Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2896810
Ik heb jaren geleden een topic hier geplaatst met de vraag wie een goede winkel wist. Naar aanleiding van de antwoorden heb ik een paar stenen gekocht in een mooie grote winkel waar ik graag nog een keer naar toe zou gaan maar ik heb geen idee meer waar ik toen was. En dus wederom de vraag: wie weet een goed adres waar ik halfedelstenen kan kopen.

Omschrijving van waar ik toen was (misschien dat iemand het herkent): het was een bosrijke omgeving, een vrijstaand pand met een flinke privé parkeerplaats aan de rechterkant van het pand (als je met je gezicht naar de ingang van het pand staat).

Tips welkom! :)
Door Fido
#2896815
Geen ideeeeeeeeeee maar lees wel mee.

Er gaat een best grote verandering aankomen en het gebeurd ook nog dit jaar weet ik sinds heel kort.
In mijn hoofd zit iets wat met stenen te maken heeft en mijn sterrenbeeld is net als mijn ascendant Stier  :biggrin2:
Voor de mensen die het niet begrijpen: wat in mijn kop zit zit niet in mijn kont.
Door K&D
#2897192
Edelstenen zijn robijnen, diamanten, saffieren en dergelijke. De halfedelstenen zijn inderdaad amethyst, bergkristal, agaten enzo.

Maakt de vorm nog uit? Ik gebruik altijd de cabochons, en daar heb ik meerdere adressen voor waarvan Ebay favoriet is.
Knuffelstenen en hangers zijn op de mineralenbeurs goed aan te schaffen. Daar is veel keus en meestal heel redelijk van prijs.
De Oude Aarde in Giethoorn heeft ook een ruim assortiment, en een webshop.
Door Fido
#2897203
Ik ben opzoek naar grote stenen van een paar kilo. In ieder geval van de amethist, rozenkwarts en bergkristal.
Zie genoeg kleine stenen en geslepen maar nu die stenen die ik in mijn hoofd heb  ::)

Ps ik wil ze zakelijk kopen dus iemand een idee van een groothandel?
Door Fido
#2897216
choopy schreef: De oude aarde in Giethoorn kun je mailen voor groothandelprijzen.
Naast geslepen stenen en steentjes, kun je daar ook ruwe stenen kopen.
Dank je wel!
Gebruikersavatar
Door nova
#2897328
Ik las : kwijl kwijl....

Wie werkelijk wil kwijlen van edelstenen die raad ik aan om een bezoek te brengen aan Terra Mineralia in Freiburg, voormalig oost Duitsland

Daar staat een ongekende schoonheid aan halfedelstenen.  Het betreft een van 's werelds grootste prive verzamelingen aan halfedelstenen. De collectie is geschonken aan de universiteit van Freiburg, maar kan door iedereen bezichtigd worden  :)

deze heb ik  life gezien: http://www.finde-dein-erlebnis.de/terra-mineralia--freiberg.html
scrollen  ;)
Laatst gewijzigd door nova op ma 24 mar 2014, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door