Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Robert Koncarevic
#288926
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende (het betreft hier Sari):

- Kan een pup / hond die CB krijgt te snel groeien en last van groeipijn krijgen. Hij weegt 55 kg en krijgt 2 kg CB per dag verdeelt over drie maaltijden;

- Kan door het eten van CB / vlees de haren van de hond verkleuren (rood / bruin plukkjes);

- Is het mogelijk dat sommige rassen alerter en waakser zijn als je vlees krijgen.;

- Is het mogelijk dat sommige rassen aggressiever zijn als ze vlees krijgen. (Kreeg net een mailtje van de fokker van Sari uit Bosnie, waruit dit bleek. In het voormalig Joegoslavië werd altijd gezegd dat als je een hond vlees gaf hij aggressief en vals zou worden.)

Groeten,

Robert
Door danielle1980
#288937
ja een pups kan op cb welgroeipijn krijgen.
als de hond er aanleg voor heeft.(en volgens mij ook al ie te veel voeding krijgt)
vaak heb je minder kans al een hond op vlees staat,omdat ie als het goed is geleidelijker groeit,maar voorkomen kun je niet helemaal.
als hij dus te snel groeit, moet je gewoon minder vlees gaan geven.
de hond moet ong 1 kilo per week aankomen.
maar nu hij 6 maanden is mag het ook minder dan een kilo zijn.
al komt ie dus veel meer aan kan hij te snel groeien en dan idd problemen krijgen.

van het verkleuren weet ik niet, waar verkleurt sari?
en is het mooi en of juist niet?

tja agressief worden van vlees. :-\ ::)
ik denk niet agressief, maar zeker wel feller.
moet je eens indenken dat een hond brok krijgt, tja daar doet ie niet zo veel moeite voor he, als je vlees zou neer zetten dan zijn ze gewoon feller, het ruikt en smaakt voor de hond gewoon veel beter. ;)
maar vals worden NEE zeker niet.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 26 mar 2005, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#288956
ik had antwoord gegeven, maar t kwam niet over zoals ik eigenlijk bedoelde...dus ik moet nog ff alles op een rijtje zetten.... ;)
Door diana
#289296
je laaste 2 vragen
daar kan ik volmondig nee op zeggen
Mijn Dobers zijn niet vals en niet gevaarlijk
en voor je andere vragen zou ik gewoon contact op nememn met Corine bunschoten .
Door jeanne
#289363
oeh, die van mijn zijn vreselijk vals geworden!
ze verscheuren hele kippen, sleuren met lappen pens en grommen van genot bij het knagen aan een bot ;D
Ze zijn gewoon veel vrolijker en levendiger met vers!Freule had altijd heel traag haar bak met brokken leeg, maar later met vlees werd ze dol van vreugde :D ze danste om me heen en vloog op de bak af ;D

groeipijnen heb ik met Bes niet gehad, die ging als pup meteen op vers!
Met Freule wel groeipijnen gehad, maar die stond toen nog op brokjes (ik had nog nooit van barf gehoord, 10 jaar geleden)
Verkleuren van de vacht, ja, maar dan wel positief, de kleuren zijn dieper en glanzend.
Door diana
#289369
Nou hier ook.
Boy [ links op de foto] had een hele lelijke vacht toen wij hem ophaalden.
Hij had veel kale plekken en grote bruinachtige stukken in zijn vacht
ik heb hem meteen vanaf de 1e dag overgezet op c.b
Hij glimt nu als een spiegel.
En nergens is meer die rare kleur te vinden.
Maar dat ging niet meteen
dat heeft maanden geduurd.
wel kwam hij lekker snel weer in conditie.
En nam snel in gewicht toe .
Wat ook hard nodig was .
Laatst gewijzigd door diana op zo 27 mar 2005, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#289374
[quote="Robert Koncarevic"]
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende (het betreft hier Sari):

- Kan een pup / hond die CB krijgt te snel groeien en last van groeipijn krijgen. Hij weegt 55 kg en krijgt 2 kg CB per dag verdeelt over drie maaltijden;

- Kan door het eten van CB / vlees de haren van de hond verkleuren (rood / bruin plukkjes);

- Is het mogelijk dat sommige rassen alerter en waakser zijn als je vlees krijgen.;

- Is het mogelijk dat sommige rassen aggressiever zijn als ze vlees krijgen. (Kreeg net een mailtje van de fokker van Sari uit Bosnie, waruit dit bleek. In het voormalig Joegoslavië werd altijd gezegd dat als je een hond vlees gaf hij aggressief en vals zou worden.)

Groeten,

Robert
[/quote]

Help ze in Bosnië eens de moderne tijd in. Valser, verkleuren, allemaal onzin.
De enige honden die ik heb zien verkleuren of waarvan het me is verteld, zijn honden op brokken.
Groeipijnen ja, dan groeit de hond te snel en krijgt dus kennelijk veel te veel eten.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#289392
Robert Koncarevic schreef: Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende (het betreft hier Sari):

- Kan een pup / hond die CB krijgt te snel groeien en last van groeipijn krijgen. Hij weegt 55 kg en krijgt 2 kg CB per dag verdeelt over drie maaltijden;
Als je je pup teveel voert groeit hij te hard en kan hij groeipijn krijgen, dus ook op vlees. Met note dat dit op vlees veel minder snel gebeurd dan op brokjes, zeker op puppybrokjes.
- Kan door het eten van CB / vlees de haren van de hond verkleuren (rood / bruin plukkjes);
Nee dit is meestal een teken dat de vacht dood is en gaat wisselen, dit is voor veel rassen een normale gang van zaken.
- Is het mogelijk dat sommige rassen alerter en waakser zijn als je vlees krijgen.;
Dit is de grootste onzin die er is.
- Is het mogelijk dat sommige rassen aggressiever zijn als ze vlees krijgen. (Kreeg net een mailtje van de fokker van Sari uit Bosnie, waruit dit bleek. In het voormalig Joegoslavië werd altijd gezegd dat als je een hond vlees gaf hij aggressief en vals zou worden.)
tja het is een wonder hé dat alle baasjes van Barfplaats nog niet zijn opgevreten door hun eigen honden.
Dit is echt hele grote onzin , lariekoek dus.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 27 mar 2005, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#289400
[quote="sylvia"]
Nee dit is meestal een teken dat de vacht dood is en gaat wisselen, dit is voor veel rassen een normale gang van zaken.

[/quote]

ja dat kan natuurlijk ook.
had sari geen hotspot?
als het op die plek is kan het dood haar zijn.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 27 mar 2005, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#289401
[quote="danielle1980"]
ja dat kan natuurlijk ook.
had sari geen hotspot?
als het op die plek is kan het dood haar zijn.

[/quote]
Nou dat lijkt me stug Danielle op de plek van een hotspot groeit namelijk nieuwhaar.
Maar vooral bij honden met langer haar dan glad aanliggend kort haar zie je dat de vacht dood is en gaat wisselen. Bij pluk honden is dat vak het teken dat ze geplukt moeten worden. Met hotspots heeft het niets te maken.
Door danielle1980
#289415
[quote="sylvia"]
Nou dat lijkt me stug Danielle op de plek van een hotspot groeit namelijk nieuwhaar.
Maar vooral bij honden met langer haar dan glad aanliggend kort haar zie je dat de vacht dood is en gaat wisselen. Bij pluk honden is dat vak het teken dat ze geplukt moeten worden. Met hotspots heeft het niets te maken.
[/quote]

maar bij sari was t toch deels weggehaald. :-\
essie dr haar hadden wij op dr buik ook weggehaald, omdat de pups moesten drinken, toen het weer terug kwam was het helemaal dood en rood.(toen dronken de pups dus niet meer)
dat is er nu uit gegroeit.
dus eigenlijk dacht ik dat dat bij sari ook kon :-[

maar dat kan je dus plukken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#289423
[quote="danielle1980"]
maar bij sari was t toch deels weggehaald. :-\
essie dr haar hadden wij op dr buik ook weggehaald, omdat de pups moesten drinken, toen het weer terug kwam was het helemaal dood en rood.(toen dronken de pups dus niet meer)
dat is er nu uit gegroeit.
dus eigenlijk dacht ik dat dat bij sari ook kon :-[

maar dat kan je dus plukken?
[/quote]

Nou niet al het haar over 1 kam scheren :D
Wit haar wat regelmatig nat gesabbeld wordt zal rood verkleuren. Haar wat helemaal weggeschoren is geweest komt niet rood terug. Voordat jouw pups stopten met drinken hebben ze al met gesabbel de rode verkleuring van het haar op Essie der buik veroorzaakt. Dit groeit gewoon uit en kun je met de tijd afknippen. Dit is een beetje hetzelfde effect als wanneer witte honden aan hun voeten likken, het haar is in principe niet dood, maar wordt door het gelik poreus en verkleurd snel. Plukhaar daarentegen sterft na een bepaalde tijd af en dan is de vacht rijp om geplukt te worden en bij sommige vachten geeft dat een rood/bruine verkleuring. Ik zou het rode haar bij Essie haar buik er dus niet uitplukken, maar dat zal Essie je ook vertellen als je ermee bezig gaat ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#289541
[quote="Angelique"]
Nou niet al het haar over 1 kam scheren :D
Wit haar wat regelmatig nat gesabbeld wordt zal rood verkleuren. Haar wat helemaal weggeschoren is geweest komt niet rood terug. Voordat jouw pups stopten met drinken hebben ze al met gesabbel de rode verkleuring van het haar op Essie der buik veroorzaakt. Dit groeit gewoon uit en kun je met de tijd afknippen. Dit is een beetje hetzelfde effect als wanneer witte honden aan hun voeten likken, het haar is in principe niet dood, maar wordt door het gelik poreus en verkleurd snel. Plukhaar daarentegen sterft na een bepaalde tijd af en dan is de vacht rijp om geplukt te worden en bij sommige vachten geeft dat een rood/bruine verkleuring. Ik zou het rode haar bij Essie haar buik er dus niet uitplukken, maar dat zal Essie je ook vertellen als je ermee bezig gaat ;D
[/quote]

ik weet wel zeker dat Essie laat weten dat niet op prijs te stellen ;D

Maar ehh Danielle je weet toch zelf ook wel dat je geen plukhond hebt.
Door danielle1980
#289588
[quote="sylvia"]
ik weet wel zeker dat Essie laat weten dat niet op prijs te stellen ;D

Maar ehh Danielle je weet toch zelf ook wel dat je geen plukhond hebt.
[/quote]

:o ;D ;D ik bedoelde niet voor essie. ::)
maar was gewoon nieuwsgierig of je dood haar kunt plukken en naar plukken verder.
ik ken verder helemaal geen verschillende vachten bij honden, want minx en essie zijn simpel ;)

en ik denk dat essie alles best vind. ;D
ze is zo onwijs makkelijk,
ze zal hoogstens denken: 'hmm wat doet dat vrouwtje nu weer, ze spoort echt niet ::)' ;D ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 27 mar 2005, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door