Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door angelo
#2895155
goede middag barfers
is er iemand die me iets kan vertellen
over haaienolie voeren aan de hond
Door Lizzy
#2895236
Waarom zou je haaienolie willen geven?
Ik heb liever dat haaien in de zee zwemmen....
Gebruikersavatar
Door pike
#2895522
Lizzy schreef: Waarom zou je haaienolie willen geven?
Ik heb liever dat haaien in de zee zwemmen....
Helemaal mee eens!
Door angelo
#2895626
net zoals alle barf ingredienten thuis horen in hun natuurlijke omgeving
zoals de kip het rund etc etc
waar komt de zalmolie dan vandaan ????!!!!


ik vroeg het me gewoon af omdat het heel erg gezond is voor de mens
zou het iets van goede voedingswaarde hebben voor de hond?

graag reactie van mensen die er iets meer van weten
en me wel een antwoord kunnen geven.
en geen kritiek of iets dergelijks
Door Lizzy
#2895634
Tuutuutuutuut Angelo.
Een hond heeft geen haaienolie nodig. Punt.
En als dit antwoord jou niet bevalt, is het jammer voor je.
Haaien zijn een bedreigde diersoort. En jouw gezondheid of die van je hond zouden niet zwaarder mogen wegen dan het uitsterven van de haai, te meer daar er zoveel goede alternatieven zijn.
Door angelo
#2895725
Het product bestaat ik heb het niet verzonnen en ik ben niet degene die ze vermoord
Dus dat kan je mij niet kwalijk nemen ik gebruik het zelf niet en me hond krijgt het ook niet
Het is gewoon dat ik weet dat het bestaat en gezond/goed is voor de mens,
En ik ging het vergelijken met zalmolie en zo is dus de vraag ontstaan wat het voor een hond kan doen
Als je er tegen bent dat dieren worden gedood voor hun producten dan zal je toch echt ergens anders moeten gaan klagen !
En kijken wat voor producten jezelf allemaal gebruikt waar dieren voor gebruikt zijn.

Maar ik zal nog eens iets vragen !
Word echt heel veel wijzer van jou antwoorden
Door Lizzy
#2895743
angelo schreef: Het product bestaat ik heb het niet verzonnen en ik ben niet degene die ze vermoord
Dus dat kan je mij niet kwalijk nemen ik gebruik het zelf niet en me hond krijgt het ook niet
Het is gewoon dat ik weet dat het bestaat en gezond/goed is voor de mens,
En ik ging het vergelijken met zalmolie en zo is dus de vraag ontstaan wat het voor een hond kan doen
Als je er tegen bent dat dieren worden gedood voor hun producten dan zal je toch echt ergens anders moeten gaan klagen !
En kijken wat voor producten jezelf allemaal gebruikt waar dieren voor gebruikt zijn.

Maar ik zal nog eens iets vragen !
Word echt heel veel wijzer van jou antwoorden
Beste Angelo, als je het niet erg vindt: jij bepaald voor mij niet wat ik schrijf. En ik ben niet tegen het doden van dieren. Ik ben tegen het zinloos doden van dieren. Helemaal als deze dieren ook nog eens met uitsterven bedreigd worden. Als je dat niet snapt, dan gaan wij elkaar hier niet vinden.
Door Martine-Tom
#2895747
angelo schreef: net zoals alle barf ingredienten thuis horen in hun natuurlijke omgeving
zoals de kip het rund etc etc
waar komt de zalmolie dan vandaan ????!!!!


ik vroeg het me gewoon af omdat het heel erg gezond is voor de mens
zou het iets van goede voedingswaarde hebben voor de hond?

graag reactie van mensen die er iets meer van weten
en me wel een antwoord kunnen geven.
en geen kritiek of iets dergelijks
Ga eens googlen op hoe haaienolie gemaakt word en hoe ze die haaien vangen...hoop dat de zin om het te geven je dan vergaat...  :-\

Verder heb je ensich gelijk hoor maar er zijn grenzen, haaienolie is totaal overbodig in het dieet van een hond en als ik dan het leed van de haai, de onschuldig gedode vissen tijdens de vangst, de schade aan het ecosysteem door het vangen van de haaien allemaal optel zie ik niet in wie bij zijn gezonde verstand zou kiezen om dit te voeren.
Door kakocavi
#2895777
Lizzy schreef: Tuutuutuutuut Angelo.
Een hond heeft geen haaienolie nodig. Punt.
En als dit antwoord jou niet bevalt, is het jammer voor je.
Haaien zijn een bedreigde diersoort. En jouw gezondheid of die van je hond zouden niet zwaarder mogen wegen dan het uitsterven van de haai, te meer daar er zoveel goede alternatieven zijn.
Niet alle haaien zijn bedreigd. Het is niet één diersoort hè...
Door kakocavi
#2895783
Aan TS: aan haaienolie worden allerlei bijzondere eigenschappen toegedicht, waar tot op heden geen enkel bewijs voor is. Aangezien ik mij bij de keuze voor supplementen laat leiden door wetenschappelijk onderzoek, zou ik er zelf van uitgaan dat het weggegooid geld is. Natuurlijk zit er omega 3 in, maar in visolie ook en dat is een stuk goedkoper.
Door angelo
#2895910
nou bedankt voor de reacties ik weet nu dat
Het overbodig is om er aan te beginnen dat was het
Enige waar ik achter wilde komen BEDANKT!
Door kakocavi
#2895918
Lizzy schreef: http://www.dutchsharksociety.org/welke- ... d/?lang=nl
"Een kwart van alle haaien en roggen op onze wereld is met uitsterven bedreigd, en roggen zijn dat eigenlijk nog vaker dan haaien."

Haaien vormen een superorde van zo'n 400 diersoorten, waarvan dus minder dan een kwart bedreigd is. 'Haaien zijn een bedreigde diersoort" is gewoon geen kloppende zin.

Ben het trouwens met je eens dat haaienolie meestal niet goed is hoor. Maar visolie en zalmolie zijn vaak ook niet goed voor de visstand of het milieu, en zo is met bijna elk product uit dierlijke bron wel iets mis. Haaienolie, zolang uit niet bedreigde soorten gehaald, vind ik niet schadelijker dan gewone visolie. Helaas wordt het in de praktijk vaak wel uit bedreigde soorten gehaald.
Door Lizzy
#2896022
Als alternatief heb je tegenwoordig ook super goede algenolie. Dus per definitie hoef je voor "ons genot" de zee niet leeg te scheppen. En kun je haaien ook met rust laten. Dit is gewoon niet nodig: http://nos.nl/op3/artikel/603390-groots ... ereld.html (de olie komt inderdaad uit bedreigde soorten).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 21 mar 2014, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door