Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2895639
Sinds gisterenavond 22.00 is de hond van mijn broer vermist. Roepnaam Duuk.

Afbeelding

Het is een kruising Galgo uit Spanje, zwart met een wit vlekje. Hij is vier jaar oud en pas sinds februari in Nederland.
Hij is vreselijk bang, vooral buiten en vooral van mannen. Gisterenavond om 22.30 is hij nog gezien maar bij het zien van mijn broer rende hij weg. Sindsdien is niets meer vernomen.

Hij is weggelopen in Best, bij de Rendierhei.
Hij heeft een cognac kleurige, brede halsband met een penning van zowel mijn broer als zijn vrouw. Hij is tevens gechipt.

Mocht je hem gezien hebben laat dat dan even weten zodat we het zoekgebied kunnen verkleinen. Hij kan nu overal zijn.
Laatst gewijzigd door Hope op za 22 mar 2014, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ulrike
#2895968
Is er al nieuws? Ik word zo verdrietig als een bange hond in deze situatie terecht komt  :'( :'(.

Klopt het dat ik hem ook nog niet op amivedi zie staan? Is de stichting al ingelicht zodat ze kunnen helpen zoeken?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2896104
Hij is voor het laatst gezien bij het bosgebied Joe Man in Son.
Hij is doodsbang en we vrezen dat hij niet te vangen is. We naderden hem tot 40 meter en toen zette hij het op een lopen. En tja, zo'n hond is gewoon niet bij te houden dus al snel weer uit het oog verloren.

Amivedi is ingelicht. Ook de site waarisonzeangel en Pet Alert.

Ik wordt hier zo verdrietig van. Waarom laten ze dit soort honden bij gezinnen komen zonder enige ervaring van honden? Geen nazorg, geen begeleiding, geen info over dubbel zekeren van zo'n hond... Zo jammer. Kinderen overstuur, hond bang, niet te pakken.  :'(
Gebruikersavatar
Door galgo
#2896116
[quote="Hope"]
Hij is voor het laatst gezien bij het bosgebied Joe Man in Son.
Hij is doodsbang en we vrezen dat hij niet te vangen is. We naderden hem tot 40 meter en toen zette hij het op een lopen. En tja, zo'n hond is gewoon niet bij te houden dus al snel weer uit het oog verloren.

Amivedi is ingelicht. Ook de site waarisonzeangel en Pet Alert.

Ik wordt hier zo verdrietig van. Waarom laten ze dit soort honden bij gezinnen komen zonder enige ervaring van honden? Geen nazorg, geen begeleiding, geen info over dubbel zekeren van zo'n hond... Zo jammer. Kinderen overstuur, hond bang, niet te pakken.  :'(
[/quote]
Neem anders eens contact op met Greyhounds in nood http://www.greyhoundsinnood.nl/pages/regio-consulenten
Zij hebben veel ervaring met windhonden(mixen) en vangen/vangkooien.
Ook de organisatie inschakelen waarvan de hond geadopteerd is.
Ondertussen de foto gedeeld op FB.
Door Ulrike
#2896129
[quote="Hope"]
Hij is voor het laatst gezien bij het bosgebied Joe Man in Son.
Hij is doodsbang en we vrezen dat hij niet te vangen is. We naderden hem tot 40 meter en toen zette hij het op een lopen. En tja, zo'n hond is gewoon niet bij te houden dus al snel weer uit het oog verloren.

Amivedi is ingelicht. Ook de site waarisonzeangel en Pet Alert.

Ik wordt hier zo verdrietig van. Waarom laten ze dit soort honden bij gezinnen komen zonder enige ervaring van honden? Geen nazorg, geen begeleiding, geen info over dubbel zekeren van zo'n hond... Zo jammer. Kinderen overstuur, hond bang, niet te pakken.  :'(
[/quote]

Helemaal eens met dat laatste!! Ik vind het zo erg dat een hond in deze situatie wordt gebracht  :'(. Is de screening en voorlichting zo slecht gedaan? Ik wou niet gaan zeuren, maar er zijn hele stukken geschreven over voorzorgsmaatregelen om deze situatie te voorkomen. Arme Duuk  :'( :'( :'( :'(.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2896158
[quote="Ulrike"]
Helemaal eens met dat laatste!! Ik vind het zo erg dat een hond in deze situatie wordt gebracht  :'(. Is de screening en voorlichting zo slecht gedaan? Ik wou niet gaan zeuren, maar er zijn hele stukken geschreven over voorzorgsmaatregelen om deze situatie te voorkomen. Arme Duuk  :'( :'( :'( :'(.
[/quote]

Tja ze willen graag genoeg en doen ook echt hun best. Zijn met hem op les gegaan bij een gedrachstherapeut etc. Maar ja, ze hebben twee kleine kindjes en geen ervaring met honden. De organistatie heeft hem op het vliegveld overgedragen en dat was het. Hij is nu anderhalve maand hier. Als mijn broer thuis is durft hij niet uit zijn bench te komen. Echt sneu. En echt, ze willen graag genoeg, maar de begeleiding is niet erg uitgebreid.

[quote="galgo"]
Neem anders eens contact op met Greyhounds in nood http://www.greyhoundsinnood.nl/pages/regio-consulenten
Zij hebben veel ervaring met windhonden(mixen) en vangen/vangkooien.
Ook de organisatie inschakelen waarvan de hond geadopteerd is.
Ondertussen de foto gedeeld op FB.
[/quote]


Ga ik doen, en bedankt voor het delen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2896166
[quote="Thea"]
Ik heb hem op FB geplaatst bij Hulp aan alle dieren in nood :)
Hoop dat daar ook mensen in die buurt wonen.
[/quote]

Dank je!
Door Ulrike
#2896171
Er begon me ineens iets te dagen... Duuk is Blackjack he? Zijn broertje heeft heel lang bij vrienden van me als opvanger gezeten. Wat een lieverd is dat. Maar ook bij hem zit de angst voor mannen diep. Het heeft er zelfs al voor gezorgd dat meerdere adopties niet doorgingen. Clomicalm zorgde bij hem wel voor aanzienlijke verbetering.
Laatst gewijzigd door Ulrike op vr 21 mar 2014, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2896173
[quote="Ulrike"]
Er begon me ineens iets te dagen... Duik is Blackjack he? Zijn broertje heeft heel lang bij vrienden van me als opvanger gezeten. Wat een lieverd is dat. Maar ook bij hem zit de angst voor mannen diep. Het heeft er zelfs al voor gezorgd dat meerdere adopties niet doorgingen. Clomicalm zorgde bij hem wel voor aanzienlijke verbetering.
[/quote]

Ja! Klopt!
Arm dier...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door