Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tess06
#2898115
zijn er hier meerdere mensen die het paleo dieet volgen.
zo ja, misschien kunnen we elkaar helpen met lekkere recepten
Door Fido
#2898119
tess06 schreef: zijn er hier meerdere mensen die het paleo dieet volgen.
zo ja, misschien kunnen we elkaar helpen met lekkere recepten
Ondertussen genoeg mensen hier. Ik denk als je op zoeken gaat zoeken dat je genoeg kan vinden.

Overigens kleine note van mijn kant  ;) Paleo is een levenswijze en GEEN dieet. Als je denkt alleen met voeding gezond te worden/blijven dan sla je de plank mis.
Je kan beter geen stress hebben, veel beweging en frikandellen eten dan andersom  ;)
Door tess06
#2898124
Fido schreef: Ondertussen genoeg mensen hier. Ik denk als je op zoeken gaat zoeken dat je genoeg kan vinden.

Overigens kleine note van mijn kant  ;) Paleo is een levenswijze en GEEN dieet. Als je denkt alleen met voeding gezond te worden/blijven dan sla je de plank mis.
Je kan beter geen stress hebben, veel beweging en frikandellen eten dan andersom  ;)
Ik weet dat het geen dieet is. Maar om het te omschrijven wist ik ff geen ander woord.
Op paleo vindt ik niet zo veel
Gebruikersavatar
Door pike
#2898141
tess06 schreef: Ik weet dat het geen dieet is. Maar om het te omschrijven wist ik ff geen ander woord.
Op paleo vindt ik niet zo veel
Probeer het eens in het Engels dan vindt je heel veel info, ook recepten. Onder andere

http://thepaleodiet.com/recipes

Er zijn ook Nederlandstalige boeken met recepten te koop. Even zoeken op bol.com  ;)
Gebruikersavatar
Door Aurora Borealis
#2898161
Fido schreef: Ondertussen genoeg mensen hier. Ik denk als je op zoeken gaat zoeken dat je genoeg kan vinden.

Overigens kleine note van mijn kant  ;) Paleo is een levenswijze en GEEN dieet. Als je denkt alleen met voeding gezond te worden/blijven dan sla je de plank mis.
Je kan beter geen stress hebben, veel beweging en frikandellen eten dan andersom  ;)
helemaal mee eens  ;D
Gebruikersavatar
Door Aurora Borealis
#2898169
tess06 schreef: zijn er hier meerdere mensen die het paleo dieet volgen.
zo ja, misschien kunnen we elkaar helpen met lekkere recepten
hetpaleoprincipe.nl, eetgoedvoeljegoed.com,  barbaraeet.nl er zijn best wel wat lekkere recepten te vinden hoor.
;D Wij leven op deze wijze sinds eind oktober 2013 en we voelen ons super, en daarbij ook nog ruim 20 kilo kwijt en toch lekker blijven eten en geen dieeten meer.Wat wil een mens nog meer  :D
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2946073
Voor m'n verjaardag een kookboekje gehad met zomerrecepten, deze MOET ik gewoon even delen:

Ingrediënten:
4 bananen, ingevroren
300 gram aardbeien, vers
1/4 tl. vanillepoeder
2 el verse munt, optioneel

Bereiding:
combineer bananen (zonder schil), aardbeien, vanille en eventueel munt in de kom van een foodprocessor of blender
maal tot een gladde, romige massa en serveer meteen


Van de week gemaakt, qua smaak lekker, maar de structuur viel me tegen.. Nu een volle ijsbak gemaakt (zonder munt) en in de vriezer gezet. Hopelijk heeft het de volgende keer ook de structuur van ijs.
Vraagje, wie weet wat vanillepoeder is? De eerste keer heb ik vanillesuiker gedaan, nu de inhoud van verse vanillestokjes gebruikt..
Edit, nog een vraagje, wat lijkt jullie de beste manier om bananen in te vriezen? Nu gewoon in schil gedaan, maar bij het wegsnijden gaat er naar mijn mening teveel banaan verloren..
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op ma 23 jun 2014, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2946088
Ik vries de bananen ook in plakjes in, doe dit ook met meloen, ananas, aardbeien en ander fruit.
Bevroren ananas, banaan en een niet bevroren passievrucht in de blender /foodprocessor is ook een heerlijke combinatie.
Gisteravond bevroren plakjes banaan, eetlepel rauwe cacao , handje geraspte cocos en scheutje amandeldrink.. :dribble:
Je moet het direct serveren, lijkt op softijs.
Heb het ook wel teruggezet in de vriezer maar dan krijg je harde ijsstukjes erin.
Gebruikersavatar
Door pike
#2946184
Fenixjuh schreef: Voor m'n verjaardag een kookboekje gehad met zomerrecepten, deze MOET ik gewoon even delen:

Ingrediënten:
4 bananen, ingevroren
300 gram aardbeien, vers
1/4 tl. vanillepoeder
2 el verse munt, optioneel

Bereiding:
combineer bananen (zonder schil), aardbeien, vanille en eventueel munt in de kom van een foodprocessor of blender
maal tot een gladde, romige massa en serveer meteen


Van de week gemaakt, qua smaak lekker, maar de structuur viel me tegen.. Nu een volle ijsbak gemaakt (zonder munt) en in de vriezer gezet. Hopelijk heeft het de volgende keer ook de structuur van ijs.
Vraagje, wie weet wat vanillepoeder is? De eerste keer heb ik vanillesuiker gedaan, nu de inhoud van verse vanillestokjes gebruikt..
Edit, nog een vraagje, wat lijkt jullie de beste manier om bananen in te vriezen? Nu gewoon in schil gedaan, maar bij het wegsnijden gaat er naar mijn mening teveel banaan verloren..
Tja, vanillesuiker hoort niet thuis in paleo, dus als jouw boekje paleorecepten bevat dan is het geen vanillesuiker, maar dus echt vanillepoeder. Zie hier bijvoorbeeld:

http://www.superfoodsonline.nl/vanille- ... bio-60gram
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door