Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#289605
Bij vrouwen in de overgang met alle klachten die voor kunnen komen, worden tegenwoordig vaak isoflavonen gebruikt. Die zijn van plantaardige oorsprong (soja, rode klaver en nog wat planten) kunnen oestrogeen vervangen doordat ze in de oestrogeenreceptoren passen. Weet iemand of deze ook bij honden toepasbaar zijn?
Door Lizzy
#289606
Geen idee. Ik vraag me sowieso af in welke situaties ze dan toepasbaar zouden moeten zijn?
Gebruikersavatar
Door chooky
#289607
Lizzy schreef: Geen idee. Ik vraag me sowieso af in welke situaties ze dan toepasbaar zouden moeten zijn?
incontinentie? ;) :D
Door Lizzy
#289608
chooky schreef: incontinentie? ;) :D
Ohhhwwww, OK! Interessante gedachte! Ik ga ook wel even speuren ;)!
Door 202spots
#289842
Ik geloof dat dit voor mij nog 'n reden is om geen soya product aan dieren te geven.. :-\

http://www.soyonlineservice.co.nz/infert.htm
Effects of isoflavones on fertility in rats, mice, birds and cattle.
And what about the ridiculous feeding of captive cheetahs soy protein?
It seems cheetahs are particularly sensitive to isoflavones as well.
So if you care at all about your pet feline, take a tip from Soy Online Service and don't expose them to cat food containing soy.
Read more on Cheetahs and Soybeans.
Other estrogenic effects of isoflavones on dogs and fish.

http://www.theomnivore.com/Soy_and-aggression.html
Noting that the effects of soy isoflavone-rich diets on social and aggressive behavior had not yet been studied, researchers recently examined the effects of long-term (15 months) consumption of diets rich in soy isoflavones on these variables among adult male monkeys.
Door 202spots
#289867
dit nog gevonden van PatMcKay...onthoud dat ze dit product dus verkoopt!
Ik zie nergens iets over incontinentie,maar volgens Pat helpt 't niet alleen om aggresieve honden rustiger te maken,
maar ook voor huid aandoeningen veroorzaakt door hormonal imbalance.

PAT MCKAY’S ISOFLAVONES
Pat McKay Isoflavones, a natural estrogen, are naturally occurring plant compounds that are particularly concentrated in soybeans. Genestein, daidzein and glycitein are the major isoflavones found in soybeans. Extra strength Soy Isoflavones have been extracted through a proprietary process that results in the highest natural levels of genestein – a quantum leap in potency over most other soy isoflavone products. Isoflavones are beneficial in aiding aggressive dogs to be more tolerant and calm and for skin problems resulting from hormonal imbalance.
Size: 60 capsules
Price: $32.99CDN
Gebruikersavatar
Door Hitam
#290150
Isoflavonen kunnen volgens mij ook helpen bij incontinentie. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ben benieuwd naar de resultaten.
Gebruikersavatar
Door chooky
#290534
Oke dan :D
Ik heb vandaag phytosoya van arkopharma gehaald. Hier zit per capsule 325 mg sojaextract in, waarin 17,5 mg isoflavonen in de vorm van glycoside zitten en 11 mg in de vorm van aglycon. Voor mensen raadt men 2 capsules per dag aan, ik geef Chooky vanaf vandaag 1 capsule per dag over haar voer. Ik ben benieuwd.
Door Lizzy
#290558
Ik ben ook zeer benieuwd! Zeker aangezien ik hier ook een incontinentje rond heb lopen! Succes!
Gebruikersavatar
Door chooky
#290715
Ze had de laatste week weer een natte staart en produceerde weer natte plekken :'( , dus als het iets doet, is het goed te merken. Ze heeft vandaag om ± 1800 haar eerste capsule gehad.
Zou ik er nou nog die homeopathische druppels bijgeven? Of kijken wat dit in z'n eentje doet?
Door Truus
#290751
chooky schreef: Ze had de laatste week weer een natte staart en produceerde weer natte plekken :'( , dus als het iets doet, is het goed te merken. Ze heeft vandaag om ± 1800 haar eerste capsule gehad.
Zou ik er nou nog die homeopathische druppels bijgeven? Of kijken wat dit in z'n eentje doet?
Ik zou het eerst in z'n eentje geven en kijken wat het doet. Je weet anders niet of het werkt toch?
Door Lizzy
#290865
Ik zou ook wachten met de homeopathische druppels. Anders weet je de werking van beide niet.
Gebruikersavatar
Door chooky
#290871
Ze heeft zondag de laatste druppels gehad, normaal gesproken donderdag weer, maar dat laat ik nu dus even zitten. Ze krijgt verder niets dan die phytosoya. Ik ben heel benieuwd. Ik wordt dan altijd een beetje ongeduldig om te zien of het nou resultaat heeft of niet. Maar geduld is een schone zaak......
Door Lizzy
#290873
chooky schreef: Ze heeft zondag de laatste druppels gehad, normaal gesproken donderdag weer, maar dat laat ik nu dus even zitten. Ze krijgt verder niets dan die phytosoya. Ik ben heel benieuwd. Ik wordt dan altijd een beetje ongeduldig om te zien of het nou resultaat heeft of niet. Maar geduld is een schone zaak......
Geen idee hoe snel je verbetering zou moeten kunnen zien. Ik denk dat het wel even kan duren. Balen he Eva... Ik vind het ook balen hoor, dat Pinkel niet zindelijk is. Zij heeft van die rooie plekken op haar kont van de urine en van het aflikken van de urine (ze plast vooral 's nachts). Bij Pinkel is het alleen niet hormoongebonden, zat ik me later te bedenken. Dus dit zal ongetwijfeld voor haar niet helpen.....
Gebruikersavatar
Door chooky
#291700
Ik weet dat ik niet te snel moet willen, maar gisteren had Chooky een droge staart :D
En de natte plekken in huis en op haar kussen zijn er niet of nauwelijks. Wie weet werkt het al. Maar Chooky reageert heel sterk op stress en andere omgevingsfactoren, dus wie weet is het wat anders, maar misschien werkt het wel gewoon snel.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door