Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Urm
#2896217
Via via hoorde ik over vers vlees en hoe gezond en beter dit is voor je hond. Deze week  ben ik  begonnen met het geven van Carnibest natuurvoer .Omdat hij sinds twee jaar Atrose heeft wil ik er ook Glucobest bij gaan geven. Eerder kreeg hij altijd brokken van het merk Hills Jd speciaal voor honden met Atrose.
Omdat de  Glucosamine en Chondroitine welke in het voer zaten niet afdoende waren krijgt hij ook nog Novacam erbij een halve dosering per dag van zn lichaamsgewicht.
Ik weet  dat het geven van vers vlees nog weer beter is dan kant en klaar vers vlees maar dat is geen optie voor mij. Dit is in ieder geval vele malen beter als brokken.
Is er iemand die mij kan vertellen of het geven van alleen Carnibest natuur voeding compleet genoeg is voor mij hond?Ik heb de leverancier een mail gestuurd met de vraag of dit een complete voeding is en of ik geen andere voeding er meer bij hoef te geven.Volgens de leverancier is dit een complete voeding en hoef je er niets meer bij te geven.Het lijkt mij een eerlijk antwoord want al het andere voer is veel duurder....Ik ben nog een leek op dit gebied dus vandaar deze vraag,
Zijn jullie het er mee eens ? en heeft iemand ervaring met Glucobest? Of heeft iemand een andere suggestie i.v.m zn Atrose?

Groeten Irma
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2896279
Welkom op Barfplaats  :)

Ja Carnibest is een complete kvv. Je hond heeft zeker genoeg aan in die zin dat er alles in zit wat hij nodig heeft. Op deze site http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken kun je nog meer soorten vergelijken. Het is bij een kvv belangrijk dat de calciumbron bot is en geen supplement. 
Tegen artrose zou je glucosamine compleet van Puur kunnen geven en bijvoorbeeld Doils Joint (een goede omega 3 olie). Ik vond glucobest wat minder goed.
Als je kvv geeft met goede supplementen zou je kunnen kijken of je kunt stoppen met de Novacam. In de glucosamine speciaal zit een natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer. Ik geef dit al jaren aan mijn duitse herder met artrose.
Je zou ook naast de Carnibest 2x per week een vet visje kunnen geven (bijv sardien) en 2x per week een rauw ei.

Wat voor hond heb je? Wil je wat over je hond vertellen? Enne... fotoos van je hond vinden we altijd leuk hier.
Succes!
Gebruikersavatar
Door Jouls
#2896786
Welkom hier!

Ik vind artrose een interessant onderwerp, omdat mijn hond er (helaas) ook last van heeft.
Ik lees dus mee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door