Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2898423
Spike heeft veel last van teken. Wekelijks heeft hij er minstens één. En het is nog niet eens zomer....
De teken zitten blijkbaar op de struiken achter in de tuin. Onze tuin grenst aan een groot bos, dat waarschijnlijk ook vol teken zit.
Nu ben ik aan het kijken naar een afdoend middel tegen teken bestaat. Dagelijks moet ik zijn pels controleren (en hij heeft veel haar :-\) op teken.
Nu ben ik op het volgende product terecht gekomen:
CDvet Vlo en Teek Exit hond (natuurlijke spot-on)
Te vinden op de site http://www.eko-pets.nl/a-29198242/vlooi ... e-spot-on/

Heeft er hier iemand ervaring mee? Spray's of iets dergelijks wil ik niet gebruiken met de schadelijke stoffen erin. (Mss is dit ook niet echt onschadelijk  ??? ???)
#2898827
pike schreef: De werkzame stof Melaleuca alternifolia is Tea tree. Persoonlijk heb ik er geen positieve ervaringen mee wat betreft tekenbestrijding.
Nou, dat is niet de enige stof natuurlijk. Er zit nog meer in:

Melaleuca alternifolia Oil, Simmondsia chinensis Oil, Lavandula angustifolia Oil, Geranium Oil Werkzame stof: Melaleuca alternifolia Extrakt

De andere olieen staan ook bekend om hun parasiet afwerende werking.
#2899097
Lizzy schreef: Nou, dat is niet de enige stof natuurlijk. Er zit nog meer in:

Melaleuca alternifolia Oil, Simmondsia chinensis Oil, Lavandula angustifolia Oil, Geranium Oil Werkzame stof: Melaleuca alternifolia Extrakt

De andere olieen staan ook bekend om hun parasiet afwerende werking.
Maar er staat wel dat dát de werkzame stof is.
Dan ga ik ervan uit dat de andere stoffen een ander doel dienen. Geur, verdunner, weet ik veel. Tja, ik ben iemand die alles heel letterlijk neemt wat hij leest :-[
vanaalst schreef: dit heb ik vorig jaar gebruikt en blijf t gebruiken voor de jongens!
het was een drama met al die teken..... ze vermeerderde zich zelfs op mn jongens, iedere dag zo rond de 10 teken per hond...
ben dit gaan gebruiken en binnen een week geen teek meer gevonden!
Je wil me toch niet vertellen dat ze eitjes hebben gelegd op je honden.
Maar ben blij te horen dat het bij jouw honden goed werkte. Dat is een hele opsteker!
#2899294
Ik vrees dat dit niet meer werkt zodra ze gezwommen hebben? Kan het niet vinden in de link maar heb zo'n vaag vermoeden...

Vraag me namelijk ook af wat ik straks kan gebruiken tegen teken.
We krijgen nu natuurlik een flinke haardos, mijn RR heeft nog nooit een teek of vlo gehad, ideaal die stekel harde vacht (behalve qua schoonmaken, hi hi).
#2899295
Heb even verder gekeken dan mijn neus lang is...(is soms wel nodig  :biggrin2:)
Blijkbaar zit er theeboomolie in en is dit product giftig voor katten. Aangezien er thuis eentje rondloopt en Spike hem niet met rust kan laten, ga ik er toch maar voor passen.
Ga dit risico, hoe klein ook, niet nemen. Terug naar af....
Iemand een idee van een ander goedwerkend product dat ongevaarlijk is? Liefst geen halsbandjes... :-\
#2901466
Let op met de Seresto-band; ik hoor daar meerdere vervelende verhalen over. Nou ja, over de werking dan. Het werkt wel tegen teken maar er zijn honden die er lichamelijk en "geestelijk" last van hebben gekregen.

Overigens vind ik 1 teek per week helemaal geen reden om een middel te gaan gebruiken; pas bij meerdere per dag ga ik ingrijpen. Het blijft een keus / afweging: teken zijn niet goed, maar die middelen.. het blijft rotzooi ;-(

Suzanne
#2901471
Boy heeft 6 jaar lang iedere dag een knoflookcapsule gehad. Al onze honden hebben dat altijd gekregen.
Had nooit vlooien en heel soms een teek. ;)
Vorig jaar mee gestopt omdat ik hier las dat het niet zo goed zou zijn. ???
Hij heeft dus vorig jaar een flinke vlooien allergie gehad. :'(
Buik helemaal rood en geiriteerd. Zelfs zijn vacht werd rood/bruin waarschijnlijk van het likken en bijten.
Iedere 3 weken toen maar advantix omdat hij na 3 weken weer begon te krabben en bijten. :-\
We zijn 2 maanden geleden dus toch weer begonnen met knoflookcapsule omdat ik al dat gif ook niet goed vind.
En hij heeft geen jeuk en bijt niet en geen vlo te bekennen. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door