Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2900378
Na ongeveer een half jaar niet meer met de honden gefietst te hebben ben ik twee weken geleden weer begonnen met fietsen.Omdat mijn beide honden een goede conditie hebben ben ik gelijk begonnen met het onderhoudsschema van het fietsschema voor de hond dat betekend maandag/dinsdag vrijdag/zaterdag een half uur naast de fiets lopen op woensdagavond en zondagochtend hebben ze flyballtraining.Afgelopen woensdagavond liep Jewel (mijn Duitse herder) raar over de baan ze kwam niet uit bij de bak en liep veel langzamer,toch heel even aangekeken maar toen  ze een beetje met haar linkervoorpoot begon  te slepen zijn we gelijk gestopt met trainen.Donderdagochtend liep ze weer gewoon ze was wel wat rustiger dan anders maar verder merkte ik niets aan haar voor de zekerheid heb ik haar donderdag en vrijdag overdag lijnrust gegeven en natuurlijk niet gefietst donderdagavond was ze weer helemaal haar oude drukke zelf.Omdat ze  (tijdens de inspringronde)ook bij de bak is uitgegleden weet ik niet zeker of het daaraan lag of dat ik toch te hard van stapel ben gelopen met het fiets schema voor de zekerheid ben ik nu gestopt met het fietsschema .Vrijdagavond hadden we een extra flyballtraining en liep ze weer perfect en had ze nergens geen last meer van.Vanochtend tijdens de training verstapte Jewel zich en liep gelijk weer raar ze hield ook haar linker achterpoot om hoog,gelijk gestopt met trainen en gekeken/gevoeld wat er aan de hand was maar ze gaf nergens pijn aan toen rustig uitgelopen tijdens het uitlopen zette ze wel weer haar poot neer maar bleef  wel wat mank lopen. Afgeproken met mijn trainer dat ik haar weer rust geeft.Wat trouwens onzettend moeilijk is met haar omdat ze heel druk is en als ze lijnrust moet hebben helemaal.

Nu hoorde ik wel iets over Traumeel voor verstuikingen en kneuzingen maar ik weet niet wat dat is en of dat werkt,weten jullie hier toevallig wat meer over en of dat kan helpen bij Jewel haar genezing en/of hebben jullie nog andere tips.           
             
Laatst gewijzigd door Flyball-Junkies op zo 30 mar 2014, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2900656
Wat ik bij mezelf merk, als ik m'n enkel verstuik of m'n knie klapt weg, dat ik er waarschijnlijk die week vaker last van ga krijgen. Door de verrekking is het makkelijker om opnieuw te verrekken, misschien dat dit ook bij Jewel ook het geval is? Ik zou haar zeker 2 weken rust geven, hoewel langs de fiets rechtoe-rechtaan is.. Ik denk dat je zelf hier wel een afweging in zal kunnen maken ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door