Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2901495
Ik wil mijn hond nu wel eens wat meer gaan geven dan bijvoorbeeld elke dag maar KVV.
hij krijgt af en toe al eens kippennekjes en ik vroeg mij af zou ik hem ook eens een hele kip kunnen geven en dan kijken wat hij daar mee doet. Of zou dat nog te vroeg zijn. Ik bedoel zo'n kip die op de foto staan. Te koop ik de supermarkt in het vriesvak. En als ik dit kan geven kan ik hem dan gewoon zo in zijn geheel geven of moet ik hem nog halveren ofzo. Of kan ik beter eerst iets van kippenpoten uit de supermarkt geven.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2901575
ik weet niet hoeveel billy iedere dag te eten krijgt?
als de kip iets meer dan de dagelijkse maaltijd weegt zou ik het gewoon geven en de dag erop wat minder voeren .... anders evt halveren ..
lekker knabbelen voor m  ;)
Door Anne in Zweden
#2901579
lauraV schreef: ik weet niet hoeveel billy iedere dag te eten krijgt?
als de kip iets meer dan de dagelijkse maaltijd weegt zou ik het gewoon geven en de dag erop wat minder voeren .... anders evt halveren ..
lekker knabbelen voor m  ;)
Eens! Ik denk wel dat een hele kip véél te veel is, maar ach, je kunt hem altijd nog doormidden hakken (de kip). In ieder geval is het een heerlijke knabbeldeknabbel voor je hond!
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2901730
Hij eet normaliter 2x op een dag een blok van ongeveer 350 gram. In totaal dus zo'n 700 gram.
Ik zal morgen eens even in de winkel kijken hoeveel zo'n kip ongeveer weegt.
En moet ik verder er nog wat bij aanbieden kwa spier of orgaan? 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2901753
Flamingo schreef: Hij eet normaliter 2x op een dag een blok van ongeveer 350 gram. In totaal dus zo'n 700 gram.
Ik zal morgen eens even in de winkel kijken hoeveel zo'n kip ongeveer weegt.
En moet ik verder er nog wat bij aanbieden kwa spier of orgaan?
Gemiddeld supermarktkipje weegt zo'n 1100 gram, dus dat zou teveel zijn. Ik zou 'm dus wat verkleinen richting die 700 gram. Je hoeft in deze niets erbij te geven. Genoeg vlees eraan, zakje orgaan zit er misschien in, die kun je er dan bijgeven en anders een dagje geen orgaan, dat zit in de kvv toch al genoeg. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door