Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door arineja
#2899067
Hallo forumleden. Ik heb een vraag over de jeuk bij mijn hond. Wij geven hem nu ruim een week lotgering, rund, lam, kip, met een beetje groente. Wij zijn hieraan begonnen mede omdat Maik (onze hond) veel jeuk heeft en niet door de verharing heen komt. We merken nog geen verbetering, hij krabbelt, en heeft ook een soort van roos op zijn huid zitten.

Hoelang kan het duren voordat we verbetering moeten gaan merken?

Bedankt vast voor het delen van jullie ervaringen.
Door Lizzy
#2899076
Dat kan weken zo niet maanden duren, voordat je verschil begint te merken. En dan kan de jeuk door ontgiften ook nog eens erger worden! Is er bij de dierenarts onderzoek gedaan naar de oorzaak? Zijn er huidafkrabsels genomen enzo?
Door Lizzy
#2899551
Is de jeuk erger geworden nu je vers voert of hetzelfde gebleven? Kiwi kan jeuk geven, alles kan jeuk geven. Van pollen tot wasmiddel, tot planten tot dingen in de voeding.

Je kunt in ieder geval ook omega 3 vetzuren in de vorm van een goede visolie gaan geven. En verder zou je heel voorzichtig kunnen beginnen met chlorella. En dan met 1 tabletje per dag. Dat geef je dan 1 week en dan ga je verhogen na 2 tabletjes per dag. Dat geef je dan weer een week en dan verhoog je naar 3 tabletjes per dag. Heel langzaam, net zo lang totdat je stuk of 10 tabletten per dag geeft. Dit helpt bij het ontgiften en geeft extra vitamines, mineralen en sporen elementen.

Ik zou trouwens wel ook andere smaken en het liefst nog andere merken KVV erbij gaan voeren.Want lam, kip en rund is qua afwisseling met Lotgering volgens mij te weinig. Zij gebruiken volgens mij geen premix (vitamines/mineralen) en 3 diersoorten is dan gewoon te weinig. Dus ik raad je aan een ander merk KVV erbij te gaan geven met andere diersoorten.
Gebruikersavatar
Door arineja
#2899652
Hartelijk dank Lizzy voor je advies. We gaan het zeker uitproberen. De jeuk is niet erger geworden, maar hetzelfde gebleven, misschien dat wij er te snel iets van vewachten. Als ik goed nadenk is het eigenlijk altijd in het voorjaar dat hij meer jeuk heeft. We geven hem regelmatig Zalmolie, hij is er niet gek op, dus we geven hem een beetje. Chlorella tabletten waar kun je die kopen? Bij een dierenspeciaalzaak of drogist of iets dergelijks? Per dag krijgt hij een 1/4 kiwi en een 1/4 manderijn. Groeten Arineja.
Door Lizzy
#2899745
arineja schreef: Hartelijk dank Lizzy voor je advies. We gaan het zeker uitproberen. De jeuk is niet erger geworden, maar hetzelfde gebleven, misschien dat wij er te snel iets van vewachten. Als ik goed nadenk is het eigenlijk altijd in het voorjaar dat hij meer jeuk heeft. We geven hem regelmatig Zalmolie, hij is er niet gek op, dus we geven hem een beetje. Chlorella tabletten waar kun je die kopen? Bij een dierenspeciaalzaak of drogist of iets dergelijks? Per dag krijgt hij een 1/4 kiwi en een 1/4 manderijn. Groeten Arineja.
Visolie en zalmolie lijken op elkaar maar ik vind visolie beter. De Hema capsules zijn prima (ze hebben wel extra sterke visolie capsules, let op dat je geen omega 3 + 6 + 9 neemt) maar Doils bijv. vind ik beter. Chlorella koop je gewoon bij de drogist, voor mensen. Van Vital Green. Of, bestel ze bij (goedkoper en goed, zo niet beter) http://www.chlorella-alg.com

Fruit geef je het beste op de nuchtere maag. Maar ja, stel dat je hond gisten op de huid heeft (en dat zal de dierenarts moeten bepalen), dan is fruit helemaal geen goed idee. Fruit bevat suikers en suikers bevorderen gisten op huid en in darmen. Ik liet het dus voorlopig staan. En gaf alleen groenten waar weinig/geen koolhydraat in zit.
Gebruikersavatar
Door arineja
#2900208
Wederom bedankt Lizzy, we gaan aan de slag met visolie etc. We hebben het idee, dat de jeuk wat minder wordt, en we vinden vooral dat Maik er beter uit gaat zien, en vooral beter uit zijn ogen kijkt, en dat hij meer en meer vrolijker wordt. Gr. Arie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door