Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2892169
De anaalklieren van Balou zijn weer ontstoken :'( Ik ben al bezig met traumeel. Mijn DA heeft al een keer de tip van Lizzy toegepast,  maar het helpt allemaal niet. Hij sopt en sopt aan zijn kont. Er komt weer groene troep uit. Dinsdag afspraak bij DA om weer te spoelen.
Door tt-tjes
#2893046
Heeft er iemand nog tips  (buiten Conny). Balou eet al enkele dagen niet, sopt continu aan zijn kont en is er overduidelijk niet lekker van.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2893092
Ze kunnen er inderdaad goed ziek van zijn.

Ik ken niet anders als: spoelen met ab zalf bij de da.
Dan een kuur ab mee en pijnstilling.
Daarbij het doorgebroken gaatje in het abces openhouden en er ab oogzalf inspuiten.

Als het regelmatig terug keert zou ik toch gaan overwegen om ze te laten verwijderen. :-\
Gebruikersavatar
Door Riek
#2893104
tt-tjes schreef: Heeft er iemand nog tips  (buiten Conny). Balou eet al enkele dagen niet, sopt continu aan zijn kont en is er overduidelijk niet lekker van.
Helaas niet.
Kan je alleen maar sterkte wensen.  :-*
Door lightning
#2893381
Als het zo vaak terug kom, zou ik overwegen ze te laten verwijderen. Bij Cj toen die tijd ook laten doen, die had dit om de haverklap.
Door Urs
#2893385
Was de tip , een droogzetter voor koeien erin te spuiten?

Jasper had ook regelmatig last, en daarbij veel last van zijn huid.  hij heeft toen ook antibiotica gehad, en ik heb hem daarna een groene leem kuur gedaan van 2 weken. Sindsdien geen last meer.
Door flodder en dwarrel
#2893594
Urs schreef: Was de tip , een droogzetter voor koeien erin te spuiten?

Jasper had ook regelmatig last, en daarbij veel last van zijn huid.  hij heeft toen ook antibiotica gehad, en ik heb hem daarna een groene leem kuur gedaan van 2 weken. Sindsdien geen last meer.
Nee de site van huisdierendokter.nl mbt digestpoeder en anaalenzym  ;)
Door tt-tjes
#2893869
Vanmiddag laten spoelen en een droogzetter er in. De rommel die er uit kwam was volgens de DA niet zo heel veel en de kleur was niet zo gifgroen als gedacht.
Ik ben begonnen met drainage compositum. Groene leem durf ik niet vanwege de kunststof pezen die hij heeft. Verder krijgt hij er nog traumeel bij.
Morgen ga ik een homeopaat bellen of we nog iets anders kunnen doen.
Door tt-tjes
#2894269
Zo, net contact gehad met Sita van der Munnik. Ze gaat dingen opsturen voor zijn anaalklieren en voor zijn prostaat. Komt als het goed is vrijdag binnen.
zij heeft samengestelde middelen die volgens haar goed werken.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 19 mar 2014, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door