Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#289839
Ik weet niet of dit nu bij "medisch" hoort of bij "vragen & problemen (zelf samenstellen)", dus ik zet het maar bij medisch.
Mijn jongste teef heeft gisteravond (rond een uurtje of 7) een portie lamsribben gehad. Deze heeft ze vanmiddag al weer (wel helemaal verteerd hoor) uitgepoept. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het nogal een driftkikker is, die alles in de hoogste versnelling doet, dus misschien werkt het met haar spijsvertering ook wel zo. Moet ik me nu zorgen maken of is het normaal dat haar eten zo snel verteerd en er ook zo snel weer uitkomt?
Normaal let ik er eerlijk gezegd nooit zo op, omdat ze door de CB light altijd dezelfde kleur poept en omdat het nu door die lamsribben een andere kleur had viel het me ineens op.
Door arnold
#289840
Ik denk wel dat het normaal is.
Ik geef mijn honden s'avonds om een uur of elf te eten en s'ochtends om 7 uur legt het teefje ook zijn eerste hoopje.
Ook een super actief hondje.
Die andere pas om een uur of één.
Door 202spots
#289844
Audrina schreef: Mijn jongste teef heeft gisteravond (rond een uurtje of 7) een portie lamsribben gehad. Deze heeft ze vanmiddag al weer (wel helemaal verteerd hoor) uitgepoept.
Dus ongeveer 15 -18 uur nadat ze had gegeten?
En dat vind je kort? ;D
de botjes zelf zijn na 'n uurtje of 4-5 al helemaal verteerd uit de maag verdwenen...dus 't is allemaal aardig normaal hoor.
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 28 mar 2005, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#289897
Als ze hier botten hebben gegeten 's avonds, dan kan ik dat 's morgens al zien hoor. Nee, dit is echt niet gek. Ook bot heeft wel zo'n 'snelle' passage.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 28 mar 2005, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#290186
Mooi dat ik me dus geen zorgen hoef te maken. :) Ik denk dat het komt omdat ik haar onbewust toch vergelijk met mijn oudste teef en als je die bijv. een kippenpoot of lamsrib geeft komt dat er pas na 2 of 3 dagen uit. Maar ja, dat is natuurlijk geen vergelijkings "materiaal" want mijn oudste teef is al bijna 12 en oudere honden hebben vaak een tragere spijsvertering enzo. Bedankt voor de antwoorden. :-*
Door Eidos
#290390
Ja daar zal het zeker mee te maken hebben ;).. Hoe drukker ze zijn hoe sneller ze ook verteren. Dos kan de hele dag wel rennen en spelen en heeft dus logisch ook veel sneller zijn eten verteerd .. Zo zal het bij Daisy ook wel zijn ;) ;D.
#290519
Nu weet ik dan niet van welke maaltijd het is, maar als we sochtends wakker worden en Max naar buiten doen, plast hij (eventueel) alleen.
Als hij daarna eten krijgt, moet je opletten dat hij binnen niet stiekum ergens een plekje opzoekt.
Oftewel, daarna meteen weer naar buiten, want dan moet hij poepen.
Dus meteen na de maaltijd.

Ik zit er zelf aan te denken dat zijn maag dan vol is en er wat uitmoet (want voor de maaltijd hoefde hij dus niet), maar of het dat dan ook is?
#290933
wil je weten WAT snel is?

Siemen heeft een tijdje last van zijn maag gehad 'snachts, waarschijnlijk omdat hij gewoon niet zo goed tegen een lege maag kan. Dan ging hij uit ellende stukken van zijn vetbed opeten. 's ochtends tijdens de eerste wandeling liep ik dan met een borrelende hond rond (je hoor de zijn ingewanden tekeer gaan) en dan wilde hij als een gek gras vreten. Vaak kwam er dan eerste een normaal drolletje uit maar binnen 15 minuten kreeg je ook stukken vetbed MET versgeplukt gras!!! Als we dan verder liepen en meneer vrat een konijnenkeutel, kwam die er na 15 minuten ook weer aan de achterkant uit...

Ik ben heel blij dat hij er geen last meer van heeft sinds we hem 'savonds ook nog een portie Carnibest geven maar blijkbaar kan iets in 15 minuten tijd door een hond racen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door