Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#2891543
Het enigste waar ze hier echt een tijdje zoet mee zijn, de kop van een lam of ree. En Armagnac houdt er wel van om allerlei onderdelen uit te stallen  :D

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door nova
#2891975
Dat ree had wel ff de tanden mogen poetsen voordat het op de foto ging. ;D

Pike  stoort dat kennelijk niet zo  ;D
Door smulpaap
#2892005
[quote="nova"]
Dat ree had wel ff de tanden mogen poetsen voordat het op de foto ging. ;D

Pike  stoort dat kennelijk niet zo  ;D
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D Tuurlijk niet  :biggrin2:
Door TMG1961
#2892355
Het smaakt hem goed zo te zien.

Ik voer geen ree, lam of geiten kop, vindt dat best om te geven, is dat niet veels te hard zo'n schedel?.

Enigste soort kop wat ik geef is zalmkop
Gebruikersavatar
Door pike
#2892376
[quote="TMG1961"]
Het smaakt hem goed zo te zien.

Ik voer geen ree, lam of geiten kop, vindt dat best om te geven, is dat niet veels te hard zo'n schedel?.

Enigste soort kop wat ik geef is zalmkop
[/quote]

De ervaring heeft mij geleerd dat ze ze gemakkelijk wegkrijgen en er ook geen verteringsproblemen mee hebben. Ik geef er een beetje pens bij, maar nOoit meer dan 100 gram, terwijl zo'n halve kop al gauw naar de 700 gram gaat. Er zit meer aan en in dan je denkt, naast de hersenen en de tong en allerlei onbestemde inhoud zit ook het kopvlees er nog aan en dat is toch meer dan het op het eerste gezicht lijkt. En als de huid met haren er nog aan zit heb je bovendien een geweldige inpakker. In dat geval geef ik er ook geen pens meer bij.
Het allerhardste van de kop zijn de onderkaken en de kiezen. En dat is nou juist hetgeen waar ze hier in het algemeen  wat van laten liggen. Pike laat 1,5 kies achter  ::) Duc enkele kiezen en wat stukjes kaakbot, en Armagnac laat een deel van de onderkaken vaak liggen met de kiezen er nog in. Daar zit hij dan wel nog een hele tijd aan te frunniken om al het tandvlees er af te krijgen!
Ik geef ze dus graag zo af en toe, omdat dit het enigste is wat ze niet in een paar minuten wegkrijgen.
Een half uur tot drie kwartier zijn ze er zeker wel zoet mee. Goed voor hun koppie.

Persoonlijk vind ik zalmkoppen zeer zacht. Die krijgen ze hier met een stuk zalmgraat maar daar geef ik echt niets meer bij want dan wordt het dunne poep.

Geef je ook geen konijnenkoppen? Die zijn ook niets te hard voor een ervaren barfhond.
Door TMG1961
#2892439
Ik geef ook geen konijnenkoppen. Pixie heeft er ooit 1 gehad maar daar vond ze niks aan, ze liet 3/4 van de kop gewoon liggen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2895989
Deze foto vond ik nog: Dit is alles wat er overblijft van 3 halve koppen - stukjes kaak met kiezen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Thea
#2895994
Dat is wat er bij Bency ook overblijf. ;D
En idd dat is het enige waar hij een half uur mee bezig is ;)
Ik vind altijd de tanden er slecht uitzien van die lammeren :-\
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2896693
Mooie foto's en wat is Armagnac een leuk hondje !

[quote="Thea"]
Ik vind altijd de tanden er slecht uitzien van die lammeren :-\
[/quote]

Ik vraag me ook altijd af hoe het kan dat de tanden en kiezen van een lam er al zo slecht uit zien.
Door TMG1961
#2897004
Komt misschien door al dat groenvoer wat ze eten, krijg je misschien hoop aanslag van op tanden
Gebruikersavatar
Door pike
#2897032
Ze worden toch bijgevoerd met biks (=brok). Geen idee hoe dat eruit ziet als het terugkomt in de bek om te herkauwen  :-X
Maar die biks zal niet bevorderlijk zijn voor hun gebit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door