Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bloemetje
#2901144
Ik heb weer een gewone van de blokker. Ik zat zo te emmeren met die glaasjes eronder en vond schoonmaken ook niet zo gemakkelijk.  Die goedkope van de blokker kan gewoon in de vaatwasser.
Door essie
#2901232
ik heb er 2 versleten.

Dit principe is heel handig ja, persen gaat lekker snel.
Zeker als je wat meer wilt maken wel fijn.
Ik heb een maatbeker die er precies onder kon, dus beter dan elke keer een glas eronder zetten.

Het vruchtvlees wil niet altijd even makkelijk door de gaten en verstopt de boel dan (zeker als je veel tegelijk perst)
Ga je vervolgens door met persen loopt de sinaasappelsap over de rand in het midden. Daar sijpelt het richting de motor en dan stopt ie er soms mee.
Als het weer opgedroogt is, doet ie het wel weer. :biggrin2:
Als je gewoon goed oplet en de boel niet laat overlopen is er niks aan de hand uiteraard.

De buitenkant wordt lelijk door het zuur van de sinaasappelsap (of ik moet beter schoonmaken ::) )

Vond het echt wel een fijn ding, maar wel met een paar nadelen.
Maar een betere heb ik toendertijd niet kunnen vinden.
En het persen ging wel lekker snel.

Nu drink ik veel minder sinaasappelsap en heb ik een simpel, goedkoop ding.
Door bloemetje
#2901333
*Marga* schreef: Maar is dat hetzelfde principe??  Lijkt mij dat systeem wel handig alleen maar naar beneden duwen..
Nee dat is een gewone citruspers.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2901639
Dan morgen nog maar 4 kilo sinaas appel persen met een gewone pers :)

Morgen naar de VB en dan wilde ik in plaats van limonade vers sap geven aan de kinderen... :) :) :) :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door