Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2896679
Vanmiddag nog even lekker uit wezen waaien op Neeltje Jans.

De zeehondjes hebben een ware show weg gegeven. Deze was zo schattig  :smitten:
Afbeelding

Jack is nooit zo dol op harde wind
Afbeelding

Lekker dollen
Afbeelding

Jane struint altijd de vloedlijn af op zoek naar vogels
Afbeelding

Kom Jane laten we naar boven gaan misschien is daar minder wind
Afbeelding

Help mijn oren waaien eraf
Afbeelding

Jane had maar wat graag nader kennis willen maken met deze scholekster
Afbeelding

Op de terugweg nog een groep van 18 herten gespot. Tegen schemering is het daar elke avond prijs, ze komen dan het bos uit om lekker te grazen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lucie110 op zo 23 mar 2014, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2896708
Vorig jaar heb ik op dezelfde plek een filmpje gemaakt van een zeehondje die heerlijk lag te zonnen  :smitten:
Sorry voor het spammen, ik heb een zeehondentik  :shy:




Morgen ga ik kijken of ik een glimp op kan vangen van Happie de bergse diepsluis zeehond
Happie is inmiddels een vrij beroemde zeehond aan het worden en heeft zelfs zijn eigen fb pagina
https://www.facebook.com/pages/Happie-d ... 1184006471
#2896968
Ik heb Happie gezien  :)
Wat was dat een bijzondere ervaring !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even voor de duidelijkheid dit is een wilde zeehond en heeft nooit in een opvang gezeten.
Ik hoop zo dat mensen hem niet gaan voeren en dat ze hem lekker laten waar hij is. Hij durf wel eens een fuik kapot te maken dus de vissers zijn niet zo blij met hem.
#2896987
Hahaha en Jack zit daar op de achtergrond heel beheerst en braaf te wezen, maar je ziet hem denken "voor een zeehond  :uglystupid2:"

Happie is wel heel erg leuk, hoop ook dat het goed blijft gaan, de mensch heeft soms wat moeite om met natuur om te gaan...
#2896992
Dat ben ik helemaal met jullie eens. Vandaag waren er ook mensen die dat niet snappen en hun hond gewoon los lieten bij Happie. Er was zelfs een hond die blaffend rond Happie heen danste. Ook was er een man die op zijn staartje wilde gaan staan  :'( Ik ben niet snel onvriendelijk tegen mensen maar die heeft een flinke sneer gekregen  ;)
#2897109
Jeetje Jane lijkt echt als twee druppels water op het hondje van mijn zusje dat 3, 5 jaar geleden is aangereden door een auto  :'(
Weet je waar ze geboren is?

Mooie foto's verder... Wij kunnen ook zo genieten van het strand, alleen hebben wij geen zeehondjes  :)
#2897123
chipjolie schreef: zoooo gaaf!
al vind ik m op de laatste foto s toch iets enger worden met die tanden  :o
Was ook echt ontzettend gaaf en hij is heel erg lief.
Er waren heel veel duikers vanmiddag en die lagen maar te wachten in het water tot hij weer eens ging zwemmen maar hij bleef lekker 3 uur liggen luieren. Happie doet waar hij zelf zin in heeft haha.
Roosjes3 schreef: Jeetje Jane lijkt echt als twee druppels water op het hondje van mijn zusje dat 3, 5 jaar geleden is aangereden door een auto  :'(
Weet je waar ze geboren is?

Mooie foto's verder... Wij kunnen ook zo genieten van het strand, alleen hebben wij geen zeehondjes  :)
Jane is geboren bij een broodfokker de Goordonken om precies te zijn.
Ik heb haar overgenomen van de mensen die haar daar hebben gekocht want die waren haar al na een paar weken beu  :'(
Haar vader is een mopshond en haar moeder een jack-russel. Toen ik langs de fokker ging om meer over haar te weten te komen wist ik niet wat ik zag het was net een winkel waar je in plaats van boodschappen puppy's kon kopen. Haar ouders kreeg ik niet te zien.
Gelukkig is Jane wel gezond en ik ben zo gelukkig met haar.

Wat erg dat het hondje van je zusje is aangereden. Weet je waar dat hondje vandaan kwam en wat voor rassen erin zaten ?
#2897422
Lucie110 schreef: Dat ben ik helemaal met jullie eens. Vandaag waren er ook mensen die dat niet snappen en hun hond gewoon los lieten bij Happie. Er was zelfs een hond die blaffend rond Happie heen danste. Ook was er een man die op zijn staartje wilde gaan staan  :'( Ik ben niet snel onvriendelijk tegen mensen maar die heeft een flinke sneer gekregen  ;)
Als duiker ben ik het hier niet mee eens en met mij vele mede-duikers. Wij vinden dat mensen zelf hun verantwoording moeten nemen in hun omgang met wilde dieren. Als duiker ben je te gast in het habitat van de (onder)waterdieren en die hoor je te respecteren. Wil je geen risico lopen dan blijf je bij ze uit de buurt en dat geldt ook in dit geval! Blijf dan gewoon op afstand. Er moeten al zoveel dieren en natuur wijken voor de mens. Duikers weten dat Happie graag hapt, hij heeft niet voor niets die naam gekregen. Je weet dus ook dat je het risico loopt op kapot gebeten uitrusting of verwondingen. Als ze niet meer willen dat mensen bij Happie in de buurt komen, moeten ze de Bergse diepsluis maar afsluiten voor publiek en pas weer open doen als Happie weg is. Maar hem weghalen uit zijn eigen habitat, waar hij het prima naar zijn zin heeft zoals blijkt, zou niet eerlijk zijn!!
#2897431
Laura1901 schreef: Als duiker ben ik het hier niet mee eens en met mij vele mede-duikers. Wij vinden dat mensen zelf hun verantwoording moeten nemen in hun omgang met wilde dieren. Als duiker ben je te gast in het habitat van de (onder)waterdieren en die hoor je te respecteren. Wil je geen risico lopen dan blijf je bij ze uit de buurt en dat geldt ook in dit geval! Blijf dan gewoon op afstand. Er moeten al zoveel dieren en natuur wijken voor de mens. Duikers weten dat Happie graag hapt, hij heeft niet voor niets die naam gekregen. Je weet dus ook dat je het risico loopt op kapot gebeten uitrusting of verwondingen. Als ze niet meer willen dat mensen bij Happie in de buurt komen, moeten ze de Bergse diepsluis maar afsluiten voor publiek en pas weer open doen als Happie weg is. Maar hem weghalen uit zijn eigen habitat, waar hij het prima naar zijn zin heeft zoals blijkt, zou niet eerlijk zijn!!
Nou ja, het is een recreatie strand, waar niet alleen duikers komen, maar veel meer mensen. Het zijn dus niet alleen de duikers, maar ook kindjes, paarden en honden. Inderdaad moeten mensen oppassen, het zijn wilde dieren. Maar zo'n strandje trekt ook andere mensen aan, die juist een gevaar voor Happie kunnen vormen natuurlijk. Helaas is niet iedereen zo slim of verstandig om goed met zo'n dier om te gaan.
Laatst stond er ook nog in de krant dat er een peuter gebeten was door een wolf (of tijger?) ergens in een park. En dan zit er nog een hek tussen en staan er waarschijnlijk ook nog bordjes.

Als mensen verkeerde dingen met Happie doen, of Happie verkeerde dingen te eten geven, loopt t niet goed af met Happie denk ik.
#2897461
eelke schreef: Als mensen verkeerde dingen met Happie doen, of Happie verkeerde dingen te eten geven, loopt t niet goed af met Happie denk ik.
Precies! Dus kunnen ze beter het gebied afsluiten zodat er geen rare dingen kunnen gebeuren, niet met de mensen die er komen en ook niet met Happie.
#2897708
Laura1901 schreef: Als duiker ben ik het hier niet mee eens en met mij vele mede-duikers. Wij vinden dat mensen zelf hun verantwoording moeten nemen in hun omgang met wilde dieren. Als duiker ben je te gast in het habitat van de (onder)waterdieren en die hoor je te respecteren. Wil je geen risico lopen dan blijf je bij ze uit de buurt en dat geldt ook in dit geval! Blijf dan gewoon op afstand. Er moeten al zoveel dieren en natuur wijken voor de mens. Duikers weten dat Happie graag hapt, hij heeft niet voor niets die naam gekregen. Je weet dus ook dat je het risico loopt op kapot gebeten uitrusting of verwondingen. Als ze niet meer willen dat mensen bij Happie in de buurt komen, moeten ze de Bergse diepsluis maar afsluiten voor publiek en pas weer open doen als Happie weg is. Maar hem weghalen uit zijn eigen habitat, waar hij het prima naar zijn zin heeft zoals blijkt, zou niet eerlijk zijn!!
Laura ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik vind juist dat mensen hun eigen verantwoording moeten nemen en dat het Happie zijn leefomgeving is en niet die van de mens. Ik zou het vreselijk krom vinden als ze Happie er weg zouden halen. De bergse diepsluis afsluiten zou zeker geen gek idee zijn.
Laatst gewijzigd door Lucie110 op ma 24 mar 2014, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door