Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2899410
Een heel onbenullig vraagje, maar ik stel hem toch.  :P

Sinds een week of drie zoekt Jones zeer bewust contact met mij tijdens wandelingen. YES!!!!!!!!!
Hij vindt het onwijs geweldig als ik hem dan lekker kriebel, maar tja dan gaat hij tegen mij aanleunen. Heb ik bij de herders nooit wat van gevonden, maar boh ruim 50 kg vind ik niet zo prettig.

Wat ik dus doe is met mijn volledige en vlakke hand zachtjes tegen zijn nek duwen, echt heel zachtjes aanraken. Hij ziet dat als ok, dan ren ik weer weg. Maar eigenlijk wil ik hem leren dat hij alleen niet hoeft te duwen en hangen tegen mij, hij hoeft niet weg. Vind zelf dat knuffelen wel erg leuk namelijk.
Ik probeer door te kriebelen, maar dat lukt dus niet want hij gaat meteen weg.

Hoe doen jullie zo iets oplossen?
#2899417
Gaat jij op de hurken zitten of sta je gewoon? Bij het eerste zou ik eerst gewoon eens proberen te blijven staan zodat je zelf stabieler bent. Je zou ook zo gauw hij leunt een stapje weg kunnen doen, ondertussen tegen hem praten hoe knap hij wel niet is dat hij aandacht aan je geeft zodat hij niet wegloopt. Dit eerst heel kort doen en hem op jouw commando weer 'vrij' laten en dit uitbouwen zodat hij weet dat leunen tijdens zo'n momentje samen niet nodig is. Hij leert dan dat het kroelen en jouw woorden de beloning zijn, hopelijk gaat hij dit net zo waarderen als het leunen als je dit opbouwt.
#2899439
Lil schreef: Een heel onbenullig vraagje, maar ik stel hem toch.  :P

Sinds een week of drie zoekt Jones zeer bewust contact met mij tijdens wandelingen. YES!!!!!!!!!
Hij vindt het onwijs geweldig als ik hem dan lekker kriebel, maar tja dan gaat hij tegen mij aanleunen. Heb ik bij de herders nooit wat van gevonden, maar boh ruim 50 kg vind ik niet zo prettig.

Wat ik dus doe is met mijn volledige en vlakke hand zachtjes tegen zijn nek duwen, echt heel zachtjes aanraken. Hij ziet dat als ok, dan ren ik weer weg. Maar eigenlijk wil ik hem leren dat hij alleen niet hoeft te duwen en hangen tegen mij, hij hoeft niet weg. Vind zelf dat knuffelen wel erg leuk namelijk.
Ik probeer door te kriebelen, maar dat lukt dus niet want hij gaat meteen weg.

Hoe doen jullie zo iets oplossen?
welkom in de wondere wereld der beauceron (kruisingen)  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Lil
#2899447
DJ en Doerak schreef: Gaat jij op de hurken zitten of sta je gewoon?
Ik ben niet levensmoe!  :P ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Komt aanknetteren met 120 km/h (of zo iets).

Verder hele zinnige post hoor, dank je.
chipjolie schreef: welkom in de wondere wereld der beauceron (kruisingen)  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Dank dank, het zijn wonderbaarlijke dieren.  ;) ;D
Maar ik denk dat ze gefokt zijn om op te eten trouwens.  ;)
chipjolie schreef: o ja je vroeg om oplossingen :P  uhm stapje opzij doen haha
Ja, gaat hem toch worden denk ik.
Ben altijd bang dat meneer lomp dan omvalt en schrikt of dat ik dan alsnog onderuit ga  ;D
Door Lil
#2899451
TessaThomas schreef: Ja, lekker makkelijk mevrouw! Heb je dat wel eens bij de reus van jou gedaan? Vorige keer stapte hi gewoon met me mee  ;D
Mijn angst is dus gegrond.  :o ;D
#2899456
chipjolie schreef: o ja je vroeg om oplossingen :P  uhm stapje opzij doen haha
Ja, en dan kijkt hij verbaasd om, vindt jou natuurlijk vreselijk zielig omdat je het contact verloren ben, en draait van kant om weer heerlijk stevig tegen je aan te komen hangen. De braverd.  :biggrin2:
Door eelke
#2899462
-Saskia- schreef: Je voeten stevig op de grond, iets uit elkaar plaatsen en je evenwicht bewaren.  :biggrin2:

Oké, aan mij heb je niets. Ik vind het altijd heerlijk als ze tegen me aan leunen.
Ja dat  :biggrin2: ik leun gewoon terug. Gijs parkeert ook altijd zijn kont tegen mijn been als we ergens staan te wachten.
#2899473
Madelief. schreef: Ja, en dan kijkt hij verbaasd om, vindt jou natuurlijk vreselijk zielig omdat je het contact verloren ben, en draait van kant om weer heerlijk stevig tegen je aan te komen hangen. De braverd.  :biggrin2:
kijk jij snapt hem!! het lijkt biiiiijna wel of je ook een beauceronnetje hebt  :P :biggrin2:
Door Lil
#2899476
Madelief. schreef: Ja, en dan kijkt hij verbaasd om, vindt jou natuurlijk vreselijk zielig omdat je het contact verloren ben, en draait van kant om weer heerlijk stevig tegen je aan te komen hangen. De braverd.  :biggrin2:
Heb je ons bespioneerd?  :biggrin2:

Ah ja Eelke, dat terugleunen ga ik eens proberen. Kijken wie wint.  ;)
Door Martine-Tom
#2899483
Lil schreef: Heb je ons bespioneerd?  :biggrin2:

Ah ja Eelke, dat terugleunen ga ik eens proberen. Kijken wie wint;)
Uhm....ik gok, zwartharig, 50 kilo en het blaft  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door