Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Moos
#276383
Saar is nu 9.5 week, weegt 1.5 kilo en krijgt 1 schijfje energique op een dag. Op de verpakking staat dat 1 schijfje is voor een pup van 2.5 kilo. Nu heb ik niet het idee dat Saar te dik is, of te mager, dus wat dat betreft lijkt me de hoeveelheid wel goed. Alleen ze heeft altijd zo'n vreselijke honger. Als ik haar eten neerzet heeft ze het ook altijd binnen 5 sec. opgeslokt.

Nu is 1 schijfje energique verdeelt over 4 porties ook wel heel erg weinig per keer. :-\

Zou ik haar iets meer Energique kunnen geven en kijken hoe ze het daarop doet? Of misschien i.p.v. 4 keer 3 keer op een dag geven zodat ze wat meer maagvulling per keer heeft?
Door Helen
#276385
[quote="Moos"]
Saar is nu 9.5 week, weegt 1.5 kilo en krijgt 1 schijfje energique op een dag. Op de verpakking staat dat 1 schijfje is voor een pup van 2.5 kilo. Nu heb ik niet het idee dat Saar te dik is, of te mager, dus wat dat betreft lijkt me de hoeveelheid wel goed. Alleen ze heeft altijd zo'n vreselijke honger. Als ik haar eten neerzet heeft ze het ook altijd binnen 5 sec. opgeslokt.

Nu is 1 schijfje energique verdeelt over 4 porties ook wel heel erg weinig per keer. :-\

Zou ik haar iets meer Energique kunnen geven en kijken hoe ze het daarop doet? Of misschien i.p.v. 4 keer 3 keer op een dag geven zodat ze wat meer maagvulling per keer heeft?
[/quote]

Ik zou haar dan 3 keer per dag eten geven ipv 4 keer. Ik zie pups graag hongerig en schraal. Zo horen ze te zijn. Kuma is ook schraal en heeft ook altijd honger. Bij haar heb ik het opgelost door 1 maaltijd te barfen (en binnekort helemaal). Die ene maaltijd vult zo ontzettend veel meer van kvv, dat ze duidelijk gedurende dag ook minder honger heeft.
Door Moos
#276390
[quote="Helen"]
Ik zou haar dan 3 keer per dag eten geven ipv 4 keer. Ik zie pups graag hongerig en schraal. Zo horen ze te zijn. Kuma is ook schraal en heeft ook altijd honger. Bij haar heb ik het opgelost door 1 maaltijd te barfen (en binnekort helemaal). Die ene maaltijd vult zo ontzettend veel meer van kvv, dat ze duidelijk gedurende dag ook minder honger heeft.
[/quote]

Dan zal ik eens even kijken hoe ze het doet op 3 keer eten. Saar is ook schraal inderdaad, zeker geen mollig pupje. (maar met al dat haar lijkt het heel wat ;))
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276391
[quote="Moos"]
Dan zal ik eens even kijken hoe ze het doet op 3 keer eten. Saar is ook schraal inderdaad, zeker geen mollig pupje. (maar met al dat haar lijkt het heel wat ;))
[/quote]
Schraal is niet mager he, daar is wel eens een misvatting over ;)
Door Moos
#276397
[quote="sylvia"]
Schraal is niet mager he, daar is wel eens een misvatting over ;)
[/quote]

Ja, dat weet ik ;). Mager wil ik d'r zeker niet hebben!
Door Helen
#276398
[quote="sylvia"]
Schraal is niet mager he, daar is wel eens een misvatting over ;)
[/quote]

Bij pupjes vind ik die grens nog moeilijker. Kuma is schitterend schraal, maar binnen twee dagen diarree is ze mager. En dat is echt heel wat anders. Ze was toen slapper, haar velletje was lodderiger, ze was echt ingevallen. Een halve kilo erbij en ze was steviger, strak en schraal ipv mager.
Door cook island
#276471
3 keer op een dag voor een pup van nog geen 10 weken vind ik wel wat snel.
Misschien wat meer geven en kijken of dat goed gaat, w.s. laat ze hetgeen teveel is staan en anders wordt ze wat dikker maar dat merk je toch ook heel snel.
Op een tabel zijn richtlijnen, per individu moet je het bekijken.
Wat is het trouwens een schattige foto zeg !
Door Ollie
#276474
Ik zou de pup ook op 4x per dag houden voorlopig, en ook wat meer geven!
Door Nelly
#282408
Andor kreeg met 7 weken bij de fokster ook 3x daags eten en ik heb dat aangehouden. Hij barst altijd van de honger en is stevig, strak en schraal 8)
Door crutz
#285175
heb ze hier allemaal vanaf dat ze er waren (7 wk) op 3 x per dag voeren gehad zonder problemen
en idd wat hongerig en schraal is helemaal niet erg voor jonge honden in de groei, beter dan naar t dikke toe neigen, want de gewrichten moeten dat ook allemaal alleen maar dragen/meezeulen, terwijl die ook nog moeten ontwikkelen............
Door Borke
#285754
Een hond met een gezonde eetlust schrokt alles snel naar binnen. Ik weet niet of dat honger is, volgens mij is het een schrokop :-)
Ik heb er hier nog zo eentje, wees er maar blij mee, want je hoort genoeg gezeur over honden die niet graag eten (zijn we altijd brokken honden..)

Drie keer voer per dag vanaf 9 weken is prima hoor!
Door Moos
#285823
[quote="AstridStraver"]
Een hond met een gezonde eetlust schrokt alles snel naar binnen. Ik weet niet of dat honger is, volgens mij is het een schrokop :-)
Ik heb er hier nog zo eentje, wees er maar blij mee, want je hoort genoeg gezeur over honden die niet graag eten (zijn we altijd brokken honden..)

Drie keer voer per dag vanaf 9 weken is prima hoor!
[/quote]

Moos schrokt zijn eten naar binnen, Saar schrokte niet, die stikte bijna van haar eigen naar binnen geklok ;)

Ze krijgt nu 3 keer per dag, en nu schrokt ze zoals Moos ;D
Door romila
#289585
Onze eerste boxer at altijd hèèl langzaam...zijn brokken. Hij had 2x de aanbevolen hoeveelheid nodig en dus een bak vol en nog te mager!! Over gegaan op kvv, we dachten dat ie zou gaan schrokken...nee hoor, hij eet wel met veel meer smaak maar verder niet. Zelfs niet nu ze met z'n 3en zijn...Het is gewoon een "gastrnomische genieter" ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door