Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2892773
Een van mijn 4 pupjes heeft wat wisselende ontlasting. Dit is ook de ene pup die een paar weken terug diarree heeft gehad. Gisteren was hij echt niet lekker en heeft zelfs gal gespuugd. Verder is het een actieve pup, groeit goed, eet goed. De ontlasting is geen mooi drolletje zoals de rest maar altijd wat plakkerig, korrelig en met veel slijm. Ze drinken nog veel moedermelk en krijgen 4x per dag Carnibest Puppy aangeboden, waar ze allemaal wat van eten. Deze pup niet meer dan de rest ofzo. Ik zie niet alle ontlasting want Lizzy ruimt nog steeds, maar als ik het van hem zie dan is dat niet wat ik van de rest zie en zijn kontje zit ook altijd een beetje onder poep.
Zou ik misschien iets kunnen geven van pro biotica, of is dit iets waar de DA naar zou moeten kijken?
Door Jantina
#2892790
Ja en vandaag gaan ze voor de 2e keer. Ik ben er niet trots op om te zeggen maar er kwamen bij alle pups wormen af  :-X. Te goor voor woorden en dat terwijl Lizzy al jaren vrij is volgens het onderzoek. Maar jij zei al, dat ze het hoe dan ook mee krijgen. Zou hij toch nog last van wormen kunnen hebben en dat het daar van komt?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2893893
Jantina schreef: Ja Drontal pup
Dank je, ik meende me te herinneren dat je volgens ervaren fokkers alleen bij banminth wormen in de ontlasting ziet, maar bij Drontal dus ook.
Door Jantina
#2894165
Ja zeker wel.
De ontlasting is trouwens niet veranderd na het ontwormen, helaas. Weet even niet wat wijsheid is. Het is de pup die op magische wijze 8x meer is gegroeid dan de rest in een week tijd. Ze glimmen je allemaal tegemoet, hij is zo actief als wat... Zou hij te veel voeding krijgen? Ik blijf er bij met vlees voeren tot het op is en hij krijgt evenveel als de rest zo ongeveer. Hij zal bij Lizzy gewoon veel meer drinken dan de rest, hoewel de tijd dat ze erbij is echt minimaal is, maar dat regelt ze zelf.
Ik snap er weinig van...
Enige wat hij anders heeft gedaan dan de rest is dat hij zaterdag ochtend buiten is geweest in het natte gras met zijn nieuwe baasjes. De rest heb ik binnen gehouden, het was ook wat fris... Misschien een kou gevat op zijn buik? Kan dat slijmerige ontlasting geven?
Door Lizzy
#2894173
Eigenlijk hebben alle pups wormen. Dus je opmerking "ik ben er niet trots op" slaat echt nergens op :-*. Jij kunt daar niks aan doen, dat is gewoon zo. Maar goed, de ontlasting kan zelfs slecht zijn van het ontwormen. Het kan komen van het omschakelen. Het kan van alles en nog wat komen. Ik zou hem zelf iets minder vlees geven en ik zou probiotica geven.
Door Lizzy
#2894174
*Dorothea* schreef: Dank je, ik meende me te herinneren dat je volgens ervaren fokkers alleen bij banminth wormen in de ontlasting ziet, maar bij Drontal dus ook.
Ja, het is echt zo, het staat zelfs nog op Barfplaats volgens mij!
Door Jantina
#2898476
Het is al die tijd prima met hem gegaan hoor, hij heeft nergens last van zelf, ook al heeft hij dunne ontlasting.
Maandag was de DA hier voor de check en entingen en ook nog even zijn ontlasting besproken. Beestje lijkt kerngezond, maar moddervet. Hij krijgt nu apart eten (wat hij bij Lizzy weg drinkt weet ik niet) en tot nu toe gaat het goed. Hij heet niet voor niks Dikke Beer maar het moet wel leuk blijven...
Door Envie
#2899165
Kou zou denk ik kunnen....mijn kitten was eens naar zolder ontglipt in de winter en heeft daar vrolijk een poosje rond gelopen voor we dat ontdekten. Volgende dag slijmerige diarree  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door