Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lightning
#2896251
Vanmorgen verloor Narnia de slijmprop. De hele ochtend onrustig pieperig en ik mocht niet van haar zijde wijken. Om 12.15 uur begon de weeen. Het ging helemaal niet lekker. Eerste kitten kwam maar niet. Op een gegeven moment zag ik een staartje. Stuit helaas. Ze had goeie weeen en waren echt wel krachtig genoeg. Na 2 uur heb ik een vriendin gebeld of die wilde helpen en die kwam ook. Toen ze binnen kwam zei ik help help kitten hangt er voor de helft uit en moeder blijft niet staan, ik kan niet mee helpen en moeders tegen houden. Het kitten er toen uitgehaald en helaas dood. Te lang in het geboorte kanaal gezeten. Moeders raakte in trans daarna en verloor veel bloed. Al snel kwam er een 2de kitten. Een creme kater. Die heeft ze er zelf uit gekregen. Die leeft gelukkig. maar de weeen werden zwakker en moeders raakte op en werd apatisch. Helaas kitten 3 bood zich aan en dat ging niet meer. moeders op kitten er half uit Da gebeld. Daar heen gegaan en is er daar uit gehaald. We zijn apart gaan zitten en toen kwam er nog een 4de kitten uit. Maar toen wilde moeder niet meer. Andere dierenarts gebeld want de da die nu zat opereerde nog niet alleen. Helaas werd het een keizersnede. Er zijn toen nog 3 kittens uit gehaald. In totaal dus 7 kittens in die buik. Leuk zou je denken, maar 4 heb ik een spuitje laten geven. 3 met open gehemelte 1 met hazelip/open gehemelte/open neus en 3 tongen. echt heel zielig. Als laatste hebben we ook nog een poesje in laten slapen. die had totaal geen bespiering hel ruggegraat stak uit en koppie was ook niet fijn. leven ging steeds meer uit haar. we hebben haar ook laten gaan. Nu nog 2 kittens over en die gaan nog goed. Moeders werd slecht wakker uit de ok. nu ben ik amper 3 uurtjes thuis en eindelijk drinken ook de laatste 2 kittens aan de tepel. we gaan hopen dat deze blijven leven.

Daar deze poes nooit problemen heeft gehad en dit soort dingen nooit heeft gegeven en haar moeder ook niet (die woont ook bij mij) denken we bij de kater. Daar dit zijn eerste (gelukte) uitdekking was vermoeden we daar vandaan.

Poes is meteen gesteriliseerd. hele baarmoeder laten verwijderen. Daar wij haar niet geschikt meer achten voor de fok en we haar dit niet nog een keer willen laten onder gaan en ze waarschijnlijk ook iets te nauw is hebben we dat meteen laten doen.

Voor nu hebben we dus 1 poesje blauw kan ook blauw/creme zijn, maar nog geen creme echt gezien en 1 creme kater. Er gaat niks de fok in, daar ik niet wil dat er uit deze combi gefokt mag worden. Of er 1 blijft als castraat weet ik nog niet.
Laatst gewijzigd door lightning op za 22 mar 2014, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door joel
#2896262
O wat verschrikkelijk voor jullie en voor Narnia  :'(..... hoop dat de 2 kittens die jullie nog hebben goed gaan. Heel veel sterkte!
Door lightning
#2896280
Nee inderdaad, dit stel je je niet voor bij fokken. Zelfs bij de dierenarts hebben ze het nog nooit zo voorgesteld. Lagen ook om precies te zijn 6 kittens in stuit.
Door Lizzy
#2896330
Dit is met recht 'fokkers hel' :'(
Wat ongelofelijk naar voor je..... :'( :-*
Sterkte! Ik hoop dat het met mams en de 2 kleintjes goed komt :-*
Door suzanne 1
#2896332
Mijn moeder heeft een soortgelijk iets mee gemaakt 30 jaar geleden.  Was het 1e nestje voor haar en voor de moederpoes. Ze heeft daarna nooit meer willen fokken.  Moederpoes was er bijna aan onderdoor gegaan en ook maar 2 kittens van de 6 die goed waren.  :'( heel veel sterkte
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door