Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Knorretje
#2900266
Hallo...

Ik heb sinds een week een poesje van 6 maanden, Knorretje, en ben begonnen met worsten van gemalen vlees en bot te voeren. Zij heeft bij der vorige eigenaar volgens mij brokken gekregen. Ik heb der gistere een kippen vluggel gegeven om te kijke wat ze ermee zou doen. Ze had wel een handje nodig omdat ze niet echt door had wat ze moest doen maar het duurde niet lang voordat ze mijn hulp niet meer nodig had. Ze knaagde wel aan het bot maar heeft het laten liggen.

Is het better om haar karkassen te nekjes enzovoort te voeren of die worsten? Heeft zij organen nodig? Of juist vis?

Alle advies is meer dan welkom!

Alvast bedankt 
Door fem fatale
#2900294
Welkom!

Die worsten, wat voor merk zijn die? Is dat een volledig voer, of geef je voldoende soorten om het volledig te maken?

Als die worsten het hoofdvoer zijn en je verder af en toe iets geeft om te snacken, is een kippenvleugel best goed, net als een hartje, een stukje (vis)filet, een kippennekje etc.

Als je de andere dingen een groter deel van het voer wilt laten zijn dan af en toe een snackje, dan moet je je wel gaan inlezen (er staat in dit board bovenaan volgens mij een heel goed topic over hoe dit nou moet) en volledig menu (dus bot, spiervlees en orgaan, in de juiste verhoudingen) gaan samenstelling.

En foto's van je kitten zijn altijd welkom.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2900509
Welkom!

Ik zeg ook inlezen.
Als het je is gelukt om deze website te vinden, lukt het je vast ook om je goed in te lezen in de materie en een goed menu op te stellen.
Verdere vragen mag je natuurlijk altijd stellen.

Succes!
Door kakocavi
#2902617
Als je (gedeeltelijk) over wilt stappen op ongemalen voer, moet je zorgen dat ze uiteindelijk genoeg bot binnen krijgt. Plat slaan van de vleugels of ander bot kan helpen omdat het bot dan verbrijzelt. Natuurlijk moet je dan ook de verhoudingen in het oog houden, die zijn inderdaad elders te vinden op het forum.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door