Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2893326
Ik ben van plan om mee te beginnen mijn hond 2x per week BARF te gaan geven. En de rest gewoon KVV. Maar hier had ik dan nog even wat vraagjes over.
- Kan ik hem dat het 2 dagen achter elkaar geven. Bijvoorbeeld zaterdag zondag of juist beter op 2 afzonderlijke dagen. Bijvoorbeeld Zaterdag en Woensdag.
- Hoe kan ik het het beste geven aangezien hij normaal 2x per dag te eten geeft. Dus bijvoorbeeld 's ochtend BARF en 's avonds KVV of alle 2 keren een beetje of een deel van de BARFhap.
- Moet ik dan nog rekening houden met de percentages of is dat in dit geval niet zo belangrijk.
- Wat kan ik hem het beste geven. Hij krijgt al kippennekken en heeft ook al een paar keer reeënribben gehad.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2893391
Als ik het goed heb maak je voor die twee dagen een menu zonder orgaan omdat dat meestal al genoeg in de kvv zit.
bijv 50% vleesbot, 35% spiervlees, 10% groenten, 5% pens of bijv ei, yochert etc
Voor de botten zou ik nog de beginners botten pakken totdat je zeker weet dat hij goed kauwt.
Je kan er de dagen voor nemen die jouw het best uitkomen, maakt niet zoveel uit ofdat ze na elkaar zijn ofdat er dagen tussen zitten.
Wat is de reden dat je hem twee keer per dag voert ?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2893396
Arkay schreef: Als ik het goed heb maak je voor die twee dagen een menu zonder orgaan omdat dat meestal al genoeg in de kvv zit.
bijv 50% vleesbot, 35% spiervlees, 10% groenten, 5% pens of bijv ei, yochert etc
Voor de botten zou ik nog de beginners botten pakken totdat je zeker weet dat hij goed kauwt.
Je kan er de dagen voor nemen die jouw het best uitkomen, maakt niet zoveel uit ofdat ze na elkaar zijn ofdat er dagen tussen zitten.
Wat is de reden dat je hem twee keer per dag voert ?
Ik voer hem 2x op een dag omdat hij nog zo jong is. Hij is namelijk nog maar 9 maanden en is net over van 3 naar 2.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door