Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2899486
Zondag gaan wij kijken naar een herplaatser, we ontmoeten Mishka en haar huidige baas dan in het bos.
Zelf kunnen we niet meer bedenken dan gewoon kijken of het klikt tussen ons, Shanti en haar maar misschien heeft iemand hier nog een goede tip.

Hier even een fotootje van een paar maanden terug:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Shanti en co op zo 06 apr 2014, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2899498
Ik zou ze eerst beide aan de riem houden en samen een stukje oplopen. Dan lekker snoepjes geven en even gezellig kletsen met elkaar.
Als ze dan elkaar zo een beetje bekeken hebben, dan los laten en gewoon lekker doorlopen.
Heel veel succes ! Prachtige hond !
Door Irish
#2899503
miik schreef: Ik zou ze eerst beide aan de riem houden en samen een stukje oplopen. Dan lekker snoepjes geven en even gezellig kletsen met elkaar.
Als ze dan elkaar zo een beetje bekeken hebben, dan los laten en gewoon lekker doorlopen.
Heel veel succes ! Prachtige hond !
Amen :)

Is het een Tamaskan? Was jij laatst ook op die wandeling in Bussloo? Was namelijk een witte herder die volgens mij Shanti heette.
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2899507
miik schreef: Ik zou ze eerst beide aan de riem houden en samen een stukje oplopen. Dan lekker snoepjes geven en even gezellig kletsen met elkaar.
Als ze dan elkaar zo een beetje bekeken hebben, dan los laten en gewoon lekker doorlopen.
Heel veel succes ! Prachtige hond !
Helemaal mee eens.
#2899510
Citaat van: miik op Vandaag om 13:41:53

    Ik zou ze eerst beide aan de riem houden en samen een stukje oplopen. Dan lekker snoepjes geven en even gezellig kletsen met elkaar.
    Als ze dan elkaar zo een beetje bekeken hebben, dan los laten en gewoon lekker doorlopen.
    Heel veel succes ! Prachtige hond !
Dat. En bij het naderen van elkaar niet recht op elkaar aflopen als jullie als eigenaren elkaar een hand geven bijvoorbeeld, vaak wordt er dan even niet op de honden gelet wat in dit geval niet zo handig is. Weet je iets over de achtergrond van deze hond? Dan zijn er misschien dingen waar je rekening mee kunt houden. Heel veel plezier, het is een prachtige hond zo van de foto en ik hoop dat het klikt!!
Door Shanti en co
#2899520
Bedankt voor de tips!
Haar huidige eigenaar heeft haar al vanaf dat ze een pup was dus haar achtergrond is bekent.

Irish, wij waren inderdaad mee met die wandeling maar Mishka is geen Tamaskan, ze is een husky x tjech.
Wel zijn we via de tamaskan fb bij haar gekomen omdat ze Mishka misschien als outcross wilde maar haar huidige eigenaar heeft niet meer genoeg tijd voor haar.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2899669
Zijn al genoeg goede tips gegeven, ik heb er nog maar 1tje: ontspan! Shanti gaat hartstikke leuk met andere honden, dikke kans dat het hartstikke goed gaat!
Door Shanti en co
#2899800
Juul schreef: Zo, mooi hoor. Dat is wel heel wat anders als een witte herder.
Zeker weten, maar met wat haar eigenaar ons verteld heeft denken we dat ze wel bij ons past. Maar dat is natuurlijk ook iets waar we zondag op gaan letten.

Keala, klopt dat is ook een reden dat we op zoek zijn naar een tweede hond. Shanti vindt het altijd heerlijk om met ander honden te spelen en doen dus een maatje lijkt ons ook erg leuk voor haar.  :)
Door Shanti en co
#2900321
Het ontmoeten ging erg goed, Shanti deed in het begin wel een beetje stoer (is ze natuurlijk ook  :P ) maar daarna hebben ze lekker gespeeld en gewandeld.
Nu zijn ze samen met mijn ouders in de tuin en dat gaat ook prima. Wel vond Shanti het niet kunnen dat Mishka aan háár stok snúffelde :o en dat liet ze luidruchtig horen.  ::)
Nadat we een paar minuutjes gewandeld hadden kwam ze uit zichzelf bij ons snuffelen (om daarna met rotvaart weer verder te rennen) en wilde ze ook snoepjes aannemen. Hier thuis is ze vooral de nieuw omgeving aan het bekijken en heeft ze nog niet veel aandacht voor ons maar als ze schrikt hersteld ze zich erg snel en ze komt dan ook bij ons staan voor steun.
En toen we net hier waren en even een rondje gingen lopen mankte ze ineens met haar achterpoot. Wij dus even voelen en was het een doorn, fijn bij een hond die je nog niet goed kent.  :-\  Maar toen mijn moeder hem eruit trok terwijl ik haar vasthield deed ze niks terwijl hij ruim een cm lang was. 


Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan vliegen!
Afbeelding

Shanti was het er even niet mee eens.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door