Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tanna
#2898621
Mijn hond wil sinds een tijdje geen ander botwerk meer eten dan kipkarkas en dat is niet wat ik wil natuurlijk. Aangezien ze - net als wij - biologisch eet, heb ik een paar probeerpakjes Darf gekocht, lam-kip, geit-kip en eend. Jammer genoeg zit er overal kip doorheen, maar vooruit dan maar. Uiteindelijk bleek er helemaal geen lams- of geitenbot in het vlees te zitten, maar kipkarkas. Dat komt omdat er op het moment geen lammeren en geiten zijn. Zet dat dan ook op je website, denk ik dan :-X. Bandit is een andere optie, maar daar zit weer rijst in en dat wil ik niet geven omdat dat toch een graan is en daar kan ze niet tegen. Lams- en geitenvlees en kipkarkas kan ik zelf uit de vriezer halen, daar heb ik geen kvv voor nodig. Ik zit nu even met de handen in het haar door deze kieskeurige eter.............
#2898851
Het ging je toch om variatie in bot? 

Bij de kalkoen, konijn, en eendvariant, zit ook altijd 3 andere diersoorten, maar juist de karkassen van konijn, kalkoen en eend. vandaar dat ik die noemde. Darf is altijd een samegesteld product.
De lam/kip, geit/kip bevatten alleen deze diersoorten

Haas heeft darf niet in de kvv wel kalkoen.
#2898950
DARF EKO Geit Kip bestaat uit het onderstaande:

* Kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
* Geit spiervlees
* Geitkarkas
* Kippenhart
* Kip & Geiten lever
* Kippenmaagjes
* Geitenmaagjes
* Seizoensgebonden groenten

DARF EKO Lam Kip bestaat uit het onderstaande:

* Kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
* Lamsvlees
* Lamskarkas
* Kippenhart
* Lams lever, nieren, long & pens
* Seizoensgebonden groenten
#2898969
Er is ook een nieuwe variant van DARF, met biologische zalm. Deze bevat zalm, eend, rund, lam en geit.
En ja, net als de Kalkoen, de Eend en Konijn bevat ook de Zalm variant tenminste 4 diersoorten. Dit omdat DARF het pas een kvv noemt als er minimaal 4 diersoorten in verwerkt zitten, omdat variatie in diersoorten één van de vereisten zijn om voeding compleet te maken.
Er is geen Geit of Lam versie, er zijn wel een Geit/kip en Lam/kip versie. Deze varianten bevatten slechts 2 diersoorten en dragen om die reden niet het etiket 'kvv', wel bevatten ze alle benodigde onderdelen qua spier, karkas, orgaan en groenten, maar dus niet de afwisseling in diersoorten. Deze varianten zijn bedoeld voor dieren die bijv. geen rundvlees verdragen.
Als je biologische kvv geven wilt waarin geen kip zit, maar karkas van een ander dier, dan zijn er van DARF dus de Eend, Konijn, Kalkoen, Wild en Zalm variant.
#2898979
[quote="M@rina"]
DARF EKO Geit Kip bestaat uit het onderstaande:

* Kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
* Geit spiervlees
* Geitkarkas
* Kippenhart
* Kip & Geiten lever
* Kippenmaagjes
* Geitenmaagjes
* Seizoensgebonden groenten

DARF EKO Lam Kip bestaat uit het onderstaande:

* Kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
* Lamsvlees
* Lamskarkas
* Kippenhart
* Lams lever, nieren, long & pens
* Seizoensgebonden groenten
[/quote]

En weet je waarom dat nu op de site staat? Omdat ik ernaar gevraagd heb! Gisteren stond er nog dat de bestanddelen uitsluitend lamsvlees en lamsbotten c.q. geit waren. En in wat ik heb gekocht zitten dus alleen maar kipkarkassen, dat heb ik gezien op het etiket op de doos. Snap ik hier nog iets van? :(
Volgens de mensen bij wie ik het heb gekocht worden er steeds veranderingen in de samenstelling aangebracht, zo zit er soms wel, dan weer geen groente in, het gebeurt steeds vaker dat er iets heel anders wordt gemaakt dan dat er op de site van Darf vermeld staat.
Door fransbulletje
#2899003
Darf is inderdaad wisselend van samenstelling.
In de EKO zat de laatste tijd geen geit meer maar kalkoen.
En zo werd er met meer soorten wel eens wat veranderd.
Ik ben er weer vanaf gestapt omdat het de laatste tijd zo vet was dat de bullen in een paar weken tijd een kilo groeiden.
Daar zit ik niet op te wachten en zo weet je nooit als je besteld wat er in de doos zit.
#2899074
[quote="Tanna"]
En weet je waarom dat nu op de site staat? Omdat ik ernaar gevraagd heb! Gisteren stond er nog dat de bestanddelen uitsluitend lamsvlees en lamsbotten c.q. geit waren. En in wat ik heb gekocht zitten dus alleen maar kipkarkassen, dat heb ik gezien op het etiket op de doos. Snap ik hier nog iets van? :(
Volgens de mensen bij wie ik het heb gekocht worden er steeds veranderingen in de samenstelling aangebracht, zo zit er soms wel, dan weer geen groente in, het gebeurt steeds vaker dat er iets heel anders wordt gemaakt dan dat er op de site van Darf vermeld staat.
[/quote]

Ik heb dit niet van hun website, maar van caroba, ik denk niet dat zij de tekst aanpassen op een mail die jij naar darf gestuurd hebt.
#2899087
[quote="fransbulletje"]
Darf is inderdaad wisselend van samenstelling.
In de EKO zat de laatste tijd geen geit meer maar kalkoen.
En zo werd er met meer soorten wel eens wat veranderd.
Ik ben er weer vanaf gestapt omdat het de laatste tijd zo vet was dat de bullen in een paar weken tijd een kilo groeiden.
Daar zit ik niet op te wachten en zo weet je nooit als je besteld wat er in de doos zit.
[/quote]

Ja dat valt me ook op. Het lukt me niet de veranderingen bij te houden en als je ernaar vraagt is het soms anders dan op de site staat. Voor allergie-klanten niet zo handig.
#2899794
[quote="fransbulletje"]
Darf is inderdaad wisselend van samenstelling.
In de EKO zat de laatste tijd geen geit meer maar kalkoen.
En zo werd er met meer soorten wel eens wat veranderd.
Ik ben er weer vanaf gestapt omdat het de laatste tijd zo vet was dat de bullen in een paar weken tijd een kilo groeiden.
Daar zit ik niet op te wachten en zo weet je nooit als je besteld wat er in de doos zit.
[/quote]

Ik had ook het idee dat het erg vet was. Ik had 3 plakken om te proberen, dat wil zeggen voor 6 dagen en mijn hond was ruim 3 ons aangekomen deze week, dus dat zou eens daardoor kunnen komen.
#2899795
[quote="M@rina"]
Ik heb dit niet van hun website, maar van caroba, ik denk niet dat zij de tekst aanpassen op een mail die jij naar darf gestuurd hebt.
[/quote]

't Is in elk geval wel op de site van Darf veranderd na mijn berichtje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door