Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2901677
Hallo allemaal!

Even kort voorstellen: Wij hebben een boomertje (Maltezer x Shih Tzu) van 10 maanden oud! Ze is ons eerst hondje, en we hebben geen moment spijt gehad dat we haar in huis gehaald hebben! Ze brengt zoveel gezelligheid en liefde in huis! En natuurlijk willen wij haar hetzelfde teruggeven!

Nu had ik even een vraagje. Gizmo krijgt vanaf jongs af aan kvv. We begonnen met Prins, dat at ze zeer goed. Maar na wat research kwamen we erachter dat er betere kvv is. We wonen in het noorden van Nederland, dus het was veel zoekwerk naar een dealer, er zijn hier helaas niet zoveel. Maar eindelijk hadden we wat gevonden. Sinds een maand geven we dus BarfMenu, helaas had ze van een aantal smaken TE harde ontlasting dus sinds kort geven we ook Darf erbij. Maar nu doet ze de laatste weken erg raar wanneer ze haar eten krijgt. Ze begint wat om haar voerbak heen te draaien met haar kopje. Soms wil ze d'r voerbak wegduwen lijkt wel. Ik leg het voer soms op een schoteltje en dan neemt ze na lang aarzelen een hapje. Heel soms eet ze alles op, maar vaak laat ze ook de helft liggen.

Nu vraag ik me af wat dat nou is. Eerst at ze al haar voer normaal. Vind ze het opeens niet meer lekker? Kan dat? Het is eigenlijk begonnen sinds haar 1e loopsheid, maar daar is ze nu ook alweer een maand van af. Ik heb verder niet het idee dat ze ziek is of pijn heeft, want een stukje runderlong of kipfilet gaat makkelijk naar binnen! Ik geef haar verder ook niet teveel eten. Wat kan ik hieraan doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Groetjes het baasje van Gizmo
Gebruikersavatar
Door Riek
#2901681
Mijn hond wil ook vaak niet eten na haar loopsheid.
9 weken na de loopsheid eet ze weer normaal.
En misschien geef je haar nu (te) veel?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2901712
je beschrijving van 'om de voerbak heen draaien' is dat ongeveer hetzelfde als in : 'ik wil mijn voerbak begraven' ?
Dit is namelijk wat Kaya doet  ;) Naast het totaal niet meer eten, overdreven waaks zijn, nesten bouwen in de mand etc. De DA heeft vandaag bedacht dat ze waarschijnlijk schijnzwanger is. Aangezien jou meisje ook onlangs loops is geweest zou dit misschien ook kunnen?
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2901828
Bedankt voor jullie reacties!

Riek, ik heb verder niet het idee dat ik teveel geef. Ik geef haar de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid (in totaal 110 gram ongeveer), verdeeld over 2x per dag.

Zhiva, ik heb ook niet echt het idee dat ze haar voerbak wil begraven. Het is meer met d'r kop eromheen draaien van: ik wil wel een hap nemen, maar ook weer niet...  :P Ik dacht laatst dat ze misschien 'bang' is voor haar voerbak. Maar ze wil ook niet van een schoteltje eten. Verder heeft ze ook niet echt andere 'symptomen' van schijnzwanger zijn.

Maar misschien heeft het inderdaad toch nog wat te maken met haar loopsheid. Ik wilde vandaag alweer ander voer proberen, maar ik kan dan beter nog even doorzetten met het voer wat nu krijgt denk ik? Ze zit me soms zo zielig aan te kijken van: 'Moet ik dit nou eten?  :-\'
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2901838
Als er verder is uitgesloten dat haar iets medisch mankeert kun je er vanuit gaan dat de dame gewoon heel goed is in jou bespelen  ;) Geloof me dat ik inmiddels ervaringsdeskundige ben in "gemanipuleerd worden door je hond"
Kaya is al jaren een hele slechte eter en eet rustig 3 weken achter elkaar gewoon niets  :-X Met het effect dat ik natuurlijk alles uit de kast haal om haar maar aan het eten te krijgen. Inmiddels ben ik zover (na 4 jaar klootviolen met het eetgedrag van de dame) geen honger? Prima, dan haal ik het weg en proberen we het morgen wel weer. Echter zal ik eerlijk toegeven dat Kaya het niet eten standaard langer volhoudt dan ik  :biggrin2: en ik dus wel weer 'iets' ga proberen om haar aan het eten te krijgen.  ;)

Succes dus...

Ik zou echt alle medische gronden van het niet eten uitsluiten. Last van de tandjes, buik etc  ;)
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2901913
Zhiva, Ik ben hier nog niet mee naar de DA geweest. In het begin belde ik ze een beetje te vaak en ik was gewoon overbezorgd. Dus nu probeer ik eerst zelf wat uit te vogelen waar het aan kan liggen! Ze eet snacks verder wel gewoon goed dus ik denk niet echt dat het iets medisch is. Maarja als het zo blijft doorgaan ga ik maar wel eens naar de dierenarts ermee, wij zien natuurlijk ook een heleboel niet.

Toevallig heeft ze vanochtend haar bakje gewoon leeggegeten, en ook wel met smaak! Zal inderdaad wel gewoon manipulatie zijn, ik probeer net zoals jou ook later het eten weer aan te bieden als ze het niet opeet. Voordat ze me helemaal inpakt! :P

Wat vervelend dat jouw hond zo'n moeilijke eter is, en dat ze gewoon 3 weken rustig niet eet!  :o Dat is echt lang! Dan probeer je inderdaad vanalles! Is ze dan niet heel sloom enzo van de honger? Ik kan er persoonlijk zo van genieten als een hond lekker met smaak z'n eten naar binnen slobbert, dan is het zo jammer als ze bijna gewoon een hekel aan eten hebben!

nikèdog2000, Wat apart dat sommige honden geen Darf lusten! Wat zou er dan inzitten wat ze niet aanstaat? Ik had inderdaad gisteren bedacht om eens een klein doosje Prins te halen, kijken of ze dat nou wel gaat eten. Alleen ik vind het zo jammer dat daar wat meer toevoegingen inzitten. Maar ze deed het hier voorheen goed op en ze vond het lekker. En ik las eens dat eten goed is, wanneer je hond het er goed op doet! Dus dan nemen we dat maar aan!  :P
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2901979
Ik weet niet hoe jou relatie met je DA is natuurlijk. Maar naar mijn mening kan je NOOIT te vaak bellen  ;) Beter 1x teveel dan 1x te weinig denk ik dan. En zo denkt mij DA er ook over gelukkig.
Het eerste topic van Kaya over het niet eten kan je hier vinden http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 010.0.html
Misschien heb je iets aan de ideeën die hierin staan. Succes in ieder geval, fijn dat ze vanochtend lekker gegeten heeft.
Door smulpaap
#2902012
Je hebt al de nodige tips en ervaringen gekregen lees ik
Ik heb toch nog even een vraag over de harde ontlasting waarover je schrijft
Piept je hond dan ook tijdens het ontlasten ?

Ik ben zelf ooit begonnen met kvv . Carnibest en Haaksbarf .

Na enige tijd begon mijn ene hond met lange tanden te eten . Ik ging dus het e.e.a in de gaten houden . Als ze Haaksbarf kreeg dan was er niets aan de hand
Kreeg ze CB dan stond ze ook met lange tanden en ik zag ook het rare gedrag bij de voerbak
Om een lang verhaal kort te maken , het was dus de lijnzaadolie in de CB die ze niet verdroeg
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2902038
Ik heb nooit eerder huisdieren gehad dus het is allemaal wennen. Ik ben bang dat de DA mij raar vind als ik om elke scheet bel. :P Ik ben soms nogal een drama queen haha. Maar ze is heel lief dus dat moet ik eigenlijk gewoon doen. Daar heb je zeker gelijk in, beter 1x teveel dan te weinig! Bedankt voor het linkje, ik zal zeker eens jouw topic doorlezen! En bedankt voor al je tips! :)

Smulpaap, ze piepte niet bij het ontlasten. Maar ze had echt last van krijtpoep en soms was het weer keihard. Ze moest ontzettend veel moeite doen. Ik las ook dat meer honden dit bij Barfmenu hebben, is sommige soorten zit echt heel veel bot. En enigste wat ze nu nog krijgt van Barfmenu is groenten, makreel en rund. Maar dat vond ik te weinig soorten daarom gaf ik er nu Darf bij. Groenten en makreel vind ze (meestal) wel lekker en daarvan heeft ze wel goeie ontlasting! Hoe erger het stinkt hoe lekkerder ze het vind! :o

Voor zover ik weet zit er geen lijnzaadolie in Barfmenu en Darf (als ik de ingrediënten lees), dus ik denk dat het bij haar daar niet aan ligt...

Heb zonet een klein doosje Prins gehaald, morgen eens kijken hoe ze dat eet. Als ze dat wel goed eet dan daar maar weer op over en dan 1x per week Barfmenu Groenten, Makreel en Rund erbij!
Laatst gewijzigd door Gizmo op do 03 apr 2014, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2902089
Ik denk dat jij zelf een barf menu samenstelt? Maar las in je andere topic dat je ook (wel eens?) kvv haalt (of haalde?)? Dan ben ik wel erg benieuwd waar jij dat koopt. En welk merk? Ik heb me namelijk rot gezocht naar winkels die kvv verkopen. Meestal zie je een kaartje van Nederland op de site van een kvv merk, maar in Friesland heb je dan amper verkooppunten.
Laatst gewijzigd door Gizmo op vr 04 apr 2014, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2902118
Chakotay (de malamute) barft en Kaya (de mechelse husky) eet KVV en barft af en toe als ze daar zin in heeft  ;)
Ik herken het bestelprobleem heel goed sinds petspassion geen versvoeding meer heeft.
Ik heb net een nieuwe lading KVV via de lijntjes hier besteld bij Ramses.
Verder kan ik je het topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 897.0.html aanraden. Daar komen af en toe wel oproepjes voorbij voor groepsbestellingen van lupa / degomeat/ enz. Janice in Sneek verkoopt wel wat DARF, Energique, Carnibest en Prins geloof ik. Welkoop heeft Barfmenu en de appie en C1000 smuldier, zo kan je een beetje afwisselen in smaakjes en merken  :)
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2902288
Mooi, bedankt voor de tips! En zal zeker dat topic eens bekijken! Ik haal momenteel ook Barfmenu bij de Welkoop, en Darf kreeg ik via de hondenclub van Koudum!
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2905107
Even een kleine update. Sinds een paar dagen eet Gizmo weer als vanouds. Ze doet niet meer raar bij d'r voerbak en ze heeft het in no time op. Ben zo blij dat het geen blijvend probleem is. En wat het nou geweest is? Misschien toch nog een beetje de hormonen na de loopsheid?  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door