Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2898200
Vandaag de eerste levering van Lotgering gehad. Mijn ogen vielen bijna uit mijn kassen. Ik ben nieuw met vers voeren, dus ik weet niet wat normaal is, Wies heeft nog nooit iets anders gehad dan een uitprobeersel met een paar dagen smuldier en wat kippenvlees, en dat beviel al zo goed dat we de stap wilden zetten. Maar ik vond dit persoonlijk niet normaal:

De bezorger was hier om kwart over vijf, terwijl ik wist dat hij om negen uur vanmorgen was gaan rijden. Dus ik wierp een blik in zijn wagen: doorsnee busje, niet gekoeld!

Ik sprak direct mijn verontwaardiging uit: heeft dat vlees de hele dag ongekoeld im je bus gezeten? Vanaf vanmorgen negen uur?

Vanaf gisteravond zei hij, toen had hij de vracht al geladen.

Ik vind dit waanzinnig. Kunnen jullie me vertellen wat jullie ervaringen zijn met het laten bezorgen van vlees en of zoiets normaal is? Natuurlijk, het kan ook niet anders, waren hele pakketten al bijna helemaal ontdooid. Wat verwachten ze, dat je het dan gewoon weer invriest?

Ik vertelde het een kennis en die verwees mij naar de nvwa, ze zei dat zoiets volgens haar verboden is. Ik heb documenten opgezocht en het lijkt inderdaad verboden te zijn, maar ik zie diervoer niet apart vermeld staan. Slachtafval echter, mag bij een temperatuur van maximaal drie graden vervoerd worden.

Wat moet ik hier mee?

Ik ben heel erg teleurgesteld, we dachten iets goede voor Wies te gaan doen door haar van die stomme flutbrokken over te zetten opgeven gezonder vers vlees. Nu vraag ik me af hoe gezond dat eigenlijk is (en ja, ik weet, je weet pas ècht wat erin zit als je barft, maar het gaat hier toch om elementaire voedselveiligheid?)

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
#2898205
Daar staat Lotgering om bekend. :-\
En eerlijk hij had het van mij zo mee mogen terug nemen. Ik had het niet willen hebben :-X
Hun zeggen rustig het is voor een hond dus maakt niet uit als het ontdooit is en weer ingevroren, maar er zijn mensen geweest die gewoon bedorven kvv hadden :-[

Ik bestel bij Degomeat (Best4Dogs) dat word diepgevroren in een koelwagen aangeleverd.
Ook Caroba leverd met koelwagen ;)
#2898206
Wou dat ik dat ook kon zeggen... De leverancier had van tevoren gezegd dat hij om twee uur bij me zou zijn, maar hij zei dat hij opgehouden was onderweg.

Zeker vier van de achttien kilo was helemaal in te knijpen, compleet ontdooid. Maar kan ik hieruit afleiden dat ze altijd ongekoeld leveren? En is dat dan normaal bij diervoer?
#2898210
Overigens over kwaliteit/ bederf: ik heb zelf jaren geleden in een slagerij gewerkt en herken dus heel goed de geuren van verschillende soorten vlees en de versheid. Het vlees kwam op mij wel helemaal in orde over, dus daar val ik zeker niet over. En Wies heeft nog zeker tien minuten langs d'r bak gelikt, dus het is ook door de Wiestest  :biggrin2:

@ Thea Maar de reden van Lotgering is voor mij natuurlijk de prijs, die andere merken zijn toch vele malen duurder?

Op deze manier denk ik dat de overstap naar zelf afhalen Barfvlees niet lang gaat duren...

@erna: ja ik begreep dat het nog bevroren was, maar ik vroeg of je een gekoelde wagen langs had gehad, of een gewone? Als je met een ongekoelde wagen snel genoeg bent is het natuurlijk ook gewoon nog bevroren...
#2898215
[quote="Wies1706"]


@erna: ja ik begreep dat het nog bevroren was, maar ik vroeg of je een gekoelde wagen langs had gehad, of een gewone? Als je met een ongekoelde wagen snel genoeg bent is het natuurlijk ook gewoon nog bevroren...
[/quote]

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee. Ik heb er niet opgelet, maar ik denk dat het een koelwagen was. Aan de resterende lading te zien waren wij zo ongeveer het een na laatste adres en ik kan me niet voorstellen dat ze voor 20 kratjes helemaal naar het zuiden rijden. De afstand van de fabriek naar ons is zeker anderhalf uur en misschien wat het gisteren wel langer ivm de nucleaire top en de snelwegen die niet volledig toegankelijk waren.

Volgens mij voeren we nu 2 jaar Lotgering en ik ken alle minder goede ervaringen maar wij hebben echt nog nooit ontdooit vlees gehad. Het is altijd diep bevroren als ze het hier komen brengen.
#2898218
Heb ik dan gewoon dikke pech?

Ik sprak gisteren iemand ivm een wijziging in mijn bestelling en die vertelde dat ze per district rijden: vandaag deden ze Rotterdam en Den Haag. Maar daar heeft hij dus wel gewoon ruim acht uur over gedaan... Dat is ongeveer de tijd die ik iets naast de vriezer leg om het helemaal te laten ontdooien..
#2898236
Ik weet niet hoe een grote vriezer jij heb natuurlijk. ;)
Ik bestel bij Best4dogs maar daar moet je minstens 90 kg bestellen dat is 5x 18 kg dus 5 soorten.
Ik doe hier meestal een oproep wie er wil mee bestellen dan kan je de soorten verdelen.
Zo heeft iedereen dan een gevarieerd menu en gem betaal je dan 2 eu de kg.
Het zijn dezelfde rollen (enkelvoudige) kvv die je bij Degomeat besteld. Gem ben je wel 0,75 tot 1 eu de kg voordeliger uit ;)

Ik vul altijd op de site bij Degomeat en bij Best4dogs dezelfde soorten en aantallen in dan zie je hoeveel je bespaard ;D
Natuurlijk niet verzenden naar ze :D ;)
#2898243
Is dat niet gewoon bij verboden, ongekoeld vervoeren?

Ik heb net een nieuwe tweedehands vriezer, speciaal voor Wies gekocht. Maar die is maar 80 liter. Ik wist natuurlijk niet hoe groot dat vlees zou zijn, totaal ervaringsloos... Ben er wel achter dat er niet heel veel meer dan die 18 geleverde kilo's in past..
#2898245
[quote="Wies1706"]
Misschien gewoon wel heel naïef van mij, dat ik had verwacht dat het in een koelwagen geleverd zou worden... Daarom vraag ik het hier: omdat het voor mij de eerste keer was.
[/quote]

Nou ik vind dat niet ok hoor. Ik bestel altijd bij Lupa en dat komt ALTIJD met een koelwagen en ALTIJD diepgevroren aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door