Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door laura
#289043
Hallo allemaal

Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet!!!

Tosca is niet helemaal goed. Ik ben in Schotland en weet dus niet precies wat er aan de hand is.

Vorige week donderdag is ze bij de dierenarts geweest. Ze schijnt er sloom te zijn, ze wil er niet echt graag uit (is normaal NOOIT een probleem). Verder had ze pijn in de buik, ze piepte als je d'r flink aaide

Bij de DA bleek ze bloed in de urine te hebben. Ze heeft nu medicijnen mee.

Ze krijgt nu Sulfatrim 1220 bolus.
Dit is een medicijn voor een KALF.

Sulfatrim bestaat ook voor honden, maar ik snap het niet helemaal.
Waarom hebben we geen medivcijnen voor een hond gekregen en zou dit net zo goed moeten werken???

Hopelijk heeft iemand antwoord??

Tosca is al wel iets opgeknapt
Door Timmy
#289045
Sulfatrim is sulfatrim. Voor vee is de hoeveelheid werkzame stof gewoon hoger. Ik neem aan dat ze een aangepaste dosis voor een hond gekregen heeft.
Kan geen kwaad hoor.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op za 26 mar 2005, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
#289046
Richard, mijn vriend, heeft net de dierenarts maar ff gebeld.
Ze krijgt idd een half tabletje....

Hopelijk knapt ze snel op.... Het is zo schrikken, ze heeft nog nooit wat gehad en is inmiddels 7
Door Timmy
#289047
Dat zou best kunnen, een half tabletje. Zal ze zo'n 35-40 kg wegen. Beterschap gewenst voor haar!

Gr.
Linda
Door laura
#289048
Timmy schreef: Dat zou best kunnen, een half tabletje. Zal ze zo'n 35-40 kg wegen. Beterschap gewenst voor haar!

Gr.
Linda
dankje :-*
Door Ine
#289082
Wat erg is het dan, als je het zelf niet kunt zien en regelen!! Sterkte voor Tosca, maar ook voor jou!!! :-*
Door luca
#289590
Heb voor mijn hond met nierproblemen urogenicur ( voor paarden en pony's). Dacht ook eerst dat er een vergissing was gebeurd....
Door laura
#289620
Mijn schoonouders hebben haar trouwens mee naar de dierenarts genomen, aangezien ze daar logeerde.

Ze hebben dus gewoon verteld dat ze vers krijgt.... Nou, daar was niets mis mee volgens de dierenarts :-)
Het advies was alleen om een beetje rijst erbij te voeren.... Waarom ze toch altijd met rijst komen?

Ik vraag me af of mijn schoonouders stevig genoeg in de schoenen hadden gestaan als de dierenarts tegen vers was ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door