Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door helmi6669
#2894699
Onze Cavalier King Charles Spaniel Mika heeft voor de 3e keer een doorgebroken anaalklierabces. De DA heeft ze ook even van binnen gevoeld, ze zijn keihard en er wordt geadviseerd ze operatief te laten verwijderen. Wie kent er een goede DA die hier ervaring mee heeft, het liefst in Noord-Holland.
Door sella
#2895376
Overigens, ik zou nu kiezen voor  de enzymen van huisdierendokter, voor ik voor de operatiezou kiezen. Het is een vrij zware ingreep, de klieren van mijn hond waren zo groot als een grape fruit. Ok worden ze vaker lastig gevallen door andere honden omdat ze anders ruiken. Ze worden veel meer belaagd dan ervoor en er wordt opgedrongen om te kunnen snuffelen onder de staart.
Door helmi6669
#2895506
Mika wordt eigenlijk altijd al belaagd, misschien komt dat omdat ze een van de kleinere hondjes is bij het uitlaten, de rest is allemaal groter. Maar dat snuffelen etc laat ze toch niet toe, gaat gewoon lekker zitten. Ik heb idd ook anaalenzym etc. al geprobeerd. Ook de homeopatische adviezen van Barfplaats al opgevolgd, maar de abcessen kwamen toch iedere keer weer terug en ik vind het gewoon zielig... ik ben ook niet voor operatie maar ik weet het nu ook niet meer. :-[
Door bloemetje
#2895597
Bij onze cavs zijn de anaalklieren vaak misvormt en moeten ze geholpen worden.  Ik duw ze bij mijn hondjes zelf uit als ze last hebben.  Maar steeds een abces is ook niks hebben mijne nooit gehad.  Ik woon in de zaanstreek als ik je helpen kan zou ik t graag doen maar ik heb ze er nooit aan laten helpen...
Door tt-tjes
#2896114
Balou heeft er de laatste tijd ook veel last van, maar de DA waar ik naar toe ga waagde zich niet aan die operatie. Ze zei dat de incontinentie kans behoorlijk is.
Ik heb nu spullen van een klassiek homeopaat besteld, die krijg ik morgen binnen.
Verder had de hond van mijn zus ook elk jaar een abces, en sinds zij begonnen is met Yucca heeft hij nergens meer last van.
Ik probeer eerst alle andere wegen. Desnoods laat ik er elke 4 weken een droogzetter inzetten, maar een operatie is echt het allerlaatste waar ik aan denk.
Door Envie
#2896723
Mijn twee brokken honden laten opereren. Zowel de golden als de russel hadden op een gegeven moment teveel last. Bij beiden is het goed gegaan !! Maar idd eerst andere opties proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door