Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2897047
Aangezien ik er totaal geen  idee van heb , de volgende vraag.
We zijn in overweging om een snorfiets aan te schaffen.Tweedehands.
Dat ding staat in België .Wordt al enkele jaren niet op gereden omdat er in België helmplicht is  en diegene waar die snorfiets van is  wil op zo'n 25km dingetje geen helm dragen. In Belgie schijn je ook geen kentekenplaatje te krijgen.
Er zit dus ook geen plaatje achterop.
Wat moet ik nu doen  hier in nederland zou ik die snorfiets  van deze mensen over willen nemen.
Moet ik denken aan een soort van invoer  zoals je buitenlandse auto's invoert of kan ik gewoon  die snorfiets aanmelden bij de verzekering  en klaar . Moet ik die snorfiets eerst ergens aanmelden ofzo omdat ie uit België komt? Zitten er uberhaupt wel papieren bij zo'n  ding?
Ik weet het dus echt niet hoe dat werkt.
Wie kan me hiermee wat op weg helpen?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2897067
Snorfietsen in Nederland staan op kenteken. Punt. Een snorfiets zonder kenteken mag in Nederland niet de weg op. Vanzelfsprekend zijn er uitzonderingen, maar die gelden voor buitenlanders, niet voor Nederlanders (of ingezetenen om het goed te zeggen).

Op de site van de RDW kun je de informatie vinden die je nodig hebt.
Gebruikersavatar
Door pike
#2897074
Ik heb ooit een brommer gehad maar precies weet ik het niet meer, was toen ook allemaal nog anders.
Als je nu een snorfiets wilt dan moet je eerst een brommerrijbewijs hebben. Of een autorijbewijs, dat voldoet ook  ::)
Normaal gesproken schrijf je hem over op je naam als je hem koopt en zit er al een plaatje op. In jouw geval dus nog niet. Je zal de snorfiets aan moeten melden en een kentekenplaat aan moeten vragen. De snorfiets moet volgens mij door de RWD gekeurd worden. Hier vind je de info die je nodig hebt:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ebben.html
#2897358
bloemetje schreef: Ik heb er nog eentje staan maar die moet ook nog op kenteken. (Word niet op gereden wil m graag kwijt ivm ruimte)
Dat gaat dan dezelfde procedure worden als  die snorfiets uit België neem ik aan, schiet ik dan ook niet mee op  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door