Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bowdi
#2845019
Een van de honden bijt weer regelmatig aan zijn poten, heeft veel jeuk en heeft op dit moment ook weer oorontsteking aan beide oren.
Ik ben net bij de da geweest en in overleg met haar heb ik besloten te gaan elimineren, om te kijken of een voedselallergie hier de oorzaak van is. Ze vond het een goed idee omdat met BARF te doen, maar kon me hier verder niet in adviseren omdat ze hier niet in thuis is.

Maar welk diersoort kan ik het beste gebruiken? Een diersoort wat hij nog niet gegeten heeft en wat ik compleet kan voeren is denk ik lastig te vinden.
De laatste tijd heeft hij voornamelijk rund, kip, konijn, gans, wilde eend, hert (orgaan), lam, parelhoen, zalm gehad.

Zelf zat ik de denken aan tamme eend of geit. Maar ik ben niet zo'n fan van het voeren van geitenribben.
Dit zijn wel beide diersoorten die hij al eens gegeten heeft, maar dit is wel al een tijdje geleden. Haas zou misschien ook een optie zijn, dat heeft hij ook al lang niet meer gehad. Maar dan moet ik even kijken of ik daar organen van kan krijgen.

Wat zeggen jullie hiervan? Of hebben jullie nog andere ideeën van diersoorten?
Laatst gewijzigd door Bowdi op wo 02 apr 2014, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2845031
Ik lees hier de laatste dagen wel haasorgaan  ;)
Kwartel, bosduif maar dat zou je dan compleet moeten voeren denk ik.
Of kvv van bv haas , kalkoen,fazant of kwartel op de haas na bij best4dogs te koop. En als je dan bv 90 kg kwijt kan ook niet zo duur ;)
Of via Ramses die heeft ook haas ;)
Laatst gewijzigd door Thea op ma 06 jan 2014, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bowdi
#2845037
Thea schreef: Ik lees hier de laatste dagen wel haasorgaan  ;)
Kwartel, bosduif maar dat zou je dan compleet moeten voeren denk ik.
Of kvv van bv haas , kalkoen,fazant of kwartel op de haas na bij best4dogs te koop. En als je dan bv 90 kg kwijt kan ook niet zo duur ;)
Of via Ramses die heeft ook haas ;)
Dank voor je reactie.
Kwartel is in ieder geval iets wat hij volgens mij nog nooit gegeten heeft. Dus dat is een goede optie.
En dan als prooidier of als kvv.
Fazant heeft hij jaren geleden wel eens gehad, maar at hij toen niet. Maar dat hou ik ook in mijn achterhoofd.

Maar als je deze dieren compleet geeft, zit je dan niet met granen in het verteringsstelsel?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2845041
Ja idd zal er in compleet dier(fazant) idd nog wat granen kunnen zitten.
Maar over hoeveel % zou het dan gaan ik denk nog niet 0,05% ::)
Ramses heeft ook Ree.
De kwartel zou je mss ook kunnen afwisselen dus kvv en als Barf :)
Door Bowdi
#2845046
Thea schreef: Ja idd zal er in compleet dier(fazant) idd nog wat granen kunnen zitten.
Maar over hoeveel % zou het dan gaan ik denk nog niet 0,05% ::)
Ramses heeft ook Ree.
De kwartel zou je mss ook kunnen afwisselen dus kvv en als Barf :)
Ik zag idd de ree. Dat is denk ik de beste optie.
Ik denk dat ik daar voor ga. Thx!
Door Lizzy
#2845766
Als je wilt gaan elimineren, moet je echt wel iets geven dat hij nog nooit eerder gehad heeft. Ik zou dus ook voor kwartel of patrijs gaan. Of kalkoen. Dat zie ik ook niet in het rijtje. Moet je de botten wel malen want die zijn te scherp (vind ik) om zo te geven.
Door Bowdi
#2901599
Inmiddels staat Diezel al ruim 6 weken op een eliminatiedieet van ree.
Er is helemaal geen verbetering opgetreden.  >:(
Vandaag dus weer terug naar de da geweest. Er is bloed afgenomen voor een allergietest. Over 14 dagen krijg ik de uitslag.

Diezel heeft een spuit Prednison gekregen. En ik heb zalf gekregen (Vetaderm) voor zijn pootjes.
Niet ideaal, maar voor nu vind ik het belangrijk dat jeuk even weg is en zijn poten kunnen genezen. Want die zijn behoorlijk kapot gebeten. 

Maar nu het eliminatiedieet. Stoppen? Of toch nog even doorgaan met ree?
Ree is voor mij een erg moeilijk verkrijgbaar diersoort. 
Ik heb nog denk voor een week ree in huis.
Overstappen op een ander makkelijker verkrijgbaar diersoort, wat hij nog maar weinig gegeten heeft?
#2947293
Ik lees mee, ik heb hetzelfde probleem met Amy
De DA adviseert RC dieet maar ik wil op KVV blijven en eerst alles er om heen eruit gooien,
Fruit, koekjes, botjes enz.
Laatst gewijzigd door BAD op wo 25 jun 2014, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#2947306
Bowdi schreef: Inmiddels staat Diezel al ruim 6 weken op een eliminatiedieet van ree.
Er is helemaal geen verbetering opgetreden.  >:(
Vandaag dus weer terug naar de da geweest. Er is bloed afgenomen voor een allergietest. Over 14 dagen krijg ik de uitslag.

Diezel heeft een spuit Prednison gekregen. En ik heb zalf gekregen (Vetaderm) voor zijn pootjes.
Niet ideaal, maar voor nu vind ik het belangrijk dat jeuk even weg is en zijn poten kunnen genezen. Want die zijn behoorlijk kapot gebeten. 

Maar nu het eliminatiedieet. Stoppen? Of toch nog even doorgaan met ree?
Ree is voor mij een erg moeilijk verkrijgbaar diersoort. 
Ik heb nog denk voor een week ree in huis.
Overstappen op een ander makkelijker verkrijgbaar diersoort, wat hij nog maar weinig gegeten heeft?
He bah, ik heb deze helemaal niet gezien :-[
Hoe is het nu met Diezel?
#2947309
BAD schreef: Ik lees mee, ik heb hetzelfde probleem met Amy
De DA adviseert RC dieet maar ik wil op KVV blijven en eerst alles er om heen eruit gooien,
Fruit, koekjes, botjes enz.
Als je wat meer verteld over de problemen met Amy, kunnen we je misschien nog goede tips geven!

Waarom denkt de dierenarts eigenlijk aan een voedselallergie?
Wat heeft hij allemaal onderzocht en uitgesloten?
Hoe oud is Amy?
Wat voor hond is Amy?
Wat zijn de problemen met Amy?
#2947772
Amy is een rottweiler van bijna 3 jaar, ze tobt al sinds sept. 2012 met haar oren, meerdere kweekjes gedaan otiderm werkt het beste, zolang Amy KVV krijgt gaat het goed met haar darmen op brokken had zij vaak diarree nu heel soms.  Soms is ze een paar weken klachtenvrij maar zodra ze last krijgt, scheef oor krabben klapperen en hijgen.
Genoeg info Lizzy ? Bedankt
#2947779
BAD schreef: Amy is een rottweiler van bijna 3 jaar, ze tobt al sinds sept. 2012 met haar oren, meerdere kweekjes gedaan otiderm werkt het beste, zolang Amy KVV krijgt gaat het goed met haar darmen op brokken had zij vaak diarree nu heel soms.  Soms is ze een paar weken klachtenvrij maar zodra ze last krijgt, scheef oor krabben klapperen en hijgen.
Genoeg info Lizzy ? Bedankt
Zitten er gisten of schimmels in de oren?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door