Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door arineja
#2897352
Goedenmorgen, ik heb een vraag, ik ben vanaf vrijdagavond begonnen met versvlees van Lotgering, om later als ik me genoeg verdiept zou hebben in het zelf samenstellen over te gaan op de BARF methode. Mijn hond een duitse herder van 35 kg. geef ik 's morgens 200 gram en 's avonds 300 gram vlees met daar door heen per maaltijd 75 gr. ongekookte verse groente, dus totaal per dag 150 gram groente. Tot gisteren ad hij de bodem van de bak eruit, vanmorgen trok hij zijn neus op, en liet alles staan, graag advies.
Door TMG1961
#2897357
Als ie het niet eet wegnemen terug in de koelkast en vanavond nog eens aanbieden. Is hij verder gewoon zichzelf? Anders ook even kijken hoe z;n lichaamstemperatuur is..zou tussen de 38 en 39 graden moeten liggen..kan ook iets lager zijn..Pixie heeft normaal 37,8
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2897365
De groenten nemen een behoorlijk deel van de maaltijd in. Zit er wellicht een groente bij een specifieke smaak waarvan je hond kan denken..blllllll?

Anders ga ik ook denken aan misschien even niet zo lekker zijn. :-\

En lotgering wil ook nog wel eens per partij verschillen van smaak of samenstelling, dus dat hij wellicht nu een prakje heeft met b.v. veel lever en dat hij dat niet te pruimen vindt.

Ik zou dan voor de test even een andere rol pakken, en dan iets even zonder de groenten.

Eet die wel een koekie oid?
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 24 mar 2014, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door arineja
#2897391
Maik tiert goed, eet wel een hondenkoekje, hij is altijd een slechte eter geweest, maar dit verbaasd mij, nadat  hij vanaf vrijdag de bodem van de bak eruit at. Misschien toch de groente? Moet er bij compleet voer van Lotgering groente toegevoegd worden, het is Rund, Lam, Rijst. Ik ben bang dat hij zonder die groente te weinig vitamine naar binnen krijgt.
Door Summerditches
#2897398
arineja schreef: Goedenmorgen, ik heb een vraag, ik ben vanaf vrijdagavond begonnen met versvlees van Lotgering, om later als ik me genoeg verdiept zou hebben in het zelf samenstellen over te gaan op de BARF methode. Mijn hond een duitse herder van 35 kg. geef ik 's morgens 200 gram en 's avonds 300 gram vlees met daar door heen per maaltijd 75 gr. ongekookte verse groente, dus totaal per dag 150 gram groente. Tot gisteren ad hij de bodem van de bak eruit, vanmorgen trok hij zijn neus op, en liet alles staan, graag advies.
Groente is hier een drama (geweest)..Boy was in staat zijn hele bak eten te laten staan als er groente doorheen zat..dus dat doe ik niet meer..
Ik maak nu een prutje van gemalen pens en groente en dat in combinatie met een pup die alles eet ;)..dus dan moet je wel anders komt de aasgier langs....zorgt er voor dat hij het nu wel eet..maar door zijn complete bak met eten doe ik het niet want ik moest steeds alles weggooien en ik ben geen "pusher"..dagen niet laten eten in de hoop dat hij het dan toch gaat eten...dat doe ik niet... en steeds weggooien vond ik zonde..ook alles geprobeerd maar dit werkt het beste en ik doe niet zo heel veel..laat de pens overheersen..
Door Martine-Tom
#2897452
Heb je maar 1 smaak? Anders eens een andere smaak proberen, hier ook een muts die niet elke dag hetzelfde blieft....en och...ik eet zelf ook niet elke dag hetzelfde ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2897471
arineja schreef: Goedenmorgen, ik heb een vraag, ik ben vanaf vrijdagavond begonnen met versvlees van Lotgering, om later als ik me genoeg verdiept zou hebben in het zelf samenstellen over te gaan op de BARF methode. Mijn hond een duitse herder van 35 kg. geef ik 's morgens 200 gram en 's avonds 300 gram vlees met daar door heen per maaltijd 75 gr. ongekookte verse groente, dus totaal per dag 150 gram groente. Tot gisteren ad hij de bodem van de bak eruit, vanmorgen trok hij zijn neus op, en liet alles staan, graag advies.
Ik vind dat je best veel groente geef als ik omreken ongeveer 25% groente van de maaltijd :-\
Je heb het over rauwe ongekookte groente ,pureer je het dan wel?
Ik voer 3x pw ongeveer 175 gr dat meng ik met het orgaan en een ei. Want als ik het zo bij spiervlees en vleesbot geef laat Bency het ook liggen ;)
Laatst gewijzigd door Thea op ma 24 mar 2014, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door renate1985
#2897925
Ik zou als de hond verder niet ziek is alleen het eten wegpakken en de volgende ronde weer aanbieden.
Niet na 1 dag niet eten al teveel aandacht aan geven.
Op die manier leert je hond dat als hij iets niet eet dat het lekker gemaakt word voor hem en dan heb je straks een hele moeilijke eter.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2898480
arineja schreef: Maik tiert goed, eet wel een hondenkoekje, hij is altijd een slechte eter geweest, maar dit verbaasd mij, nadat  hij vanaf vrijdag de bodem van de bak eruit at. Misschien toch de groente? Moet er bij compleet voer van Lotgering groente toegevoegd worden, het is Rund, Lam, Rijst. Ik ben bang dat hij zonder die groente te weinig vitamine naar binnen krijgt.
Ik vind groente erbij ook wel fijn. Maar stel dat je b.v. iets van bleekselderij door je mix hebt zitten dan kan het zijn dat woef subiet zijn eten weigert. Krijgt hij nu groenten die hij anders ook eet dan ligt het probleem niet daarin.

Kun je aan wat ander voer geraken om te bekijken of het misschien aan deze rollen ligt? Of is die standaard snel verveeld op 1 smaak voer?
Gebruikersavatar
Door arineja
#2900207
;DWat heerlijk, Maik eet, mede dankzij de adviezen van Barfplaats, geweldig!! Hij eet zijn groente die ik terug heb gebracht naar 10 % en de bak haalt amper de grond ;) Mede namens Maik, bedankt voor jullie adviezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door