Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2898703
Ik heb een herder pup van 16 weken, hij is bij mij gekomen toen hij 9 weken was. Bij de fokker kreeg hij brokjes en regelmatig yoghurt met een sardientje.
Bij mij is hij de volgende dag op Carnibest gegaan, de natuur, lam en eend variant. Hij is een zeer goede eter :biggrin2:
Pup had op de CB wel vrij veel ontlasting vond ik en de ontlasting was ook altijd vrij zacht met regelmatig een fluts er achteraan.
Sinds een week staat hij op Barf. Orgaan en spier gaan super en zijn vleesbot knaagt hij keurig.

Ik had echt goede hoop dat zijn ontlasting nu gewoon goed/stevig zou worden net zoals het altijd van mijn andere honden is en was. Ik barf inmiddels een jaar of 9
Helaas is het zoooo wisselend. S'Morgens poept hij vrij stevig, s'middags redelijk met een grote fluts er achteraan en s'avonds ineens een plas diarree en de volgende ochtend is het dan weer vrij normaal.
Voer wordt wel goed verteerd, de stevige stukken bestaan uit kruim van het bot maar er zitten nooit geen onverteerde stukjes in. Ook zie ik regelmatig grote stukken/slierten slijm.
Hij is overigens wel super fit en vrolijk, absoluut niet mager of ziek. In overleg met de internist (op mn werk) ben ik vanmiddag met een kuurtje panacure begonnen.
De moed begint met een beetje in de schoenen te zakken....

Wie weet raad?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2898857
Ik denk dat je even geduld uit moet oefenen. Je geeft pas een week barf en zo te lezen wordt dat goed verteerd, alleen de drol is nog niet consistent. Ik denk dat dit wel komt met ene paar weken. Pup is jong, heeft al 2voerwissels gehad en dat kost soms wat meer tijd dan bij de andere om het hele binnenwerk op orde te krijgen. Zeker als ze met brokjes van huis zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2898908
Angelique schreef: Ik denk dat je even geduld uit moet oefenen. Je geeft pas een week barf en zo te lezen wordt dat goed verteerd, alleen de drol is nog niet consistent. Ik denk dat dit wel komt met ene paar weken. Pup is jong, heeft al 2voerwissels gehad en dat kost soms wat meer tijd dan bij de andere om het hele binnenwerk op orde te krijgen. Zeker als ze met brokjes van huis zijn gegaan.
Dat denk ik ook! Bij Nelson duurde het ruim 2 weken voor zijn buikje gewend was aan barf in plaats van kvv. Zijn ontlasting was soms ook best zacht, soms gewoonweg dun. Maar we zijn nu een paar werken verder en het gaat super!
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2898939
Vinden jullie echt dat je van een voerwissel kunt spreken als je van CB naar barf gaat? Van brok naar barf lijkt me een behoorlijke overgang terwijl dat ook vaak genoeg gedaan wordt bij pups van bv 8 weken.
Achteraf vindt ik, afgaande op mijn eerdere ervaringen, het al vreemd dat hij na 5-6 weken cb nog geen goede ontlasting had.

Vanmorgen had hij een paar harde kruimige keutels, daarna heeft hij zich letterlijk leeg gescheten met veel slijm. Lijkt mij dat het bot/kalk de enige vaste substantie is in zijn ontlasting.

Pff hoe meer dieren hoe groter de zorgen >:(
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2898944
de slijm geeft als aan dat de darmen nog niet juist werken , en dat je het tijd moet geven ....
je zou evt wel een probiotica bij kunnen geven om de darmen te bevorderen .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door