Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2895874
Een kennisje op Facebook deelde dit filmpje.
Ik wilde heel snel iets schrijven, maar heb me nog even ingehouden, heb er eigenlijk totaal geen verstand van, maar Fedde zou dit van mij echt nooit mogen.
Nu zitten hier nogal wat mensen die honden redelijk goed kunnen lezen. Zien jullie wat ik zie of ben ik te voorzichtig? (ik zie volgens mij een hondje die heel tolerant is, maar dit dus echt niet prettig vindt...)
http://www.teckelpien.nl/eline-zoekt-teckel-pien-op/
#2895883
Dit hebben wij echt nooit goed gevonden. Bij allebei de dochters niet.
Max houdt niet van kleine kinderen, dus waren we al extra voorzichtig natuurlijk.  Maar dan nog, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Het lijkt mij dat de teckel niet goed weet wat te doen. Het beestje vindt baby wel lief, maar wil niet dat ze zo dichtbij komt. In mijn ogen dan. Nu gebeurt er niks, maar als het hondje het een keer zat is dan ben je te laat.
#2895885
Tsjah, ik vind het als leek net op het randje..
Ze gaat richting de hond, maar stoort de hond nog niet. Wel zou dit voor mij de grens zijn en zou ik het kind aan het einde van het filmpje weghalen, hond heeft er geen zin in en dan hoeft het ook niet.
#2895889
Wij zijn daar heel duidelijk in, neefjes en nichtjes mogen NIET op het kussen van de honden komen. Dat is de plek waar de honden zich terug kunnen trekken als het ze teveel wordt. Hier wordt ook dankbaar gebruik van gemaakt. Net zoals de honden niet op het speelkleed van de kindjes mogen komen...... En over het algemeen houden ze zich daar redelijk aan hier.
Dus of de honden het nou wel of niet fijn vinden, kussen is verboden terrein voor de kids.
#2895892
Roef & Hidde schreef: ik ben het met mijn voorgangers eens en zou dit ook nooit goed gevonden hebben.
en mischien ben ik een enorme saikert...ik zou die stopcontacten ook beveiligen   ::) :-[
Nou, idd..was eigenlijk het eerste wat mij opviel! En verder ook met voorgangers eens!
#2895898
O jemig die had ik niet eens gezien, dat rondje door het huis moeten wij ook nog maken trouwens  ::). Maar Fedde kruipt nog niet...
Ik heb het trouwens niet geplaatst om iemand voor schut te zetten ofzo hoor, ik ken de papa/eigenaar vrij goed maar voor mij was het zo overduidelijk dat deze situaties hier niet geaccepteerd gaan worden, en daarbij zou mijn reu echt zijn tanden laten zien als mijn zoontje zo op hem af zou komen. Echt even benieuwd of dit ook echt een grensje te ver is voor jullie.
#2895903
Hier hebben we stopcontacten die vanbinnen beveiligd zijn (is best lastig om stekkers in te steken),
maar die stopcontacten op fimpje zien er idd wat ouder uit. Ik ons vorige huis had ik ook die kinderdingen op lage stopcontacten gedaan alleen al voor de honden, neurootje dat ik bn  :P

Maar het gedrag, ik zou zeggen dat de teckel het heel erg spannend vind, zoekt ergens verzoening, kusje kind en draait half op de rug, dan likt hij ook nog eens 2 x zijn rug, en draait zich om en om toch iets te doen knappelt hij maar aan zijn poot.
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 21 mar 2014, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#2895907
Hier is de plaats van de hond van de hond en van niemand anders.
Ook de vrienden van mn  oudste kinderen weten dat en zijn gewaarschuwd ga je toch op de rand van zn bed zitten en doet hij lelijk jouw probleem.
Van de week ging dus een van de jongens die het wel vaker doet op de rand zitten terwijl arkay een beetje lag te slapen dus hij schrok en gaf een grom daar schrok de jonen toch wel van dus ik nogmaals uitgelegd dat dat de plaats is waar iedereen de hond met rust laat en tuurlijk wordt hij er wel eens gekroeld. Was trouwens de eerste keer dat arkay zo reageerde maar je weet maar nooit.

Voor de stopcontacten je hebt er ook met het afsluit systeem erin geen gedoe met plaatjes die toch op een gegeven moment loslaten
#2895909
Ik zou denken dat dit echt op de grens is.
De hond geeft aan door zijn kop af te wenden dat hij er geen zin in heeft.
Daarnaast zou ik het kindje erbij weghalen en leren dat ze afstand moet houden van de hondenmand/kussen omdat dat de plek is van de honden en ze daar met rust gelaten moeten worden. Dat als hij wil spelen hij wel naar haar toe zal komen.
#2895934
Nee , ik vond dit ook nooit goed .
Als het filmpje afgelopen is zie je dus nog net dat kindje wat ws achter de hond gaat kruipen
De hond is net weer gaan liggen . Zo,n kleintje kan enorm schrikken van de hond
Maar de hond kan ook schrikken van een onverwachte beweging van dat kleintje
Ik weet het nog wel met mijn Langharige Hollandse Herder , heel sociale hond en erg lief voor kinderen
Totdat we op een dag een klein kindje tegenkwamen , ze kon net lopen en wankel als dat nog gaat .....
Ze kunnen alles vastpakken ..... Ik zag direct aan Chintha dat ze dat maar vreemd vond
Chintha bij me geroepen en de mevr gezegd het kindje even bij de hand te nemen
Chintha was hierin niet de enigste hond .... al mijn honden vonden kindjes die nog wankel op de beentjes waren maar ""vreemd ""
Ik denk dat je dat als ouder , maar ook als eigenaar heel rustig moet begeleiden en er ook altijd bij moet blijven
Als je de relatie hond /kind goed wilt hebben en houden
Door sella
#2895953
Ik vindt het ook op het randje van. Wij hebben ook nooit naar de honden in de mand gemogen als uk.
En ukkies hier moeten de honden ook met rust laten in de mand.
Je ziet duidelijk dat het hondje het spannend vindt, en tevens dol op het meiske is.
Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje, en een kinderbekkie is voor het leven getekend.
#2896054
Van een ander vind ik het ook wat griezelig om te zien.
Echter...toen onze kinderen rondkropen kwamen ze ook bij de hond in de buurt, en soms ook in de mand. Als Nous het niet wilde ging ze wel weg en ging op haar plaats onder de trap liggen. Daar kwam het gespuis niet.  Omdat ze samen opgroeiden waren ze aan elkaar gewend, en Nous was voor de kinderen iets wat er gewoon bij hoorde, en andersom ook. Ze heeft nooit wat gedaan, en zou dat ook niet doen, daarvoor was haar beschermingsdrang te groot.
Met vreemde kinderen was het wel oppassen geblazen omdat die geen hond gewend waren en vreemde dingen zouden kunnen doen. Dan kan het goed misgaan. Meestal deed ik haar dan in gang zodat ze geen last had van die prikvingertjes en rustig kon liggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door