Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2896588
Hallo,

Vrijdag op zaterdag nacht begon Duvel (10 Maanden oude mechelse herder reu) rond 3:00  2 keer bloederig slijm te braken. Ik heb daarop gelijk de DA wakker gebeld. We moesten het even in de gaten houden en in de ochtend terug bellen, even drinken(wat ie niet wou) nou geen oog meer dicht gedaan natuurlijk. in de ochtend rond kwart voor 7 is mijn vriend hem gaan uitlaten en het spoot eruit, donker bruine diarree dus. Weer de DA gebeld. Hij vond dat we toch maar even langs moesten komen(wij ook trouwens ;) ). Hij heeft een klein beetje 2 hapjes ofzo gegeten en goed gedronken. De DA constateerde een maag darm infectie. Wat ik al vermoedde. Hij zei dat het heerste en er al meerdere patiëntjes waren geweest. Hij had geen verhoging en was ook niet uitgedroogd, bij het meten van de temperatuur was duidelijk te zien dat er ook al bloed in de ontlasting zat. Duvel heeft een spuitje tegen de misselijkheid gekregen en medicijnen voor de aankomende 5 dagen. Ik heb hem vanmiddag toch maar gekookte kipfilet gegeven ivm de makkelijke vertering er van. Vanavond krijgt hij een bakje Renske, morgen ook nog en maandag maar beginnen met een KVV dacht ik zo. Hij heeft sinds vannacht niet meer gespuugd en gepoept niet gek natuurlijk want zijn buik en darmen zijn leeg. HIj is verder gewoon wijs en speels, eigenwijs genoeg om zijn pilletje uit de kipfilet te pulken  ;). Is er verder nog iets waarmee in zijn maag en darmen tot rust kan brengen?

Anoeska
Gebruikersavatar
Door cisfr
#2896622
Okugest van vsm en probiotica als maag en darm weer iets rustiger zijn. Mijn herder heeft er ook last van gehad. Overgeven en diarree en toch niet echt ziek zijn. Hardnekkig virusje. Beterschap voor Duvel
Door Lil
#2896666
Opletten met wat je te eten geeft, medicatie van de da geven lijkt mij belangrijk. Verder zou ik vooral niet te veel dingen gaan geven of te veel experimenteren. Eerst alles tot rust laten komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door