Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Bingel
#2895408
Hallo allemaal,

Mijn naam is Inge en ben het trotse baasje van Nova (kruising labrador 3 jaar) en Nina (huiskat 1 jaar) Ik gaf Nina af en toe rauwe kip en dat vindt ze zo lekker dat ik eens op internet ben gaan snuffelen en zo erachter kwam dat het beter is voor hond en kat om rauw vlees te eten. Zo zijn we bij oervoer terecht gekomen en hebben we om te beginnen eens 5 kilo gemalen vers vlees besteld.
Als ik het goed begrijp valt dit onder kvv.
Maar wat als ik straks op 100% oervoer over ga, dus karkassen, vis, spiervlees en bot is dat dan nog steeds kvv of al barf??

En dan nog een vraag. Ik dacht dat de kat echt vrijwel meteen over zou gaan op dit verse vlees maar ze kijkt er zelf niet naar op. Hoe lang moet ik dit laten liggen?? Hoe lang kan het duren voordat ze eraan gewend is.
En ook betreft de hond. Ze heeft nooit haar brokken meteen gegeten als we ze (op wisselde tijden) gaven. Zij kiest zelf uit wanneer ze het eet. Dat doet ze dus ook met dit rauwe vlees en vis. Maar hoe lang laat je zoiets staan. Dit bederft snel en stinkt enorm. Hebben jullie tips??

Grietjes Inge
Door bloemetje
#2895619
Hoi,

Je kunt t beste even in de bibliotheek gaan lezen en dan ook zeker deze
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 48.0.htmlr

Oervoer ken ik niet.

Kvv is gemalen (bijv rodi, smuldier, carnibest) en barf stel je zelf samen met bot vlees, orgaan. Maar je moet wel een beetje gaan snappen waar je mee bezig bent.
Ik zou je hond leren dat ie meteen moet eten. Zet t neer, vijf minuten laten staan.  Niet eten = weghalen.

Katten zijn soms moeilijk en ze mogen niet vasten waar een hond best een paar dagen zonder eten kan. Ik mengde de eerste tijd met blikvoer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door