Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bluey
#2895204
Ik heb een Australian Labradoodle die helaas vorig jaar allergisch is geworden. Hij krijgt geen rund/kip en granen en het gaat gelukkig goed nu. Ik geef kvv afgewisseld met barf, nu moet ik wel zeggen dat de barf al samengesteld is voor mij, anders wordt het me te ingewikkeld. Ik heb een vraag over de vakantie. Mijn hond gaat mee naar Italie en nu loop ik toch wel tegen een eet probleem op. Kvv meenemen wordt een beetje lastig. Bestaat er in Italie kvv, konijn, zalm, paard, geit, kangoeroe, hert...?
Alvast bedankt.
Door Martine-Tom
#2895238
Stuur "Annemarie Rijnveld" even een berichtje, die woont normaliter in Italie  :)
Door Enelya
#2895292
Je hebt ook gedroogd vlees brokken, zoals orijen. Naar mijn weten is dit vergelijkbaar met kvv alleen verminderd in kwaliteit doordat het niet vers is maar gedroogd (dus niet verhit?)
Door Martine-Tom
#2895334
Enelya schreef: Je hebt ook gedroogd vlees brokken, zoals orijen. Naar mijn weten is dit vergelijkbaar met kvv alleen verminderd in kwaliteit doordat het niet vers is maar gedroogd (dus niet verhit?)
In beide soorten zit ij mijn weten rund/kip...

K9 en ZiwiPeak heten ze.
Door Annemarie Rijnveld
#2895405
Helaas wordt er geen KVV of iets vergelijkbaars verkocht in Supermarkten of dierenwinkels. Er bestaan web-shops, ik weet niet of dit een uitvoerbaar idee is voor jou? Ik vind de kwaliteit niet denderend, erg veel vet, erg veel orgaan vooral lever, erg veel pens, en heel heel weinig bot. Je moet dus wel aanvullen.

Je zou inderdaad beter zelf bij de supermarkt het vlees, vleesbotten en organen kunnen kopen. Konijn vindt je overal, vaak ook nog met lever en niertjes erin als je een heel konijn neemt. Paard kan je in de supermarkt krijgen evenals bij de paardenslager, (op het raam staat dan "equin" of "carne equina") soms heeft de gewone slager ook paard, maar niet altijd.

Lam is waar ik woon geen probleem, kan het overal krijgen. Maar tis regio-afhankelijk. Geit kan ik zelf niet gemakkelijk aan komen. Rond pasen dan weer wel.
Verder kan je in de supermarkt gemakkelijk eend, parelhoen, kwartel, kalkoen, en zalm bij de visafdeling vinden. Zalm en andere vis, zoals sardine, ansjovis, makreel, forel ook in de diverse viswinkeltjes. Hert/ree kan ik kopen in de bergen, tis er niet altijd, hangt af van de jacht. En kangoeroe- en struisvogelvlees helaas niet meer, is weinig vraag naar en de crisis heeft de rest gedaan. Ik kan die twee vleessoorten alleen via de buitenlandse webshops krijgen.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2895559
Dank jullie wel, ziwi peak hert zou een oplossing zijn, maar ik geef liever kvv. Dat gaat waarschijnlijk dus niet lukken...Annemarie, dank je voor de vertalingen..dan kan ik daarnaar zoeken in de winkels.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2898133
Martine-Tom schreef: In beide soorten zit ij mijn weten rund/kip...

K9 en ZiwiPeak heten ze.
In Ziwipeak zit geen kip of rund. De smaken die er zijn; hert, lam en hert & vis

Inmiddels heeft ook Orijen een gevriesdroogde voeding in het assortiment en de smaak Tundra is rund en kipvrij
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door