2902586
Minischoentjes, een kadootje voor de mamma (iets lekkers voor in de badkamer), een kadootje voor pappa (iets sterks om bij te komen??), een lief mutsje, een leuk spaarpotje, een doosje voor de eerste tandjes, een rammelaartje, iets van duplo voor vanaf 3 mnd, een setje sokjes, een papbordje met bijbehorende beker, een lekker babygeurtje, een grappig speentje, een lief rompertje, een slab met leuke tekst.
Door Mowgli
#2902589
ik had inderdaad mijn zus een heerlijke lichaamsverzorgingsset van Weleda gegeven en mijn zwager een hele goede fles whisky, omdat bijna iedereen cadeautjes geeft voor de baby zelf, terwijl ook papa en mama lekker verwend mogen worden.
#2902596
Mara M schreef: Minischoentjes, een kadootje voor de mamma (iets lekkers voor in de badkamer), een kadootje voor pappa (iets sterks om bij te komen??), een lief mutsje, een leuk spaarpotje, een doosje voor de eerste tandjes, een rammelaartje, iets van duplo voor vanaf 3 mnd, een setje sokjes, een papbordje met bijbehorende beker, een lekker babygeurtje, een grappig speentje, een lief rompertje, een slab met leuke tekst.
Oh, dat zijn leuke ideeën. Ik zat veel te moeilijk te denken. Veel kleertjes voor de eerste maanden heeft mijn zus al. Maar spasrpotje, geurtjes, etc. Daar had ik totaal niet aan gedacht.
#2902601
Urs schreef: En geen nachtjapon en pantoffels erin doen dat deed mijn schoonmoeder
Dat zal ik dan achterwege laten. :biggrin2:
Mowgli schreef: ik had inderdaad mijn zus een heerlijke lichaamsverzorgingsset van Weleda gegeven en mijn zwager een hele goede fles whisky, omdat bijna iedereen cadeautjes geeft voor de baby zelf, terwijl ook papa en mama lekker verwend mogen worden.
Daarom vind ik het ook zo moeilijk. En veel spulletjes hebben ze al gekregen van andere. (Badje, babyfoon, etc.)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2902618
De prettigste/leukste/origineelste kraamcadeaus die ik heb ontvangen:
- wasdroger (moet binnen je budget passen  :P )
- pakken pampers (bleek heel praktisch!)
- chocolade paashazen: ik heb geen enge obstipatie (hechtingen...) gehad  8)

Ik eet nu nog steeds zeker 1x per week een paashaas.
Door Nadia
#2902620
Pampers zijn inderdaad heel fijn.
Als het in het budget past en moeders is het type ervoor is een massage ook zeer welkom! Er bestaat ook voet reflex massage om beter te slapen na de bevalling. Maar ook een gewone is welkom. Zo'n bevalling is best hard werken.

Een leuk setje om voet/hand afdrukken te maken is ook erg leuk :)
Gebruikersavatar
Door Irta
#2902625
Nog een paar ideetjes: een muziekdoosje, nachtlampje, baby's eerste jaar boekje, zelf iets maken/breien (kleding of een speelkleed oid), geboortesieraad (kan ook voor ouders), leuke bijtring of knuffeldoekje...
#2902627
koekje schreef: De prettigste/leukste/origineelste kraamcadeaus die ik heb ontvangen:
- wasdroger (moet binnen je budget passen  :P )
- pakken pampers (bleek heel praktisch!)
- chocolade paashazen: ik heb geen enge obstipatie (hechtingen...) gehad  8)

Ik eet nu nog steeds zeker 1x per week een paashaas.
Wasdroger heeft ze al. Maar pampers... (ik heb begrepen dat haar basketbalploeg daar iets mee gingen doen). Kans is groot dat ze een hoop pakken krijgt. Dus ik ben benieuwd wat haar ploeggenootjes gaan doen.
Nadia schreef: Pampers zijn inderdaad heel fijn.
Als het in het budget past en moeders is het type ervoor is een massage ook zeer welkom! Er bestaat ook voet reflex massage om beter te slapen na de bevalling. Maar ook een gewone is welkom. Zo'n bevalling is best hard werken.

Een leuk setje om voet/hand afdrukken te maken is ook erg leuk :)
Lekke verwennen, daar houd ze van. Helemaal niet aan gedacht om dat na een bevalling te doen.
#2902630
Wat een leuke ideeën hebben jullie. Dat ik daar niet aan gedacht heb. Aankomende week ga ik de regio eens onveilig maken om een leuk pakket samen te stellen voor de baby en de ouders (zodat zij ook verwend worden).

Bedankt allemaal!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door