Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ashena
#2898135
Ik ben vandaag bezig geweest met een Barf menu voor mijn hond, ik heb er 2 maar ik begin met de lastigste want bella weegt maar 2,7 kilo en krijgt momenteel maar 70 gram kvv op een dag. Dat maakt het wat lastig qua vleesbot voeren. Als ik het te klein maak kauwt ze niet, en dat is voor haar belangrijk omdat ze aanleg voor tandsteen heeft. Momenteel krijg ze 2 keer per week een 'barf' dag. ipv kvv krijgt ze dan een vleesbot.
Ik heb hier enorm mee zitten puzzelen en kan wat tips gebruiken. (overigens van enkel vleesbot op een dag lijkt ze geen problemen te krijgen. poep is wat harder maar niet dat ze er last van heeft)

Maandag vleesbot 79 konijnkarkas
        groenten 15

Dinsdag spier         39     paard
        orgaan 24 rundpens

Woensdag Vleesbot 79 kipnek/rugstuk
        groenten 15

Donderdag spier         39 rund
        orgaan 24 lamshart

Vrijdag Vleesbot 79 eendennek
        groenten 15

Zaterdag   spier 39 paard
          orgaan 24 kalkoenlever

Zondag   Visdag 1 klein visje
de nummers zijn uiteraard grammen

Zondags train ik met de honden, ze krijgen dan wat gedroogd spul tijdens de training. Ik durf geen vasten dag bij bella te doen omdat ze meer kans op suiker/glucose problemen heeft omdat ze zo klein is, vandaar dat ik ervoor kies om dan zondags een klein visje te geven. Dan is er wel vis in het menu en heeft ze iets te eten.


zit ik een beetje in de goede richting?
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2898898
Ik zou ook de grammen afronden, je orgaan completer maken en je groenten naar twee keer per week doen zodat je vier keer orgaan kan voeren.
Het vleesbot heb ik naar beneden afgerond en ik heb een paar dingen gewisseld zodat je per dag de ene dag 85 gr en de andere dag 65 gr voert.

ma vleesbot 75 gr
    orgaan nier 10 gr     
di  spier 40 gr
    groenten 25 gr
wo vleesbot 75 gr
    orgaan lever 10 gr
do spier 40 gr
    groenten 25 gr   
vr  vleesbot 75 gr
    orgaan hart 10 gr
za spier 40 gr
    orgaan pens 30 gr
zo visje 35 gr

Je zou er nog voor kunnen kiezen om te zorgen dat je elke dag dezelfde hoeveelheod voert door bijv
ma 40 gr vleesbot 20 gr spiervlees 10 gr hart
di  40 gr vleesbot 20 gr spiervlees 10 gr pens
wo 40 gr vleesbot 20 gr spiervlees 10 gr lever
do  40 gr vleesbot 20 gr spiervlees 10 gr pens
vr  40 gr vleesbot 20 gr spiervlees 10 gr nier
za  40 gr vleesbot 20 gr spiervlees 10 gr pens
zo  vis + groenten
Laatst gewijzigd door Arkay op do 27 mar 2014, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spikkel
#2898972
Ik geef mijn chihuahua's 5x per week vleesbot, dit weeg ik en vul ik aan met spiervlees. Ik zie geen nier in je menu.
Het is niet goed om kleine hondjes te laten vasten d.i.v. hun suiker.
Je zou haar eten s'avonds kunnen geven na het trainen en het visje als extra erbij kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door Ashena
#2900281
Juist omdat ik niet wil vasten kies ik dus voor vis op zondag,  sochtends bij de training krijgen ze gedroogde kippenhartjes,  lamslong of kippenmaagjes.  Ze vast dus niet.  Maar ik zou wel idd nier nog erbij  kunnen doen.  Elke dag 40 gram vleesbot zie ik niet zitten,  dan kauwt ze niet maar slikt het bijna geheel door en dat kauwen is 1 van de redenen  dat ik van KVV naar Barf wil ivm met aanleg voor tandsteen.
Gebruikersavatar
Door Ashena
#2900847
ik heb nog eens zitten kijken, maar zou het eventueel een optie zijn om een orgaanmix te voeren ipv zelf stukjes eraf te hakken ?
OrgaanMix NRV 1000 gram
Ingredienten : 25 % konijnenniertjes, 25 % eendenlevertjes, 25 % kippenmaagjes, 25 % runderhart.
Zit daar genoeg orgaan/variatie in ? maar dan wel nog zelf pens erbij doen.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2900849
Ja hoor dat is zeker een optie, is dat gemalen zodat het al goed door elkaar heen zit ?
want met de kleine hoeveelheden die je voert kan het makkelijk gebeuren dat je een graai in een zak doet en er steeds ongeveer hetzelfde uithaalt (dan voer je over langere tijd wel compleet maar niet handig)
Als het gemalen is dan weet je zeker dat je elke week compleet voert.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door