Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2891370
Op mijn werk blijft nog wel eens wat eten over en dat mag ik mee naar huis nemen.

Nou heb ik 4 pakken spliterwten gekregen. Dus ik dacht dat kan ik wel af en toe aan de honden geven. Ik heb net even op spliterwten gezocht op bp maar helaas werd ik er niet veel wijzer van.

Kan ik spliterwten geven aan de honden? En hoe lang moet ik die ongeveer koken? De kook erover en nog een minuutje of 10 na koken?

Ik wil het gaan invriezen in muffinvormpjes dus kleine hoeveelheden.
Door Nadia
#2891554
Ik zou het ivm de zetmeel met mate geven.
Hoe lang koken geen idee??

Ik zou er zelf erwtensoep van maken :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#2891555
Ik zou er ook snert van maken.

Ik heb geen idee hoeveel er in een hond zou mogen, want ik heb alleen miauwerts, maar ik zou het echt minimaal houden.
Spliterwten moeten wel lang koken, uurtje of 2.
Gebruikersavatar
Door pike
#2891573
Ik dacht dat peulvruchten niet zo goed waren, met uitzondering van sperzie- en snijboontjes. Dat had dacht ik ook te maken met de in peulvruchten aanwezige purine (niet goed bij nierproblemen?) en lectine (niet goed voor darmen), maar het precieze weet ik er ook niet van.
Door Nadia
#2891581
Ja zo iets staat mij ook bij. Maar ook dat ze daar weer van zijn terug gekomen?? Ik geef het dus wel. Maar met geringe mate.
Door Parelridder
#2891602
'k Zou geen spliterwten aan honden geven, ik weet niet of dat kwaad kan maar sowieso zal het gemakkelijk tot darmklachten leiden en ik zie de meerwaarde er van niet voor een hond (terwijl het voor ons zelf gezond is!) Ik zou er lekker erwtensoep van brouwen (kan ook goed in de vriezer) :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2891753
Je kan de peulvruchten overigens ook als bakbonen om blind te bakken gebruiken. Daarna de erwten zelf niet meer consumeren.
Door Ruisje
#2891890
Ik zou er ook snert van maken! Twee keer per winter maak ik het en vries het in. Heerlijk! Maar ook mensen die er gevoelig voor zijn, kunnen er buikpijn van krijgen. Dus ik zou het niet aan de honden geven.
Lus je zelf geen erwtensoep, dan geef je ze toch gewoon weg. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door