Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2892513
Gaat over Zimba... inmiddels is meneertje 10..
sinds een paar weken ruikt(lees stinkt)hij en niet zozeer uit zn bekkie maar gewoon helemaal, zeg maar een 'lijflucht'
geen probleem want gos hij word al wat ouder he....
maar eigenlijk begon rond die tijd ook dat ie wat verdwaasd kan blijven staan en dan niet even maar gerust een klein uurtje.....
dan staat ie maar op 1 en dezelfde plek.... en sinds een week doet ie dat erger... als ik dan tegen hem zeg van ga maar af jongen dan kwispelt ie en gaat liggen...
sinds gisteren drinkt ie bakken met water.... aan 1 stuk door zou ie zo een bak leeg drinken..... en dat baart me een beetje zorgen....
maar.... met een nierprobleem raken ze dan ook verward?
echt veel meer plassen doet ie trouwens niet, eten doet ie ook gewoon goed..
als ie morgen nog bizar veel drinkt dan ga ik ff langs de da
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 16 mar 2014, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#2892519
Zou ook even een check laten doen hoor  :)
of dat het met nieren te maken kan hebben.....ik weet t niet, ben n leek op dat gebied....
Sterkte met je mannetje!
Door charmed
#2892541
Niet elke hond is hetzelfde, Paige had wel neurologische verschijnselen (ws. door haar stofwisselingsziekte), daarbij veel drinken en plassen. Prudence had Hepatitis A en ging daardoor heel veel drinken en heel veel plassen. Kan van alles zijn ook iets onschuldigs. Beter maar laten checken.
Door Lizzy
#2892654
Ik zou ook even bloed laten prikken vandaag.

En als ie het niet aan zijn nieren heeft deed ik een kuurtje chlorella + een goede multivtamine/mineraal erbij.
Door ellenned
#2892680
Ik werk met mensen met een beperking en ik weet dat zij verward kunnen raken bij een fikse blaasontsteking, en ook meer drinken. Maar geen idee of dat bij honden ook zo is....
Door Lizzy
#2892700
ellenned schreef: Ik werk met mensen met een beperking en ik weet dat zij verward kunnen raken bij een fikse blaasontsteking, en ook meer drinken. Maar geen idee of dat bij honden ook zo is....
Oh, dat is een hele goeie van jou!
Urine opvangen en meenemen Ellen!
Door Ike
#2892862
Het is toch soms lastig in te schatten met die oudjes he  :)
Ike heeft t vorig jaar een tijdje gehad, ineens een dag heel veel drinken, dan weer weken normaal,
dan weer eens een dag, alles laten checken maar alles ok, nu al een hele poos
niet meer eigenlijk (ff afkloppen), ik denk dat het bij hem wat te maken heeft met demente
trekjes.....hij kan ook af en toe ergens staan dat je denkt huh wat doet ie nou  ???  :P
Of hij staat achterste voren bij de voordeur om naar buiten te gaan.....
Maar nogmaals.....heb wel eerst de medische dingen uit gesloten toen  :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2892865
ellenned schreef: Ik werk met mensen met een beperking en ik weet dat zij verward kunnen raken bij een fikse blaasontsteking, en ook meer drinken. Maar geen idee of dat bij honden ook zo is....
hij plast niet meer dan normaal.... is ook niet dat zn urine donker is oid...
toen vinnie steeds blaasontstekingen had liep ie krom van ellende..... en had stroperige urine...
vandaag doet ie t best goed... hou hem scherp in de gaten, gaat ie weer drinken dan vang ik t zeker op en gaan we richting da
Door ellenned
#2892902
Lastig he. Kyran had ook dagen van meer drinken liep echt niet krom van ellende maar wel dat ik merkte dat hij niet in zn hum was. Doordat hij veel mankeert heb ik m eerst rust gegeven, en is hij langer met een blaasontsteking blijven lopen als nodig was. Kon me wel voor mn kop slaan maar goed....Als je twijfelt gewoon doen, doordat Kyran er lang is mee blijven lopen duurde het ook veel langer dat het weg was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door