Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Greece
#2895921
Nadat Whitney 6 weken geleden is overleden is er sinds 2 dagen een nieuwe jonge Duitse Herder van 10 maanden in ons gezin.
Hij komt uit het asiel en is mega hoog (grof gemeten is de schofthoogte ruim 70 cm!!!)) met een heel smalle rug en totaal geen bespiering.
Hij weegt 32,5 kg.en is heel actief. Voorlopig staat hij even op KVV maar hoeveel moet ik hem in vredesnaam geven en dat in 2 of 3 maaltijden.?
Bij Whitney wist ik het wel maar die was dan ook 6 jaar en ging volledig op Barf.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2895931
Als je de ras standaard erbij pakt dan mag een reu 40 kg wegen met schof 65, dat zou ik dan ook aanhouden voor de rekenhulp.
En omdat hij actief is op 3% gaan zitten.
Met zn gewicht nu mag hij dan rond een kg en als hij 40 kg zou wegen mag hij 1200 gr, ik zou daarmee beginnen en kijken hoe hij het erop doet.
Voordeel van kvv is dat je heel makkelijk de hoeveelheid bij kan stellen (met een bijltje de bevroren rollen hakken)
Door Anne in Zweden
#2895935
Kvv gaat wel sneller door het lichaam dan barf, dus om 'm dikker te krijgen kun je waarschijnlijk het beste snel gaan barfen. En inderdaad: kies een ideaal gewicht en baseer daar de berekening van de porties op.

Je zou ook eventueel eerst een tijdje de wat vettere kvv's kunnen geven.

Leuk dat jullie een hondje gelukkig hebben gemaakt! :-*
Door Barfy
#2895954
Veel plezier met je nieuwe vriend! Onze jongste (die we als pup hebben gekocht) kreeg op die leeftijd al 1 maaltijd per dag. Maar als hij dat niet wegkrijgt kan je het natuurlijk ook in 2x voeren.
Door star
#2896009
Wow dat is wel heel erg weinig.
Mijn mechelse herder reu is bijna drie en vorige week gemeten op 70cm en weegt 44 kilo je kunt wel zijn ribben zien dus er zou nog iets bij mogen.
Hij eet gemiddeld 1200 gram per dag en ze krijgen hier een keer per dag BARF.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2896014
O als de hond bij star nog zo rank blijft bij 1200 gr barf zou ik zeker 1500 gr kvv durven geven en dan kijken hoe hij het daarop doet.
Door star
#2896019
Arkay schreef: O als de hond bij star nog zo rank blijft bij 1200 gr barf zou ik zeker 1500 gr kvv durven geven en dan kijken hoe hij het daarop doet.
Krijgt ie niet omdat ik bij mijn werkhonden (topsport) waarmee ik 7 dagen per week train (KNPV en Agility ) graag de ribben wil blijven zien ;) ieder pontje te veel kan al voor een blessure zorgen.
Daarnaast wil ik bij z'n grote hond z'n heupen/gewrichten niet overbelasten.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2896021
star schreef: Krijgt ie niet omdat ik bij mijn werkhonden (topsport) waarmee ik 7 dagen per week train (KNPV en Agility ) graag de ribben wil blijven zien ;) ieder pontje te veel kan al voor een blessure zorgen.
Daarnaast wil ik bij z'n grote hond z'n heupen/gewrichten niet overbelasten.
hihi ik bedoelde ook niet jouw hond maar die van de topicstarter.
hier ook een hond die slank blijft ivm grote , arts ziet m liever aan de magere kant dan zoals veel honden aan de dikke kant. Hier geen topsport maar een luie duitse dog
Door Greece
#2896096
O.k. bedankt voor de reactie's. Ga hem tussen de 1000gr en 1200gr voeren. En idd niet te zwaar laten worden.
Hij vind het erg lekker en eet heel rustig. Zo cold turkey overgezet. Knappe hond toch :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door