Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door carriebar
#2900231
Voor onze Bo de traumeel pilletjes besteld en nu 2 dagen gebruikt. Aan het eind van de tweede dag zag ik echt een heel groot verschil met daarvoor. Mag niet te vroeg juichen... maar volgens mij werkt het wel..

Maar nu toch de vraag.. hoe lang mag je dit geven. Kan het nergens in de gebruiksaanwijzing vinden. We geven haar 2 tabletjes in de ochtend en 1 in de avond.. Maar hoeveel dagen, weken je dat mag geven geen idee?!

De reden van geven is met name haar ED in haar beiden voorpoten. Af en toe verstapt ze zich en dan loopt ze stijfjes en heeft duidelijk last. Ook heeft ze 2 jaar geleden haar knieband links afgescheurd en 12 weken geleden haar knieband rechts afgescheurd. Moet wel zeggen dat ze van haar achterpoten niet zo'n last heeft.. ook niet aan de recent geopereerde poot..(voor beiden is ze dus geopereerd: links TTO en rechts TPLO). Deze moet natuurlijk nog wel aan kracht winnen... maar daarmee zijn we op de goede weg.. Al met al toch wel een gewrichten probleem hondje.. Het is trouwens een labrador.. we letten goed op haar gewicht.. Artrose is denk de grote boosdoener bij haar voorpoten. Ook in haar knieeen zit artrose zei de orthopeed nav haar laatste foto's van haar rechterknie...

Hopelijk heeft iemand advies hoe lang je dit kan geven. Weet wel dat het homeopatisch is en geen kwaad kan..

Ben benieuwd naar ervaringen en tips.. bedankt.

Gr. Carla
Door Parelridder
#2900247
Volgens mij is het zo dat veel (alle??) homeopatische middelen hun effect verliezen als je ze chronisch geeft en kun je om die reden beter na ca. 3 weken een pauze van enkele weken inlassen voor je het gebruik eventueel weer voort zet.
Door fransbulletje
#2900259
Vorig jaar had ik zelf last van mijn knie en heb Traumeel toen 3 maanden geslikt, daarna langzaam afgebouwd.
Bij de honden kijk ik altijd hoe het gaat maar zeker 2 weken en dan kijken hoe ze reageren op afbouwen.
Door carriebar
#2900397
Rabia schreef: Is ze ook aan de ED geholpen?

Kan je niet beter goede visolie en glucosamine gaan geven?
Ja is ook aan de ED geholpen. Toen was ze denk ik anderhalf of 2 jaar. Nu is ze 10. Ik geef al glucosamine aan haar.. zelfs nu ook nog primeval erbij.. wel dat aan het afbouwen... omdat ik het idee heb dat, dat minder helpt. Ook met het idee gluco voor haar gewrichten, primeval nog wat aanvulling ook op pezen en spieren. Traumeel omdat ze zich verstapt heeft..Een heel arsenaal met producten dus....

gr. Carla
Laatst gewijzigd door carriebar op zo 30 mar 2014, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door