Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2889935
Nadat we 3 jaar geleden opnieuw bestraat hebben, en vorig jaar de andere kant van de schutting vervangen is, gaan we nu aan de rechterkant aan de slag :)
De kipjes gaan vrijdag al verhuizen, en die komen niet meer terug...
Isabelle is al 6 en ik verwacht niet dat ze nog lang leeft...
Afbeelding

En dan is er alleen nog Tante T die net aan de leg is. Dus was het kiezen; dan weer nieuwe kippen er bij, of stoppen. Stoppen dus. Ze gaan naar een plek met tig keer meer ruimte, en een man! zij dus zeker blij! Tante T vind ik wel een knapperd geworden, die veren glanzen zo mooi groen op;
Afbeelding

Zoals nu is...vanaf de achterdeur; konijnenhok, konijnenren, kippenhok, kippenren. En achteraan nog een hoekje met een poortje waar we de honden achter kunnen zetten als het nodig is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat het wordt...;
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe konijnenren. Dit moet uitgegraven worden, tegels erin, grond terug, rondom nog ophogen met stenen (ik vind 50 cm erg laag en dan staat het hout ook droog).
Afbeelding

Dit komt op de oude plek van de ren, alleen de maat is wat anders. De rest gaat gras worden...

Ik ben erg benieuwd, zie wel een beetje op tegen de klus hoor, binnen 2,5 week moet alles gedaan zijn  :D
Nu marktplaats maar eens afstruinen voor stoeptegels en stenen...
Laatst gewijzigd door eelke op wo 09 apr 2014, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#2889938
Wat sneu dat ouwe Isabel nu nog moet verhuizen terwijl ze niet meer zo lang te leven heeft  :(
Wel fijn dat ze meer ruimte krijgen....
Succes met project tuin  ;)
Door Nynke
#2889941
kijk eens op gratisoptehalen.nl voor tegels en stenen, er zijn zoveel mensen die een stapel achter in de tuin hebben staan en er niks mee doen  8)
Door K&D
#2890065
Dat gaat vast mooi worden. Soms moet je even flink aan de gang. Wij moeten ook want de vijver is lek en moet worden verplaatst. Maar ik denk dat we dat maar niet zelf doen. Dat gaat niet meer zonder langdurige fysio naderhand ::)
Door eelke
#2890317
Ike schreef: Wat sneu dat ouwe Isabel nu nog moet verhuizen terwijl ze niet meer zo lang te leven heeft  :(
Wel fijn dat ze meer ruimte krijgen....
Succes met project tuin  ;)
Ik denk niet dat ze het zelf zo erg zal vinden, veel meer scharrelruimte! :) Morgenavond als ze op stok zitten gaan ze verhuizen, dat is het rustigste voor hen.
Nynke schreef: kijk eens op gratisoptehalen.nl voor tegels en stenen, er zijn zoveel mensen die een stapel achter in de tuin hebben staan en er niks mee doen  8)
Bedankt voor de tip! Ik had op mp al op gratis gezocht idd, iemand al een mail gedaan maar nog geen reactie terug... even goed opletten dus.
K&D schreef: Dat gaat vast mooi worden. Soms moet je even flink aan de gang. Wij moeten ook want de vijver is lek en moet worden verplaatst. Maar ik denk dat we dat maar niet zelf doen. Dat gaat niet meer zonder langdurige fysio naderhand ::)
Oh dat is wel een hele flinke klus ja! Ik hoop dat we niet veel grond af hoeven te graven...
Angelique schreef: Dat gaat wel opknappen. Die kippenren is een behoorlijke tuinopvreter  :-\
Angelique schreef: Dat gaat wel opknappen. Die kippenren is een behoorlijke tuinopvreter  :-\
Jup, en zo'n grote tuin hebben we nu ook weer niet. De honden zullen wel blij zijn met het gras (voor zolang het duurt, dat gras)

Mijn nieuwe konijnenren wordt vandaag al bezorgd  :o snel zeg! Wel fijn, want dan kunnen ze tijdelijk verhuizen naar de andere kant, dan kunnen we dit weekend de oude konijnenren ook al slopen.
Wel fijn, daarna 8 x 2 meter zandput. Dat wordt een feest met stofzuigen en dweilen binnen  ;D
Door eelke
#2891179
Het huisje is het nachthok van de kipjes. Ooit was het de bedoeling dat ik er een verdieping in zou maken en dat dan het nachthok van de konijnen zou worden, maar da's nooit uitgevoerd.

Ben nu de nieuwe ren in elkaar aan het flansen;
Afbeelding
Door eelke
#2891255
Hoppatee!
Nog wel ff moeten puzzelen omdat ze de gaten via de verkeerde kant voorgeboord hadden, maar met even logisch nadenken er wel aan uit gekomen :)

Afbeelding

Hij kan ook zo; en dat gaas kan je dan zo verder doorklappen dat het op het houtgedeelte ligt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2891269
Leuke ren. Stond die er ook al toen we vleesjes aan het sjouwen waren ? Ik heb hem niet gezien.
Het zal best mooi worden.
Door eelke
#2891270
*Lia* schreef: Leuke ren. Stond die er ook al toen we vleesjes aan het sjouwen waren ? Ik heb hem niet gezien.
Het zal best mooi worden.
Toen stond er alleen nog een doos. Ik heb hem net, tussen de afhalers door, in elkaar gezet :)
Door eelke
#2891307
Zo, ook meteen de konijnen maar verhuist. In m'n uppie  ::) ging heel handig met zo'n stuk aan het hok wat nog open is, 2 honden die er in willen en 2 konijnen die er uit wilden. En een poot die halverwege afbrak. Maar het staat. Hun verblijf voor de komende 1,5 week :)

Afbeelding

Met bewaking!
Afbeelding
Door eelke
#2891771
Gisterenavond de kippies weggebracht. Het deurtje van het hok daar ging open en, slik, wel erg grote kippies daar  :o en Isabelle is maar klein...
Maar vanmorgen dan! :)
Afbeelding

Begonnen met breken, toch wel met een klein brokje hoor. Mijn zelfgebouwde hokken waar ik zo trots op was, en de tuin is ineens zo leeg en stil zonder kipjes.
Afbeelding

Maar dan! Chaos, ruimte, én zelfs al meer licht! T wordt nog wel wat hoor :)
Afbeelding

Nu ff pauze en dan de rest nog.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door