Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2898738
Met Pasen hebben wij een paasbrunch en hebben besloten er een high tea van te maken. Iedereen maakt een aantal kleine gerechtjes. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken op internet en kan niet echt iets vinden waarvan ik denk ja dat lijkt me heerlijk. Ik moet het die ochtend maken zodat het lekker vers is en het mag dus niet al te ingewikkeld zijn. Heeft iemand hier misschien een lekker receptje voor mij? :)
Gebruikersavatar
Door Zev
#2898747
Men neemt een wit brood en laat dat in de lengte in plakjes snijden bij de bakker. Men smeert erop wat lekker is en rolt het brood op. Snijd het brood in mooie plakjes en bewaar in de koelkast tot vlak voor het serveren. Google even op rolbrood oid. Eet smakelijk!
Door fem fatale
#2898755
Brooddeegje maken (kan gewoon met pak), uitrollen tot rechthoekige dunne plak, besmeren met geitenkaas met crème fraiche (of ik frobel meestal iets van toch met sojayoghurt, beetje olie en wat gistvlokken), honing/agavesiroop eroverheen, daarover wat psitachenootjes. Plak oprollen, in stukjes snijden, rolletjes op hun kant in een springvorm zetten, afbakken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2898791
Paar maanden geleden hadden we een high tea bij schoonzus. Ik maakte een boterkoek en sneed deze in smalle punten en saucijzenbroodjes. Verder waren er pizzabroodjes, 2 soorten quiche in smalle puntjes, bladerdeeggevalletjes, 2 soorten pastasalade, appelcake in de vorm van een vlinder, taart met bailey's en bailey's-glazuur, scones, gekruide broodjes en chocoladecakejes met extra veel chocolade.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2899078
Wat klinkt het allemaal lekker :D Ik zal eens wat gaan uitproberen
K&D schreef: Heeft Rudolf niet wat lekkers?

http://www.24kitchen.nl/shows/rudolphsb ... 638&page=1
Dat is een goeie, nog niet aan gedacht. Daar ga ik even rondneuzen :biggrin2:
koekje schreef: Paar maanden geleden hadden we een high tea bij schoonzus. Ik maakte een boterkoek en sneed deze in smalle punten en saucijzenbroodjes. Verder waren er pizzabroodjes, 2 soorten quiche in smalle puntjes, bladerdeeggevalletjes, 2 soorten pastasalade, appelcake in de vorm van een vlinder, taart met bailey's en bailey's-glazuur, scones, gekruide broodjes en chocoladecakejes met extra veel chocolade.
Yammie krijg er honger van!
Door K&D
#2899117
DEZE hebben we al eens gemaakt. Was bijzonder smakelijk en vlotjes klaar. In mini uitvoering leuk bij een brunch.
Laatst gewijzigd door K&D op do 27 mar 2014, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door