Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Femke
#2900701
Nog niks aan de hand hoor, met Sunday. Donderdag wordt hij 16 en hij hobbelt nog steeds rond. Vorige maand is hij nog mee geweest naar Vlieland (in de bakfiets voor de lange afstanden, maar soms ook nog een uur wandelen) en begin mei nog een weekendje België gepland met hem. Maar....daar stopt het wel qua vooruitkijken  :'(

Sunday is hartstikke gezond maar stokoud. Heeft erg veel pijn aan zijn ene poot waar hij artrose in zijn elleboog heeft. Pijnstillers, chiropractor, acupunctuur en supplementen, we zetten van alles in om het hem zo comfortabel mogelijk te maken maar ja, de tijd tikt door en hij wordt niet jonger. Sommige dagen kreupelt hij alleen een beetje, andere dagen strompelt hij echt. Maar hij heeft er nog zin in, wil zo graag mee wandelen en even kijken of er nog wat te snaaien valt in de keuken...

Vandaag zat ik een beetje te zoeken naar een crematorium. Want tja daar krijgen we binnenkort ook mee te maken. Maar hoe kies je er één? Ik heb er drie redelijk dichtbij (Lelystad, Naarden of Amsterdam Kadoelen), maar ik rij ook rustig twee uur voor iets dat echt goed is. Lees zoveel verschillende ervaringen en het lijkt me echt een drama als je moet twijfelen of de as die je terugkrijgt wel van jouw hond is, of dat soort ellende.

Vandaar mijn vraag aan iedereen die al eens een hond heeft laten cremeren: Hoe kies je nou een crematorium? Met welke heb je een goede ervaring en waarom?
#2900727
Fijn dat Sunday nog lekker bij je is lieverd !!

Gunnar is gecremeerd in Stompwijk, ik vond het hele aardige mensen die alle tijd voor je namen. Zie  http://shcn.eu/voorlichting/contact-pag ... -stompwijk
Het was voor mij de eerste keer dat ik als klant bij een crematorium was, dus ik heb daar verder geen vergelijk in.
Bij het crematorium in R'dam zuid (IJsselmonde) ben ik alleen geweest toen ik nog op de dierenambulance reed, daar zou ik zelf nooit klant willen zijn  :-\ :-\
Door fransbulletje
#2900732
Vier weken geleden hebben wij onze Pierre laten cremeren bij het Dierencrematorium in Stadskanaal.
Onze 2 eerste bullen zijn heel veel jaren geleden gecremeerd in Delfzijl, zelfde crematorium maar nu verhuist naar Stadskanaal.
Deze keer hebben wij Pierre er zelf heen gebracht.
Ik vond het ongelofelijk wat een geweldige opvang we daar kregen, met zoveel liefde en respect.
Er was alle tijd voor ons , zo ontzettend fijn.
De volgende ochtend konden we zijn as weer ophalen.
We hadden een mooie urn uitgezocht waar ze een klein beetje as in hebben gedaan, rest in een busje om mee te nemen naar Denemarken om daar te verstrooien.

www.dierencrematoriumstadskanaal.nl
Laatst gewijzigd door fransbulletje op ma 31 mar 2014, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2900741
Ik heb Jill bij de kadoelen DUC laten cremeren, fijne mensen en schitterende omgeving. Nu ken ik Anja van de administratie goed ivm mijn werk maar die was er die dag niet en mijn moeder was ook mee en die was ook van mening dat alles zo rustig aan toe ging. Heel anders dan in Stompwijk. Misschien niet eens zo gek idee om gewoon eens bij ze langs te gaan.
#2900749
Ik heb verschillende honden in verschillende crematoria laten cremeren en die in Stompwijk stak er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Van deze onderneming is er ook eentje in Roermond. Maar ik heb wel gemerkt dat ervaringen echt per persoon en per crematie verschillen. Wat de één geweldig vindt, werkt voor de ander helemaal niet. Zo zal ik nooit meer naar Uden gaan, terwijl anderen het er geweldig vinden. Als je een idee hebt wat je wilt, zou je misschien inderdaad gewoon een afspraak moeten maken om er te gaan kijken.
Laatst gewijzigd door marnou op ma 31 mar 2014, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#2900772
Ik lees mee ook hier een oudje die hopelijk nog "eeuwen" mee mag hobbelen maar ook ik kijk al naar info over dierencrematoria.

Stompwijk ben ik al meerdere jaren geweest, maar bij de afgelopen 2 dieren vond ik de kwaliteit erg achteruit gehold.
Gebouwen zijn oude houten ik vind vervallen "krotten", ok daar zit de kwaliteit niet in, maar bij beide dieren, vond ik de meneer die ons te woord stond niet echt proffesioneel.
Er is in beide gevallen van te voren gebeld dat wij er aan kwamen, de 1e keer met een poes de 2e keer met een hond, bij beide dieren werden we met de verkeerde naam aangesproken, terwijl we ons met onze naam voorstelde, ok kan gebeuren zeker als er meerdere aankondigen zijn geweest, maar als ik alsnog mijn naam verbeter, en mnr weet alleen te zeggen ja ja mw "jansen" ik weet dat u met de poes hier bent, terwijl je net met je hond met aankomen rijden, dus weer herhaalt hoe wij heten, en dat we met de hond kwamen. Ok dan gaan we nu alles invullen, weer kwam de naam "jansen" naar voren, en werd de naam van de poes gevraagd. Op dat moment heb ik op het punt gestaan om op te stappen en te zeggen als je dit stukje nog geeneens goed kan doen laat maar, maar super verdrietig, toch weer verbeterd.
De ruimte waarin je afscheid kan nemen, is sober en volgens mij zeker al een jaar of 15 oud. Als je je dier af geeft in bv een mand, dan moet je er meerdere keren uitdrukkelijk bij aangeven als je het terug wilt dat je het ook terug wenst  te krijgen, zo ook met een kleed o.i.d. wat in de mand ligt.
Mijn hond is overigens netjes afgeleverd door ze in een asbus, deze zat "mooi" verpakt in een doos, dit was eigenlijk het enigste waarover ik tevreden was.
Dus stompwijk is voor ons niet een optie waar wij blij van worden, mochten er goed ervaringen zijn in omgeving Leiden lees ik het ook graag.
#2900778
Wij gaan al jaren naar Westerhout . Erg vriendelijk en geduldig . Je krijgt je eigen spullen netjes terug ( mandje bv )
Er is een ruimte waar je (nog een laatste keer ) in alle rust afscheid kunt nemen
En na al het verdriet gaan wij daarna altijd even waaien . Wijk aan Zee is er dichtbij en daar hebben alle honden heel wat stappen gezet
Dit crematorium zit bij ons ook een beetje ""tussen de oren "" omdat de honden hun favoriete zee er zo dichtbij is .



http://www.dierencrematoriumwesterhout.nl/afscheid.html
#2900780
indd hoe kies je ? Ook wij zullen er mee te maken krijgen arkay wordt deze zomer 8 jaar en je weet maar nooit.

Wij zitten in de regio rotterdam en zag dat er ook een paar verschillende zitten majesta.nl, dierencrematie.nl die doen ook paarden, dierencrematotium-rotterdam.nl
Als ik de sites zie dan zit er al een groot verschil tussen de een en de ander.
#2900844
Djilly hebben we laten cremeren bij Majesta in Swifterbant.
Voor mij de eerste keer dat ik een hond heb moeten laten gaan en een crematorium heb moeten kiezen.
Ik wist van te voren al welke urn ik wilde hebben, wat ik met de rest van de as wilde en dat ik daar ter plekke geen afscheid meer wilde nemen.
Mijn eerste ervaring daar is erg goed geweest en zal het voor de volgende zo weer doen.


http://www.majesta.nl/
#2900916
Hier ook goede ervaringen met DUC Amsterdam. Eerst alleen via de prettige samenwerking via het werk (ook ervaring met 2 andere crematoria en die is echt minder prettig), later ook als "klant".
Ik heb Sita daarheen gebracht. Ik kon alleen nog maar uitbrengen, dat ik m'n overleden hond kwam brengen en barstte toen in tranen uit en kon geen woord meer uit m'n keel krijgen. Ik werd echt zo lief opgevangen, ze ging gelijk een kopje opgietkoffie voor mij zetten.
Ik vind het ook een prachtige plek daar, zo mooi landelijk onder de rook van amsterdam.
Enige nadeel vind ik dat je daar geen urn uit kan kiezen.
#2901006
Wij zijn een jaar of 18 geleden ook eens bij Kadoelen geweest . Toen werkten daar een oudere mevr ( de moeder ) de zoon en de schoondochter .
Wat ik me er nog van herinner was de zoon toen eind 40 begin 50 , had golvend haar en een bril op geloof ik
Is deze man daar nog steeds aan het werk ?
#2901007
smulpaap schreef: Wij zijn een jaar of 18 geleden ook eens bij Kadoelen geweest . Toen werkten daar een oudere mevr ( de moeder ) de zoon en de schoondochter .
Wat ik me er nog van herinner was de zoon toen eind 40 begin 50 , had golvend haar en een bril op geloof ik
Is deze man daar nog steeds aan het werk ?
Nee, hun kinderen hebben het overgenomen.
Ik hoor wel klachten over jaaaaaren geleden, maar de huidige eigenaren zijn echt oke.
#2901014
*Dorothea* schreef: Nee, hun kinderen hebben het overgenomen.
Ik hoor wel klachten over jaaaaaren geleden, maar de huidige eigenaren zijn echt oke.


Ja , ik wilde niet direct het topic vervuilen omdat ik inmiddels vele tevreden reacties heb gelezen .
En dus de indruk kreeg dat het (nu ) beter is (geworden )
Maar wij hebben er twee goede ervaringen , en daarna een erg slechte .
Dat was voor ons indertijd de reden om ergens anders heen te gaan
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door