Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lolleke
#2891485
Het internet staat er vol mee, maar de adviezen zijn gelijkend veel. Ik heb hier op barfplaats een topic gevonden waarin de vraag ook gesteld werd. Maar dit topic werd een topic over de voor- en nadelen van glutamine en kon hier maar 1 daadwerkelijk 'advies' in vinden, maar ook daarbij stond geen gewicht o.i.d. bij aangegeven. Vooral wat dan mogelijk was, een hele schep van 6.5 mg of elke dag een mespuntje.
Daarnaast wist ik niet zeker of ik nu daar in dat topic kon reageren of beter een nieuwe aan  kon maken...mod, tik me op de vingers als ik beter daar had kunnen reageren :D

Toch heb ik geen zin om zomaar aan te kwakkelen en er wat door het voer heen te gaan gooien. Er is genoeg aangeklooid met deze hond inmiddels voor mijn gevoel dus wil dit nu ook gewoon goed oppakken en niet over of onderdoseren zonder toegevoegde waarde.
De adviezen variëren van 50mg tot wel 3000mg per dag.
En de een geeft aan start met meer en ga dan naar een wekelijkse onderhoudsdosis, en de ander een stabiel patroon en een lagere dosis..
Wat is nu slim?

Het betreft dus een DH van 33kg die problemen heeft met haar immuunsysteem en vele soorten eten. Ik wil dit graag weer op de rit krijgen om dat ze nu ongelofelijk vaak ziek is. En dit is natuurlijk niet fijn en hoort ook niet.
Naast L-gltamine krijgt ze ook probiotica, was ik haar af en toe met dodezeezout en smeer ik honingzalf op de wondes/plekjes. En uiteraard houd ik goed rekening met wat ze eet.

Wat is nu slim voor de glutamine? Ik heb een poeder dat per theelepel ongeveer 500mg l-glutamine bevat.
Een theelepel per dag? Meer? Minder?
De eerste week 3 lepels, daarna afbouwen naar 1?

Ergens las ik een redelijk advies van 500mg per 25lbs (=11kg) maar dat ozu in haar geval dus 1500mg per dag zijn en 3 theelepels. Is dit reëel?
Door Lizzy
#2891710
Als je geen zin hebt om maar wat aan te kwakkelen, dan denk ik dat je het beste contact op kunt nemen met een dierenarts die met L-Glutamine werkt. Volgens mij zijn dat in ieder geval Tannetje Koning (De Oase ) en Erwin van Gijtenbeek (Any Animal).
Gebruikersavatar
Door Lolleke
#2891924
Ik heb het via Tannetje geadviseerd gekregen :)
Heb haar een mail gestuurd inmiddels met de vraag maar nog geen antwoord gehad. Vandaar dat ik eigenlijk hoopte dat iemand me hier kon helpen :)
Door charmed
#2892859
Nog even afwachten dus.
Lolleke schreef: Ik heb het via Tannetje geadviseerd gekregen :)
Heb haar een mail gestuurd inmiddels met de vraag maar nog geen antwoord gehad. Vandaar dat ik eigenlijk hoopte dat iemand me hier kon helpen :)
Door Juul
#2893011
Lolleke schreef: Ik heb het via Tannetje geadviseerd gekregen :)
Heb haar een mail gestuurd inmiddels met de vraag maar nog geen antwoord gehad. Vandaar dat ik eigenlijk hoopte dat iemand me hier kon helpen :)
Ik ook, en heb ook geen dosering gekregen. Ik hou de dosering van Julius van Roosjes3 uit het Leaky Gut topic aan. Voor een hond van 20 kg was dat 2x daags zo'n 3,5 gram, een half uur voor het eten. Epke weegt wat meer, 25 kg, dus hij krijgt ongeveer 4,5 gram. Lastig afmeten trouwens, het schepje is afgestreken 6,5 gram, en mijn weegschaal is niet op de gram nauwkeurig. Dus Epke krijgt een schepje met een kop erop.
Gebruikersavatar
Door Lolleke
#2893065
Thanks voor je antwoord Juul! Ik heb helaas ook nog steeds geen antwoord van Tannetje. Weet ook niet hoe lang dat normaal duurt (nu ruim een week helaas)
Maar dan ga ik daar ook mee aan de slag. Het leaky gut topic had ik ook al gezien inderdaad, en vanuit daar komen vak veel adviezen over wat wel/niet slim is m.b.t. lglutamine omdat het daarvoor vaak effectief ingezet wordt.
De 3.5 per 20kg was ik inderdaad ook al op uitgekomen. 33kg voor onze hond is 5.7gr per keer. Ik ben nu voor het gemak dus maar uitgegaan voor 10gr per dag.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door