Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2901836
Al een paar weken maak ik een groentemix (elke week verse smaken invriezen) voor mijn hond.
Nu heb ik vorige keer naast de groente ook een appel en banaan er doorheen gedaan. Ze vindt het heerlijk!

Ze krijgt het meestal als losse snack 's ochtends, of 's avonds (niet door haar vlees heen).

Ik kon genoeg vinden over welke groente je kan geven. Stukjes appel en banaan had ze wel eens met mij mee gesnoept en vond ze lekker, dus ik dacht dat het geen kwaad zou kunnen. Ik doe er meestal ook nog knoflook en chlorella door.
Van druiven heb ik gelezen dat je het beter niet kan geven. En ik denk dat citrusvruchten ook niet lekker voor ze zijn?

Zijn er verder nog fruitsoorten waar ik op moet letten? Of combinaties met groente?
Of kan ik gewoon kijken wat ze lekker vindt en daar van uit gaan?

Ze heeft een stalen maag, nooit problemen met ontlasting of anderzijds. Dus ik maak me niet snel zorgen maar wilde het toch even navragen.
Door eelke
#2901844
Fruit kan gaan gisten in de darmen, zeker als je het geeft in combinatie met vlees. Dat zou ik dus niet doen.
Dit geldt overigens voor alle fruitsoorten behalve voor appel.
Door Martine-Tom
#2901867
Appel kan je er doorheen doen de rest zou ik niet door de mix doen, maar als je zelf een banaan eet gewoon lekker een stukje van jou mee laten eten als ze het zo lekker vind  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2902235
Ook al geef  je de mix niet bij het vlees, ik zou er toch geen fruit door mengen omdat dat in de vriezer wel heel snel achteruit holt. Je kan dan beter dagelijks wat verse stukjes bij je groente doen, of gewoon wat van je fruit geven als je dat zelf eet.
Gebruikersavatar
Door nova
#2902243
ik geefregelmatig appels bij de groentemix, maar rasp die wel vers  en geef ze dan meteen
Heb ook niet de indruk dat mijn honden daar gistingsproblemen  van hebben
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door