Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2894419
Ik zag overal druppeltjes bloed liggen en nu blijkt basco zijn nagel over de breedte helemaal gescheurd te zijn  :'(
Dus niet van boven naar beneden maar van links naar rechts.

Nou heb ik de da gebeld en zegt dat de nagel eraf getrokken moet worden. We mogen het zelf doen of bij hem laten doen.
2 problemen, ik durf dat niet en basco is panisch van de da :(

Wat kan ik nu het beste doen? Pootje inpakken en hopen dat het geneest? Onder een roesje de nagel laten verwijderen? Of niks doen en in de gaten houden?

Hij loopt wel gewoon op zijn poot en ik mag er ook aan zitten. Hij heeft eerder een gescheurde nagel gehad en toen had hij het losse stuk zelf eraf gebeten. Het was toen niet helemaal ingescheurd zoals nu.
Laatst gewijzigd door renate1985 op do 27 mar 2014, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2894427
Om het bloeden te stelpen, bloem proberen?

Als het over de breedte is en je bent niet bang dat het verder scheurt, zou ik het even aankijken.. Is er ook maar de kleinste mogelijkheid dat het naar boven uitscheurt en de hele nagel kan gaan scheuren, zou ik toch naar de DA gaan..
Door renate1985
#2894434
Hij is over heel de breedte van beneden naar boven ingescheurd. Het onderste/bovenste deel hangt niet los en kan ik ook niet bewegen.

Hij zit nu wel zelf aan zijn nagel te bijten dus ik hoop dat hij het er zelf af krijgt. Als ik het bij de da moet laten verwijderen moet dat onder een roesje. Hij is al panisch van de da en sinds kort pas redelijk te behandelen na veel oefenen. Ik ben bang als de da het zonder roesje verwijderd basco helemaal niet meer te benaderen is door de da :(
Door renate1985
#2898854
Basco zijn teennagel waren we beetje bij beetje met de Dremel aan het afslijpen. Het ging goed en scheurde niet verder maar gisteren zag ik dat er toch een ontsteking bij is gekomen :(
Morgen ochtend word onder een roesje zijn nagel verwijderd.
Zonder is geen optie omdat hij al panisch is en ik bang ben dat hij anders helemaal niet meer te behandelen is.
#2899245
Gelukkig heeft hij/ laat hij geen pijn zien. Hij maakt niet en ik mag eraan zitten zonder probleem. Alleen als mijn man om zijn pootje vraagt dan trekt hij die onder zich weg en geeft hij zijn andere poot. Hij zal er dus wel last van hebben maar die sufferd laat niks merken  :-\

Bedankt beide!
#2899521
Lief dat je het vraagt!
Het is goed gegaan. Het duurde even voor het roesje werkte maar toen hij eenmaal sliep waren we zo weer buiten.
De nagel heeft hij niet in zijn geheel verwijderd. Hij heeft de nagel afgeknipt tot waar die gescheurd was. Hij heeft nog een stompje over. Zijn andere nagels zijn ook meteen geknipt.

Zijn teen zit goed ingepakt en de da heeft er een dikke klodder betadine zalf tussen gedaan. Morgen mag het verbandje eraf en mag hij alles doen.
Basco heeft er geen pijn aan gelukkig, hij loopt normaal en wilde zelfs weer achter de bal aan racen ( dat mocht hij niet).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door