Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2894969
Afgelopen zondag hebben we Zoë onder de douche gedaan en flink gewassen met shampoo. Maandagochtend leek ze ongelukkig en zag haar vacht er bobbelig uit. Ze begroette ons niet enthousiast zoals we van onze boxermeid gewend zijn. We mogen haar wel aaien, maar de bultjes (die haar vacht dus bobbelig maken) maar liever niet aankomen. Ze jeukt niet, maar het lijkt te irriteren of gevoelig te zijn. We denken dat het komt door het wassen met de shampoo.

Iemand een goede tip om de bultjes te laten slinken en haar weer onze vrolijke meid te worden. Ook willen we haar wel blijven wassen (wanneer ze in een moddersloot heeft gelegen of wanneer ze bij de opvang ergens in heeft gerold, soms kan ze gewoon zooooo stinken naar vies...) ook dus de vraag naar welke hondenshampoo jullie gebruiken wanneer het echt niet te harden is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Door Lizzy
#2895011
Ik ben bang dat je niet veel anders kunt doen dan wachten tot het weggaat. Of (zeker als het erger wordt dan dit) bij de dierenarts langs gaan. Dan krijg je misschien iets van antihistamine of prednison. Denk ik. Dus ik haar zelf nog een keer spoelen en daarna naspoelen met een oplossing van 50% biologische appelazijn en 50% water met een paar druppels tea tree olie.

En verder was ik mijn honden niet met shampoo. Dus daar kan ik je geen advies in geven. Hier liggen ze ook wel eens in iets smerigs natuurlijk maar dan spoel ik ze af met water. De stank krijg je er toch alleen maar uit door er iets onnatuurlijks op te spuiten en daar pas ik voor. Dus ik kies hooguit voor een oplossing van water met wat tea tree olie, bio appelazijn en water.
#2895806
Update: de bultjes zijn korstjes geworden en ik werd gisteravond bij thuiskomst weer begroet en afgelebberd zoals ik gewend ben.

Ik ga op zoek naar een alternatieve manier om haar te wassen. Deze shampoo gaat weg...

DAnk voor jullie lezend oog!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door