Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2898999
*met toestemming geplaatst*

Ja, jullie lezen het goed. Voor onze aller liefste Vaya zoeken wij een nieuw mandje  :'( :'( Na heel veel beraad. Lange gesprekken, denken we dat Vaya gelukkiger elders zal zijn.

Sommige van jullie zal het niet ontgaan zijn dat Vaya een kat is dat PERSE naar buiten wilt. Als binnenkat is ze gewoon niet gelukkig. Vaya kon hier prima naar buiten, met nadruk op KON. Totdat ze overlast veroorzaakte voor de buurt. Niet dat ze rare dingen doet, maar ze is gewoon kat. Ik wil a. niet dat andere last hebben van mijn kat en b. niet het risico lopen dat haar wat word aan gedaan. De tuin afzetten is om meerdere redenen niet mogelijk. (niet 100% veilig).
We houden haar nu weer een poos binnen, maar ik zie haar gewoon zichtbaar achteruit gaan. Ze is gestrest, ze klaagt, ze loopt met haar ziel onder de arm. Elke keer als wij door de deur naar buiten gaan probeert ze mee naar buiten te komen.
Kortom het kattenkind kwijnt hier weg. Verrijking/spelen binnenhuis is niet voldoende.

Toen onze Nox nog leefde had ze wat minder behoefte om naar buiten te gaan. Maar een nieuwe kat erbij willen we niet.

Vaya is eigenlijk de perfecte kat. Ze is gewoon echt geweldig. Niet omdat ze van ons is. Maar ze is gewoon super!
Ze is vrij, maar beleefd. Ze komt met regelmaat lekker knuffelen, maar zal zich niet opdringen als het even niet gaat. Ze is niet bang voor de meest voorkomende dingen, onweer, vuurwerk slaapt ze gewoon doorheen. De stofzuiger gaat ze wel uit de weg, maar het is niet dat ze er echt voor vlucht.
Ze is speels, speelt zowel alleen met een speeltje (haar elastiekjes vind ze geweldig) maar samen spelen met een verenstokje vind ze ook echt super! Ze kan hier echt helemaal in op gaan.
Ze zal niet uithalen naar je handen, en al helemaal niet met haar nagels. Deze laat ze trouwens ook vrij gemakkelijk knippen.
Enig probleemgedrag kent ze niet, ze is 100% kattenbak zindelijk, graaft geen kattenbakken uit, snapt dat de krabpaal om te krabben is en onze meubels niet. (we hebben een stoffen bank, waar ze niet 1x haar nagels in heeft gezet). Ook het vloerkleed word niet gebruikt om aan te krabben.
Ze kan perfect samen met honden, ook als we een oppashond hebben accepteert ze deze snel. Ze zal de honden niet opzoeken, maar gaat ze ook niet uit de weg. Ze leven echt in goede harmonie samen.
De kleine (3jaar) van vrienden vind ze ook prima. Zolang haar niet achterna gejaagd word. Ook onze kleine baby accepteert ze volledig. Na even grote ogen opgezet te hebben (WAT IN GODSNAAM BEN JIJ VOOR IETS??) was het al snel prima en negeert ze de baby compleet. Als Dwayne bij ons op de bank is komt ze er gezellig bij liggen.
Vaya heeft bij ons nooit op de slaapkamer gemogen. Dus ze kan de nachten alleen onder blijven. Soms mocht ze een nachtje op de slaapkamer slapen, dit vind ze geweldig. Oordopjes zijn dan wel nodig. Want haar motortje doet het prima!

Ze reageert goed op haar naam en is ontzettend leergierig. Zo komt ze als je haar met haar naam roept. Ze kent het commando 'op je plaats' dit is per ongeluk aangeleerd wanneer ze eten krijgen. Dan moeten de honden op hun plaats en Vaya racet dan ook naar haar eetplekje. Ook weet ze het commando 'hoog' en springt dan ergens op. Ze weet dan dat ze een snoepje krijgt. (geen garantie dat ze dit bij de nieuwe eigenaar ook zal doen ;) ).

Kortom ze is gewoon ECHT ECHT ECHT heel leuk!!!  :-* Alleen gewoon niet gelukkig bij ons  :'( Ofja, wel gelukkig. Maar ze mist het buitenleven te erg.

Wat praktische gegevens. Vaya is een gesteriliseerde poes. Is nog nooit ziek geweest. Op een enkele keer na dat ze hees was. Wat met een ab kuurtje verholpen was.  Vaya is wel allergisch voor hechtdraad.
Vaaytje is 1 april 2010 geboren. Ze word nu bijna 4. Nog een jong katje dus :)

Vaya vind het leuk om met water te spelen en gezellig te kletsen. Ik kan wel uuuuren over haar vertellen. Ik weet niet zo goed wat in een herplaats bericht moet staan, want heb dit nog nooit gedaan.
Ik wil liever geen goedbedoelde tips of adviezen om Vaya toch hier te houden. Ze moet gewoon echt naar buiten kunnen en dat kan hier niet.

Wat ik zoek voor haar nieuwe huisje.
- Dat ze vrijwel onbeperkt de vrijheid heeft om naar buiten te gaan. Het zij in een afgesloten ren/tuin of op een grote boerderij/huis met veel ruimte. 
- Dat ze ook naar binnen kan wanneer ze wilt en dat er een schoot beschikbaar is om lekker op te slapen en te knuffelen. Want dat vind ze heerlijk. Hoeft natuurlijk niet non-stop, dat is hier ook niet. Maar alleen een buiten leven als stalkat is ook niet wat ik voor ogen heb.
- Vaya eet goed vers. Het liefste zie ik dat ze op vers blijft staan. Barf dan wel KVV. Maar een perfect huisje op brok wil ik wel overwegen.
- Gewoon een huisje waar aandacht voor haar is en waar ze geliefd word. Waar met haar gespeeld en geknuffeld word.

Vaya gaat niet op marktplaats. Ze hoeft ook niet alla minuut weg. Ik wil echt een goed huisje voor haar vinden. En wil dat op zijn mins 'via via'. Zo blanco via marktplaats bij volledig onbekende vind ik niks.

Wij hoeven geen geldbedrag voor Vaya. Ze krijgt al haar spulletjes mee. Mandjes, speeltjes etc.

Ik weet even niet zo goed hoe nu dit bericht af te sluiten..

Dan maar met een foto?

Afbeelding
#2899005
Lieve Nadia,
we wisten al dat jullie dit moeilijke besluit gingen nemen en daarvoor niets dan respect!

Even voor alle anderen hier, wij kunnen bevestigen dat Vaya een heerlijke kat is, vanaf de eerste dag dat Joke en ik bij Nadia en Yordi over de vloer komen zijn we even leuk als ieder ander, wordt je heerlijk begroet bij binnenkomst en moet/mag er altijd gespeeld worden!

Ik hoop ( en weet zeker) dat er een goed huisje gevonden zal worden!

Succes.
:-*
#2899014
Martine-Tom schreef: Zou ze een leuk maatje voor Bami zijn....?
Ze mag van Buum naar buiten en krijgt kvv. Ik zal het hem zo ook eens vragen.
Ze vind andere katjes wel leuk ja. Op zijn tijd samen knuffelen. Met Nox lag ze vaak samen.
#2899015
Ik zal eens met meneer Anne gaan praten. Wij kunnen eigenlijk alles bieden wat je zoekt, vooropgesteld dat ze geen problemen heeft met autorijden (we gaan 2-3 keer per jaar met de camper naar Noord-Zweden, dan moet ze dus wel even een paar dagen op schoot mee). Is ze een tuigje gewend? Is ze gechipt en tegen rabiës geënt?

Ik beloof niets hoor, en zelfs als meneer Anne akkoord gaat, zal ze het nog tot begin juni bij jullie moeten uithouden, want dan pas ben ik weer in NL. Maar ik zal eens een balletje opgooien.  :-*
#2899025
Wij hebben trouwens geen omheinde tuin, ze zou hier gewoon vrij in de tuin en in de buurt mogen rondlopen. Van overlast voor de buren is geen sprake, die hebben zelf ook katten die de hele buurt afstruinen. We wonen in een achterafwijkje, aan het eind van een doodlopende straat. Er is wel wat verkeer, maar ook niet veel. Ik weet niet of je dat idee veilig genoeg vindt?

In Zweden hebben we wel een ren gebouwd voor Sokjes (Bambi liep hier vrij rond, maar Sokjes is te angstig en ik ben bang dat hij ervandoor gaat als hij ergens van schrikt), die is groot genoeg voor twee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door